Inlägg från: Missermajser |Visa alla inlägg
  • Missermajser

Jomshof

Lark skrev 2021-03-14 10:53:32 följande:

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

Med tanke på Kina som håller en ganska hård linje mot islam gällande Uigurer så undrar jag hur ni tänker här. Ska vi ha omskolningsläger?

• Missermajser
    Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 13:48:22 följande:
    Hur många terroristbrott i världen är utförda av kristna? 
    Dessa kallas inte kristna. Dom exemplen måste omnämnas som ensamma galningar annars är du inte riktigt PK!
  • Missermajser
    Lark skrev 2021-03-15 16:56:20 följande:
    Jadu, vete tusan vad man ska göra. Vill bara inte ha in denna sataniska religion i detta land. Eller rättare sagt, religionen är ju här redan.
    Vill inte att den ska växa. Islam är verkligen satan på jorden.

Men Kina? Tja, pest eller kolera? Islam eller kommunism?
    Idioter eller idioter?

Vad vi måste börja med i detta land är ASSIMILERING! Och sluta vara så jvla naiva!

Frågan var vilka åtgärder du tänkt dig för att assimilera de som redan lever här och är muslimer? Omskolningsläger var ett exempel.

Personligen anser jag att invandringen behöver upphöra tills dess att antalet jobb matchar antalet arbetsföra och resurser. Inte för att jag har något emot muslimer även om jag inte gillar religionen. Jag tycker så enbart för att jag vill att de invandrare och svenskar som redan lever här ska få det bra och komma in i samhället.

Skrikhöger och vänsterliberaler är bra mycket naivare än kommunister på den punkten.

• Missermajser
    Rikard skrev 2021-03-27 08:01:43 följande:
    Att en livsåskådning, politisk uppfattning eller religiös föreställning är vida spridd är inget skäl att inte inte uttrycka sig kritiskt. Snarare tvärt om. 

Problemet med både Jomshofs uttalande och de som har protesterat mot det är att diskussionen har hamnat på en obildad och ointressant nivå där den ena säger "islam är dåligt" och den andra sidan säger "islam är inte alls dåligt".

Jag saknar en kunnig diskussion om vad islam är. Jag är lika trött på de troendes skönmålning som på Jomshofs svepande fördömande.
    Precis så! 
Svar på tråden Jomshof