Jomshof
När Jomshof säger att Islam att islam är en avskyvärd religion så gör han det som en del i SD:s hatretorik mot muslimer som är en del av SD:s rasistiska DNA. Det är därför som Moderaternas partiledare Ulf Kristerson så snabbt deklarerade att Jomshofs kommentar är avskyvärd.
Det finns inget likhetstecken mellan islam, muslimer och att piska våldtäktsoffer och hänga homosexuella och det förstår civiliserade människor. Att du insinuerar att jag skulle stödja sådana brott är svinaktigt av dig. Vantolkningar av religionsutövning är inget som är unikt för Islam utan har också funnits/finns i kristendomen.
Såhär, du känner troligtvis inte till det men det lanserades ett islamistiskt (muslimskt, tekniskt sett så finns det ingenting som heter islamism) parti i sverige som heter Nyans. Jag var av nyfikenhet inne på deras sida och såg en stor banner på framsidan med texten (så nära som jag minns den) "Sveriges muslimer, ni står inför ett val - svensk islam eller äkta islam. Vilken väg väljer ni?". Det här är ett bra exempel på hur det fungerar bakom stängda dörrar där man säger som det är, det kommer aldrig att bli tal om någon integration eller någon sekularisering. Det finns bara en form av äkta islam och den hänger homosexuella och degraderar kvinnor till förvuxna barn. Den som inte är troende ska vara skyldig att betala skatt till muslimerna (vilket i dagsläget redan sker, i form av bidrag vilket lätt kan tolkas som jizya).
Det talas mycket om anti-feminism här på familjeliv med diverse mer eller mindre kreativa tolkningar och fantasier om hur dessa tänker och resonerar men det är sällan eller aldrig som någon kopplar ihop anti-feminism och islam, där liknelsen och dessa misstankar faktiskt hör hemma. Koranen säger att en man inte behöver bry sig om samtycke till sex "lika lite som en bonde ber sin åker om lov". Så att vara tolerant gentemot islam blir att vara intolerant mot kvinnor, inte indirekt eller nästan utan direkt och markant.