Inlägg från: KostasSonawj |Visa alla inlägg
  • KostasSonawj

Jomshof

KillBill skrev 2021-03-14 23:04:28 följande:

När Jomshof säger att Islam att islam är en avskyvärd religion så gör han det som en del i SD:s hatretorik mot muslimer som är en del av SD:s rasistiska DNA. Det är därför som Moderaternas partiledare Ulf Kristerson så snabbt deklarerade att Jomshofs kommentar är avskyvärd.

Det finns inget likhetstecken mellan islam, muslimer och att piska våldtäktsoffer och hänga homosexuella och det förstår civiliserade människor.  Att du insinuerar att jag skulle stödja sådana brott är svinaktigt av dig. Vantolkningar av religionsutövning är inget som är unikt för Islam utan har också funnits/finns i kristendomen. 

Fast det där är ju inte riktigt sant, islam är till skillnad från i princip alla andra religioner bokstavstroende, koranen är guds EXAKTA ord medan bibeln är ett (måhända väldigt bra) försök att tolka guds mening. Det gör att det som står i bibeln inte är stenhårda regler utan går att så att säga förhandla och omtolka. I koranen så står det en hel del galna saker. I varenda muslimskt land så hänger man homosexuella i grävskopor eller kastar dem från hustak. Tyck vad du vill men det händer inte i den kristna, buddistiska, hinduistiska eller judiska världen. Så enkelt är det.

Såhär, du känner troligtvis inte till det men det lanserades ett islamistiskt (muslimskt, tekniskt sett så finns det ingenting som heter islamism) parti i sverige som heter Nyans. Jag var av nyfikenhet inne på deras sida och såg en stor banner på framsidan med texten (så nära som jag minns den) "Sveriges muslimer, ni står inför ett val - svensk islam eller äkta islam. Vilken väg väljer ni?". Det här är ett bra exempel på hur det fungerar bakom stängda dörrar där man säger som det är, det kommer aldrig att bli tal om någon integration eller någon sekularisering. Det finns bara en form av äkta islam och den hänger homosexuella och degraderar kvinnor till förvuxna barn. Den som inte är troende ska vara skyldig att betala skatt till muslimerna (vilket i dagsläget redan sker, i form av bidrag vilket lätt kan tolkas som jizya). 

Det talas mycket om anti-feminism här på familjeliv med diverse mer eller mindre kreativa tolkningar och fantasier om hur dessa tänker och resonerar men det är sällan eller aldrig som någon kopplar ihop anti-feminism och islam, där liknelsen och dessa misstankar faktiskt hör hemma. Koranen säger att en man inte behöver bry sig om samtycke till sex "lika lite som en bonde ber sin åker om lov". Så att vara tolerant gentemot islam blir att vara intolerant mot kvinnor, inte indirekt eller nästan utan direkt och markant.
  • KostasSonawj
    Lark skrev 2021-03-15 09:18:24 följande:
    Jag håller med dig om att det är skillnad mellan Koranen och Bibeln. 
    Dessutom har Islam Sharialagen, vilket inte gör livet enklare.
    Islams inställning till homosexualitet kan tas del av i Sharíalagen, som är bindande för varje rättrogen muslim (t ex p17.0-17.3 i Reliance of the Traveller av Ahmad ibn Naqib al-Misri). I p17.0 läser vi ("Profeten" anspelar här på Muhammed):
    Profeten (Allah välsigne honom och give honom frid) sade:
    (1) "Döda den som begår sodomi" (lika med analt samlag, men ordet betyder också rent allmänt "homosexualitet").
    (2) "Må Allah förbanna den som gör vad Lots folk gjorde" (detta anspelar på Abrahams brorson Lot, vilken bodde i Sodom, där homosexualitet var mycket utbrett).
    Men jag undrar över din inställning till Bibeln och dess regler. Bibelns regler är inte stenhårda och går att förhandla och tolka?

Vilka regler i bibeln är förhandlingsbara?
    Det är väl mer av en inställning som kristna har gentemot kristendomen och Bibeln, ta som det här med äktenskap till exempel. Numera viger ju kyrkan homosexuella även fast det står klart och tydligt att det är en man och en kvinna som gäller. Sedan finns det väl passager om att man inte ska göra något alls på söndagar och att långfredagen ska spenderas med att allvarligt kontemplera Jesus lidande på korset vilket jag inte tror att särskilt många gör och kyrkan skulle kräva. Det är ungefär så jag menar.
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-15 18:22:26 följande:
    Jodå. Finns rätt mycket GT över SDs tankegods.
    Intressant, hur tänker du nu? Gissar på att du inte tänker längre än "GT = dåligt, SD = dåligt, därför GT = SD" men ändå, vill gärna höra. Skulle dessutom vara intressant att höra om din inställning till islam som en alltmer framträdande och betydande del av det svenska samhället och hur du ser på det. Hur ställer du dig till en könsseparerad skola exempelvis? Ska vi ha muslimer i det här landet och deras tro aldrig någonsin får ifrågasättas så måste vi ju gå med på deras sätt att leva. Var drar du gränsen om du nu vill dra en sådan?
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-16 01:59:20 följande:
    Gissa på du. Annars menade jag exakt det jag skrev.

