Inlägg från: KostasSonawj |Visa alla inlägg
  • KostasSonawj

Jomshof

KillBill skrev 2021-03-19 08:31:07 följande:

Jag tycker att det är fegt av dig att avfärda min källa bara för att den inte passar dig.  

Vad är din kommentar till att svenskar i utanförskapsområden är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?

Vad är din förklaring till att SD politiker är så kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?

Vad är din kommentar till att svenskar i Finland är så kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken?

Vad är din kommentar till att publikationen Den Nya Välfärden (som står Sverigedemokraterna nära) kom fram till att det var antalet våldtäkts misstänka svenskar (och inte invandrare) som hade ökat. i BRÅ:s statistik de senaste åren?

Källa på allt det där? Kom inte med någon propagandablogg i stil med Magasinet Paragraf bara. Sedan kan du få precisera dig lite, vad exakt menar du med "svenskar"?
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-19 00:28:19 följande:
    Organiserad brottslighet är ett globalt problem.

Spanien såsom alla länder har problem med vissa typ alla nationaliteter men du kan visa att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien eller presentera något som motbevisar att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet?
    Det är du som kommer med det extraordinära påståendet att det inte finns kulturella skillnader eller att om dessa skillnader finns så har det ingen effekt. Det om något kräver bevis, inte det klart mer rimliga antagandet att det finns sådana skillnader. Sluta fulargumentera. 

www.iffs.se/media/23025/cultural-map-2020_eng.pdf
  • KostasSonawj
    klyban skrev 2021-03-21 11:48:56 följande:
    Vi alla vet.

Vet inte varför du berättar att du inte vet, kan det vara för att argumentet försvinner?
    Iarwain skrev 2021-03-21 11:41:13 följande:
    Du struntar ju fullständigt i delar av Bibeln.
    Så varför ska inte en muslin kunna strunta fullständigt i delar av Koranen? (inte heller den är internt konsistent så man måste strunta i saker i den)
    Jag vet varför vissa blir pixlade och vissa inte blir det, det är för att invandrare begår mer brott och media har kommit fram till att om man visar sanningen så blir folk "rasister" (det vill säga korrekt informerade, inte fördomsfulla som man gärna vill ha det till). Det är den enklaste förklaringen.
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-24 10:24:30 följande:
    Det som är intressant är att det när det gäller invandrare handlar det inte om något genetiskt, inte heller något folkgruppsbundet med sviktande moral eller något som automatiskt händer iom flytt. Främlingsfientliga och rasistiska förklaringar är ju inget mer än just så.

Om man vill komma åt ett problem får man se på det på ett seriöst sätt.
    Källa på det här? Du sitter väl inte och gissar?
  • KostasSonawj
    klyban skrev 2021-03-24 14:29:36 följande:

Saklighet pratar jag om, och kommer det snart?
    Och vill du svara sakligt, så räcker ju det för dig och se tillbaka där du svarade men sakligheten var glömd, ganska enkelt faktiskt.

Undra varför det tar sån tid för dig att komma med ditt argument/argumenten, kan det var så enkelt du inte ens har ett och eftersom det aldrig kommer?
    Och vill du veta vad du ska svara på, så är det bara återuppta det där du avslutade sakligheten.

Det är väldigt intressant och se någon inte argumentera för sin sak, och det måste vara så att du inte ens har en.
    För vad annars väntar du på?

Lustigt att du efterfrågar andras argument och varför andra tycker som de gör när du själv inte har bidragit med så gott som ett enda argument för din sak. Det enda du gör är att sitta och skjuta ner vad andra skriver med diverse fulretoriska knep och tricks. Du känner till ad hominem så du är troligtvis medveten om hur din fulretorik fungerar. Det är hur enkelt som helst att skjuta ner precis vad som helst, vilket påstående du än kan tänkas komma med om man bara är tillräckligt intellektuellt ohederlig och verkligen vill sätta sig på tvär.

Jag tycker att du vänder på den här tråden nu och tar islam i sakligt försvar. Bemöter det som finns presenterat i tråden med ordentligt underbyggda, sakliga argument. Så kanske det kan bli någonting konstruktivt av det här.

Bara så du vet så är jag fullt medveten om att ett enkelt och billigt fulretoriskt knep för att slippa vore att angripa mig för att "anklaga" dig för att använda fulretorik, det är min åsikt och analys att du gör så den kan vi skippa. 

Hur är islam inte en avskyvärd religion enligt klyban?
  • KostasSonawj
    Jonnynilsson skrev 2021-03-24 15:58:10 följande:
    Det är ganska tröttande att få höra att det minsann finns svenska brottslingar.

