Inlägg från: Anonym (Louisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louisa)

Jomshof

klyban skrev 2021-03-15 17:51:35 följande:
    Ja, och premisserna för en avskyvärd religion var ett våld som går återfinna i både koranen och bibel.
    Lark skrev 2021-03-15 17:21:13 följande:
    Klyban kommer aldrig att acceptera det. Han har hängt upp sig på något och säger/skriver man inte exakt som han vill se det så ogiltigförklaras det.
    Oförmögen att se det holistiska perspektivet.

Bara att ignorera... orkar inte med denne person längre.

Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.

Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
    Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
    Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?

En viss skillnad kan väl vara att kristna inte längre lever efter Gamla Testamentet medans många muslimer lever efter koranen?

Utöver det så lever kristna efter Jesu ord i Nya Testamentet.

Sverige må vara sekulärt men vårt jämställda samhälle övertrumfar religionsfriheten tusenfalt.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-15 18:22:26 följande:
    Jodå. Finns rätt mycket GT över SDs tankegods.
    Skrev jag något om SD i det du citerade?
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-15 18:36:50 följande:

Hahahaha! Har inte hört det själv, men tydligen ska Jomshof ha sagt det IGEN när det var meningen att han skulle pudla om sitt "Islam är en avskyvärd religion":

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/paniken-i-jomshofs-blick-helvete-nu-sa-jag-det-igen/

Han sa inte att islam är en avskyvärd religion, han sa att det är hans åsikt. Inte att det är fakta.
    Det är skillnad på åsikter och fakta.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-15 18:33:52 följande:

Jag vet om en gren av kristendomen som förbiser gamla testamentet, resten gör inte.
    Och bara för man inte lever efter bibeln, betyder inte att det våld som gör islam avskyvärd försvinner i gamla testamentet.

Falska premisser för avgöra om en religion är avskyvärd eller inte funkar inte i denna formen, då det berättar samma sak om kristendomen och varför vi ska låtsas om att våldet inte existerar i liknande art, det vet inte jag vad det ska ge oss.

Finns inget som trumfar religionsfrihet, det är när man tror sin religion ska forceras på andra som problemen uppstår.

Sverige må vara sekulärt men vårt jämställda samhälle övertrumfar religionsfriheten tusenfalt. Miljonfalt.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-15 19:07:52 följande:
    Jo, det gjorde han. Det var faktiskt hans exakta ord.

Naturligtvis är det inte fakta. Inget som innehåller värdeladdade ord som "avskyvärd" är något annat än en åsikt.
    Nej, det var det inte.
    Ta och se på programmet och återkom.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-16 01:46:15 följande:

Jo, det var det: "Jag lider med de människorna som tvingas födas i de här länderna under islam som enligt mig är en avskyvärd ideologi och religion."

Du ser det fortfarande inte?
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-17 14:55:58 följande:

Vilket förstås inte innebär att invandring i sig innebär mer kriminalitet. Eller trodde du att det var vad han sa?

Jo, det är exakt vad det gör.

Om Och vad han sa vet jag dock inte

Är det du som skrivit insändaren som beskyller programmet Efterlyst för rasism?
  • Anonym (Louisa)
    KillBill skrev 2021-03-20 09:29:10 följande:
    Patrik Engellau kom i samma undersökning fram till att en stor ökning hade skett bland svenskar i våldtäktsstatistiken..
    För att man räknas som svensk i statistiken som svensk medborgare. Bara därför. Mer än så säger jag inte...
  • Anonym (Louisa)
    KillBill skrev 2021-03-20 12:55:28 följande:
    Svenskfödda förövare (våldtäktsmän) med svenskfödda föräldrar har alltså ökat i Engellaus utredning.
    Nej.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-20 13:59:27 följande:
    Det hänger väl ihop en del med att de vill fortsätta gasa alla judar. Det brukar inte anses som så snällt.
    Vill de? Källa tack. Och då duger inte t ex Expo eller Paragraf.
Svar på tråden Jomshof