-
Läste du inte det du citerade?Iarwain skrev 2021-03-14 11:52:32 följande:Du skrev ju att du var okunnig, hur kan du då avgöra om det hör hemma eller inte?
-
Inte så trevligt att råkas, bättre att skiljas åt.gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 12:01:53 följande:1. Uppenbarligen förstod du inte då du kom med felaktigheter angående mitt inlägg(alternativt försöker sprida lite lögner för att vifta bort vad som faktiskt står, något ni 'sverjevänner' gärna gör)
2. Om du inte förstår det här med 'sverjevänner' kan du förslagsvis googla upp det om du inte vill fråga en vän
Tomte
Morsning och goodbye!
(Förlåt att jag hånade dig för att du inte kan stava, jag menade inget illa.) -
Menar du att det jag skrev inte är sant?Iarwain skrev 2021-03-14 12:16:31 följande:Jo, ingenstans förklarade du om du är kunnig eller okunnig om islam.
Med din påstådda okunskap, vem är då du att avgöra om det är en effekt av islam eller något annat? -
För att inte tala om alla "balkongflickor".Anonym (XXX) skrev 2021-03-14 12:17:44 följande:
I alla fall de mer fundamentalistiska varianterna av islam är rätt avskyvärda. Och det avskyvärda drabbar i första hand flickor och kvinnor. Eftersom Sverige ju ska vara ett feministiskt land - och detta har varit en grej nu sedan 1960-70-talet - så förstår jag inte varför vi släppte in dessa människor i vårt land? Och i så stort antal också. Det går ju ut över även våra egna döttrar, särskilt om vi måste bo i invandrartäta områden.
"lagomtroende" muslimer som lever ungefär som vi, och inte uppmärksammar sin tro annat än vid de stora muslimska högtiderna, samt kanske att de följer någon regel som att inte dricka alkohol eller inte äta fläsk - har jag inga problem med. Men de enda muslimer jag har känt som har varit så "moderata" i sin tro, har varit iranier som flydde från Khomeinis regim (av uppenbara skäl - det var ju just religionsförtrycket de flydde ifrån) och deras avkomlingar, samt bosniska muslimer.
Övriga invandrare från muslimska länder, som jag haft kontakt med, har fortsatt leva efter reglerna i hemlandet angående kvinnans ställning, att man måste vara oskuld till bröllopsnatten (och kvinnor som inte är det föraktas), arrangerade äktenskap mycket tidigt - vilket gör att flickor inte hinner skaffa sig utbildning, o.s.v..
-
Haha, ja men tack för idiotförklaringen!Iarwain skrev 2021-03-14 12:29:26 följande:Det påstår jag ingenting om, men du kan å ena sidan inte säga att du inte är kunnig, och sedan å andra sidan dra slutsatser.
Men det är kanske jag som är lite för akademisk i mitt förhållningssätt till kunskap och slutsatser...
Faktiskt är det nog ändå så att det är min första kommentar du citerade som haltar en aning. Jag är inte helt oinsatt så det var dumt av mig att skriva det jag gjorde.
Är absolut ingen religionsexpert på något sätt men jag har ögon att se med.
"Lite för akademisk i mitt blablabla", snacka om att vilja trycka till sin meningsmotståndare. Som du för övrigt inte vet ett dugg om utbildningsnivå på.
Ta en kopp kaffe och lugna sig nu. -
Han sa inte att alla muslimer är avskyvärda. Han riktade sig mot religionen i sig. Alla "muslimer" är inte troende heller utan tvingas till det av familjen och släkten.Anonym (Birger) skrev 2021-03-14 12:40:56 följande:Koranen skiljer sig inte nämnvärt åt från exempelvis Bibeln och alla kristna är inte avskyvärda människor lika lite som alla muslimer skulle vara det - förutom i Jomshofs värld förstås.
-
Det får du fråga honom.Anonym (Birger) skrev 2021-03-14 12:59:21 följande:
Så Jomshof välkomnar muslimer bara de inte bekänner till den avskyvärda religionen?
Men troligtvis inte då vi redan har nog problem med integrationen. -
Vad bra!Iarwain skrev 2021-03-14 13:08:51 följande:Det är absolut inte så jag menar med "akademisk".
Det är snarare kritik mot mig själv och mitt ganska strikta förhållande till hur jag själv drar slutsatser och inte riktat till att trycka ner dig (eller någon annan).
Tack för förklaringen. -
Tror att det blir näst intill omöjligt att realisera.Lark skrev 2021-03-14 14:09:20 följande:Yes, vi har problem med integrationen.
Men frågan är om invandrare överhuvudtaget ska integreras?
Ska de inte assimileras?
Vi får nöja oss den dagen integratioinen äntligen kommer ikapp. Om den dagen någonsin får se sitt ljus. -
De såg det inte komma.Anonym (Tea) skrev 2021-03-14 14:18:53 följande:Bra skrivet, håller med om allt! Tack!
Dessutom... Islam är emot abort och en läkare som utför en abort i Iran riskerar fängelse. Vad säger alla feminister/vänstermänniskor då? NI som äntligen skulle ha hit dom. Vi såg det inte komma...
Som Löfvén.
Strålande exempel på den statsmannen.