Tycker inte du att det räcker med de brottslingar som vi har i landet? Behöver vi verkligen importera fler?

Och som andra har skrivit. Följ Efterlyst på till exempel Facebook så får du se med egna ögon vilken etnicitet de flesta efterlysta har.

Flashback är också en intressant källa till kunskap. Detta eftersom man oftast kan hitta både förundersökningar och domar. Det är alltså inte påhittat utan verklighet.

Informationen finns. Det gäller bara att våga läsa den.
    "Jag såg en gång på TV att det finns vita brunbjörnar alltså är vita brunbjörnar lika vanligt förekommande som bruna brunbjörnar". Det är ungefär på den nivån dessa galaxhjärnor befinner sig.
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-24 18:56:33 följande:

Det är vad rasister och främlingsfientliga envisas med att hävda, men så klart inte har något som helst belägg för. Någon "kriminell gen" har man naturligtvis inte kunnat hitta men det finns säkert någon hatare därute som letar.

Men kan du ge någon källa för sirt påstående, jag är nyfiken och vill läsa mer än bara vad ngt random konto på familjeliv påstår. Källkritik etc du vet.
  • KostasSonawj
    klyban skrev 2021-03-24 20:51:16 följande:

Vad är fakta i dessa skrifter och varför särskiljer du våldet mellan skrifterna?
    Där ett våld ska vi inte låtsas om, och det andra och liknade är så illa, är inte bägge illa?
    Annars blir det ett hyckleri.

Det här är en direkt ignorant inställning, hur kan du inte ha koll på att koranen är Allahs EXAKTA ord och Bibeln är ett försök att tolka Guds vilja? Den ena är genom muhammed skriven av gud själv, den andra är skriven av människor. Det gör att bibeln inte ens är hälften så bindande som koranen.

Det är skillnaden. 
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-24 23:34:14 följande:
    Visst:  https://www.flashback.org/t2968173

Bara ett exempel. Det kanske är ditt inlägg?

Du är förvirrad, jag bad dig om en källa på att det inte finns en kriminell gen. Jag begär inte källa på att vissa tror det, det är jag medveten om. Källa på att det inte finns någonting i genetiken som kan styra en person mot kriminellt beteende? Den skulle jag vilja se och läsa, jag är som sagt nyfiken.
  • KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-25 08:35:12 följande:
    Det kallas för bokstavstroende. Du delar din tro med tex Talibaner och en del kristna sekter.

Nu har Jomshof i någon mening pudlat och påstår att han menar politisk islam och ismlamism, inte vanligt folk som har islam som privat tro och inte omfattar åsikter om politisk islam och islamism.
    Det finns inga muslimer som inte är bokstavstroende, hur svårt ska det vara att förstå? Sov alla under religionslektionerna eller? Koranen är Guds EXAKTA ord, ingen tolkning eller försök att förstå, Gud skrev boken genom att styra muhammed direkt. Antingen så är du bokstavstroende muslim eller så är du inte muslim.
  • KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-25 12:30:35 följande:
    Ser att det är lite svårt med det kunskaps- och vetenskapsteoretiska här

För att inte tala om vetenskapshistoria då...

Jag kan utveckla detta om du vill - eller så gör jag det i alla fall senare 

Hur som helst finns det en del neuropsykiatriska och psykiatriska diagnoser som är överrepresentegrade bland brottslingar, i den mån de är kopplade till genetiken så har det ingenting att göra med härkomstens geografiska plats. 

Dessa teorier att gener och härkomstens geografiska plats har kopplingar med varanadra är det SD skrev i sitt principprogram som essens, idén kommer från nyfascimen och är en form av rasism.

Om du är nyfiken och vill veta mer föreslår jag att du börjar med Russel och och Popper så att den grundläggande förståelsen för kunskap och vetenskap sitter - det kan vara svårt att förstå innebörden och vidden i vetenskapen utan denna förförståelse. 
    Hur menar du att jag inte förstår vetenskaps- och/eller kunskapsteori? Hur uppvisar jag okunskap om detta i mitt inlägg? Jag är egentligen inte särskilt intresserad av att läsa om att vissa folkslag är genetiska betingade till kriminellt beteende eller ej, jag är mest intresserad av att nihka ska komma med belägg (eftersom att jag vet att hon inte kan det). Men som sagt, berätta gärna för mig hur jag på något sätt har "lite svårt med det kunskaps- och vetenskapsteoretiska". 
  • KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-25 13:58:31 följande:
    Själv har hag varit förvånad över den bristande nivån många studenter på universitet har

Så du hittar inte vurpan... 