Vi har religionsfrihet i Sverige och det tycker jag är bra. Motsatsen skulle vara religionsförbud eller statsateism såsom det finns/funnits i exempelvis Kina, Sovjetunionen, Nordkorea och Albanien. Men det kanske är dit du vill.
    Varför får man aldrig ett svar från er? Det är hela tiden invektiv och snärtiga comebacks men aldrig någonsin faktisk politik eller några förslag. Ni förklarar aldrig hur ni tänker, ni svarar bara kryptiskt på andras tankar. Jag försöker igen.

Hur ställer du dig till en könsseparerad skola exempelvis? Ska vi ha muslimer i det här landet och deras tro aldrig någonsin får ifrågasättas så måste vi ju gå med på deras sätt att leva. Var drar du gränsen om du nu vill dra en sådan? Om det muslimska samfundet vägrar viga homosexuella, ska Sverige gå med på det?
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-17 14:55:58 följande:

Vilket förstås inte innebär att invandring i sig innebär mer kriminalitet. Eller trodde du att det var vad han sa?

Källa på det?
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-18 18:36:06 följande:

Du kan ju visa en källa på att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien

Eller så kan vi bara konstatera att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet.

Så du har ingen källa för ditt påstående? Sitter du bara och gissar?
  • KostasSonawj
    KillBill skrev 2021-03-18 17:04:05 följande:

Svenskar i utanförskapsområden är också kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är även SD politiker. I Finland är svenskar kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. 

När publikationen Den Nya Välfärden (som står Sverigedemokraterna nära) för drygt ett år sedan undersökte överrepresentationen bland Svenska och invandrare så fann man att det var framförallt antalet våldtäktsmisstänka svenskar som hade ökat..  

www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/188129-finska-kvinnor-och-svenska-valdtaktsman/

Är du allvarlig när du länkar till magasinet paragraf? Det är inte ironiskt eller så?
  • KostasSonawj
    Anonym (this) skrev 2021-03-18 14:27:37 följande:

Fast det där är en lögn och ett direkt hån mot alla de kvinnor som blivit mördade av sina svenska män

Jag tycker man ska ta upp problem som invandring innebär men man ska inte låtsas som att problem inte fanns innan i Sverige, väldigt många som skriker högt om våldtäkter är väldigt tysta när det är svenska män som är förövare(eller så  skyller man på kvinnan)

Jag vill få bort alla brottslingar och inte ge frikort till vare sig invandrare eller svenska, vi måste vara ärliga.

Jag har heller inte emot att vi tar in flyktingar MEN jag anser vi tar hit fel människor, vi borde fokusera på att få hit kvinnor och barn då det hitils har varit väldigt ojämnt, men det nämner inte vår feministiska regering något om

Något är dessutom väldigt sjukt när vi utvisar gamla, sjuka och barn men låter våldsdömda män stanna - det gör mig förbannad

Hedersvåld är inte samma sak våld mot kvinnor, du måste förstå skillnaden på värdighetskultur och hederskultur för att förstå vad som menas med hedersvåld. Håller dick med dig om att vi borde ha tagit in avsevärt fler kvinnor och barn än unga arbetsföra män (som inte sällan är rotorsaken till att folk ens behöver fly).
  • KostasSonawj
    KillBill skrev 2021-03-18 20:26:08 följande:

Tycker du att detta var ett bra argument i debatten? Bemöt i istället vad som framgår av artikeln som jag länkar till, klarar du det?

Vänta lite jag ska bara länka till the onion och så får du bemöta någonting därifrån sedan. Kom med seriösa länkar så kanske jag kan tänka mig bemöta något.
  • KostasSonawj
    nihka skrev 2021-03-19 00:01:16 följande:

Vad får du ut av att i inlägg efter inlägg år in och år ut diskutera mig som person? Har du ingen som uppskattar dig mer än eller uppskattar dig over huvud taget att obsessa över?

Började diskuter här för typ en eller två månader sedan, vill mest att andra ska se att du sitter och ljuger.
Svar på tråden Jomshof