Padirac skrev 2021-03-26 16:09:13 följande:
Är det översittarfasoner att påstå att ditt inlägg visade på en total avsaknad av förståelse för vetenskap och kunskap?
Då är jag skyldig.
Är det översittarfasoner att påstå att påståenden om genetik kopplad till brottslighet har med geografisk härkomst eller kultur är rasism?
Då är jag skyldig.
Hur som helst så är du saken på spåren, men att känna till är inte samma som att integrera kunskapen i tänkandet.
Det kan inte vara lätt att föra diskussioner på internet om man har lässvårigheter, jag kan ursäkta dig dessa dock! Det är alltså ett påstående om ett sakförhållande som jag kräver bevis för, du måste ha läst fel inlägg eller svarat fel person. Det är ett påstående som ifrågasätter vedertagna fakta och presenterar en alternativ bild som jag menar kräver bevis. Jag är också kapabel att vara vidrig över internet, troligtvis rätt mycket mer än dig då jag inte erkänner din sociala grupps beteenderegler, men vi kanske kan försöka hålla nivån högre än så?
Nu när du ändå är inne i det här, kan du ge mig någon form av underlag för att det inte finns gener som styr beteende och/eller att dessa, om det existerar, skulle kunna styra mot kriminellt beteende? Man brukar tala om att alkoholism går i arv genetiskt, varför inte kriminalitet?
Jag tror inte att det hjälper er att avsiktligt ducka varenda rak fråga ni får, ni verkar ju så oerhört säkra på er sak, varför inte presentera era egna tankar och argumentera för dessa direkt?