Det blir nog inte så bra ...
    Jag kan hjälpa dig lite på traven här, jag ifrågasätter och begär bevis för det ganska extraordinära påståendet att det inte finns några genetiska faktorer som dels är överrepresenterade i vissa folkgrupper och dels kan förklara, vad som i vissa samhällen skulle utgöra, kriminellt beteende.

Det är faktiskt, hur man än vrider och vänder på det, ett stort påstående om ett visst sakförhållande, som till stor del går tvärtemot fundamentala teorier inom genetik. Enkla, grundläggande fakta såsom att genetik till viss del styr beteende och att genetik går i arv. Enkla slutsatser som man kan dra av det är att det rimligtvis finns geografiskt betingade mönster utifrån detta. Jag förstår att du är ute efter att det är omöjligt att bevisa frånvaron av ett orsakssamband men det är inte riktigt det vi talar om här.

Jag kräver alltså stöd för ett påstående, inte att motbevis. Nu återstår bara att se hur du slingrar dig ur det här, jag räknar inte direkt med ett intellektuellt hederligt svar. 
  • KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-25 17:29:44 följande:
    Jag föreslår att du frågar en universitetslärare.

Denne borde ska kunna hitta tankevurpan. Hittas denna inte kan man möjligen fråga professorer eller vänner som har bekantat sig med Russells och/eller Poppers arbeten.  

Jag ser att du med friskaste mod tankevurpar igen.
    KostasSonawj skrev 2021-03-25 15:26:47 följande:
    Jag kan hjälpa dig lite på traven här, jag ifrågasätter och begär bevis för det ganska extraordinära påståendet att det inte finns några genetiska faktorer som dels är överrepresenterade i vissa folkgrupper och dels kan förklara, vad som i vissa samhällen skulle utgöra, kriminellt beteende.

Det är faktiskt, hur man än vrider och vänder på det, ett stort påstående om ett visst sakförhållande, som till stor del går tvärtemot fundamentala teorier inom genetik. Enkla, grundläggande fakta såsom att genetik till viss del styr beteende och att genetik går i arv. Enkla slutsatser som man kan dra av det är att det rimligtvis finns geografiskt betingade mönster utifrån detta. Jag förstår att du är ute efter att det är omöjligt att bevisa frånvaron av ett orsakssamband men det är inte riktigt det vi talar om här.

Jag kräver alltså stöd för ett påstående, inte att motbevis. Nu återstår bara att se hur du slingrar dig ur det här, jag räknar inte direkt med ett intellektuellt hederligt svar. 
    Äh säg som det är du har inget argument.
  • KostasSonawj
    klyban skrev 2021-03-25 19:44:25 följande:

Jag vet inte ens vad du vill, så lämnar dig hän nu.
    Men återkom gärna om du har något sakligt om ämnet, så kan vi tex diskutera varför man särskiljer koranen och bibeln fast de har ett våld av liknande art.

Du menar det som du har fått efterfrågat typ femtio gånger i den här tråden men misslyckats med att presentera? Okej klyban, det är återigen någon annan som ska komma med sakliga argument som du på osaklig grund ska försöka förkasta.

Du är ett barn, eller hur?
  • KostasSonawj
    Anonym (Bolleklipp) skrev 2021-03-25 19:51:55 följande:
    Som stark motståndare till både SD och politiserad religion, i synnerhet islam pga islams inflytande i det offentliga Sverige, är du pinsamt okunnig om reformistisk islam och sekularitet med mer begränsade kulturella inslag av islam. Bilda dig så kanske någon tar dig på allvar. Det är ju några korn som både stämmer och är intressanta i det du säger, men det drunknar i den hätska svadan av faktoider och antifeminism.
    Haha antifeminism?
  • KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-25 22:21:12 följande:
    Visst har jag argument, jag har också angett detta - men jag tror inte att du förstått argumentet utifrån det du replikerar
    Nej, du kör lite översittarfasoner mot mig om att jag skulle vara obildad eller ignorant gentemot vetenskapteori men när du får mothugg och avkrävs en närmare förklaring i klara ordalag så slingrar du dig. Du har inget att komma med tror jag, annars hade du vågat säga det rakt ut. Det här är en klassisk form av fulretorik, "om du hade läst den här och den här boken så hade du hållit med mig, återkom om fyra års studier så ska du se att vi är överens". Har dessa böcker något att säga som är relevant för diskussionen så föreslår jag att du citerar det direkt här i tråden och berättar hur du anser att det är relevant så kan vi diskutera.

Och vilka är dessa argument som du har angett? Du har säkerligen svarat någon i tråden med något argument, men jag har inte fått något. Jag har inte sett röken av förklaring eller underbyggnad. 
  • KostasSonawj
    Lark skrev 2021-03-26 09:25:22 följande:

Mycket bra talat! Håller med fullständigt!

Det där är en klassiker som till och med finns beskriven i Saul Alinskys Rules for Radicals. Det handlar om att hålla bevisbördan på din motståndare, själv hålla kontroll över vad som är tillräckligt bra bevis/argument bland annat, hela tiden flytta målstolparna och hålla din motståndare på hälarna. Det har lite eller ingenting alls att göra med att söka efter sanningen, nå samförstånd eller utveckla sin insikt eller kunskap, bara om makt. Det är nästan så att jag tror att den här trådens troll har blivit utbildat i/enligt dessa regler då det finns slående likheter. Lätt värt en googling för övrigt. Det är bland annat därför jag hela tiden kräver trollen på källhänvisningar, det är ett effektivt och enkelt sätt att motarbeta dessa knep.
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-26 16:04:31 följande:

Kungen av Saba har en böld inne i analen. Ja, bevisa att det inte är sant genom att presentera fakta där det står att han inte har någon böld inne i analen, annars är det förstås så.

Ja, på den nivån. På tal på trolltyg.
    Du bemöter inte någon annans påstående och kräver denne på bevis utan du kommer själv med ett påstående som saknar underbyggnad. Det är en avgörande skillnad. Du presenterar det dessutom som paradigm, en slags allmänt accepterad vetenskaplig sanning, typ som om det vore den kemiska sammansättningen av koldioxid, vilket det inte är. 

Jag vill fortfarande se bevis för ditt extraordinära (och antivetenskapliga) påstående. 
  • KostasSonawj
    Padirac skrev 2021-03-26 16:09:13 följande:
    Är det översittarfasoner att påstå att ditt inlägg visade på en total avsaknad av förståelse för vetenskap och kunskap?

Då är jag skyldig.

Är det översittarfasoner att påstå att påståenden om genetik kopplad till brottslighet har med geografisk härkomst eller kultur är rasism? 

Då är jag skyldig.

Hur som helst så är du saken på spåren, men att känna till är inte samma som att integrera kunskapen i tänkandet.
    Det kan inte vara lätt att föra diskussioner på internet om man har lässvårigheter, jag kan ursäkta dig dessa dock! Det är alltså ett påstående om ett sakförhållande som jag kräver bevis för, du måste ha läst fel inlägg eller svarat fel person. Det är ett påstående som ifrågasätter vedertagna fakta och presenterar en alternativ bild som jag menar kräver bevis. Jag är också kapabel att vara vidrig över internet, troligtvis rätt mycket mer än dig då jag inte erkänner din sociala grupps beteenderegler, men vi kanske kan försöka hålla nivån högre än så? 

Nu när du ändå är inne i det här, kan du ge mig någon form av underlag för att det inte finns gener som styr beteende och/eller att dessa, om det existerar, skulle kunna styra mot kriminellt beteende? Man brukar tala om att alkoholism går i arv genetiskt, varför inte kriminalitet? 

Jag tror inte att det hjälper er att avsiktligt ducka varenda rak fråga ni får, ni verkar ju så oerhört säkra på er sak, varför inte presentera era egna tankar och argumentera för dessa direkt?
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-26 16:04:31 följande:

Kungen av Saba har en böld inne i analen. Ja, bevisa att det inte är sant genom att presentera fakta där det står att han inte har någon böld inne i analen, annars är det förstås så.

Ja, på den nivån. På tal på trolltyg.
    Om det nu är en viktig och relevant fråga, varför inte skicka Kungen av Saba till läkaren? Och i det här fallet så diskuterar vi en fråga som "redan har varit hos ett antal läkare" och dessa besök har vi protokoll och journal från. För att fortsätta med din liknelse så står det glasklart att Kungen av Saba har en böld i analen, i varenda journal. Vi har också bortom rimligt tvivel konstaterat att dessa läkare är helt oberoende av varandra och inte har någon bias i frågan. Men du säger, mot denna konsensus, att han inte alls har en böld? Varpå du får ge någon form av belägg för det. Det är verkligen inte svårare än så.
Svar på tråden Jomshof