Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 10:57:25 följande:
    För att vara lite petig så sa han inte att islam "är" utan att han TYCKER att islam är.

Om islam i sig är vidrig eller ej kan jag inte uttala mig om då jag är för okunnig om själva religionen. Dock för den mycket elände med sig i sitt namn. Jag tycker personligen inte att islam hör hemma i Sverige. Men det är min högst privata åsikt.

Och Jomshof har lika stor rätt till sin åsikt som alla andra.

Ja Jomshof får självklart tycka vad han vill men vi får hoppas att Jomshof rasistiska utfall får moderater och kristdemokrater att inse att SD inte har förändrats ett dyft och att M och KD därför avstår från att samarbeta med det  rasistiska partiet Sverigedemokraterna.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-14 11:08:56 följande:
    Intressant. "Jomshofs rasistiska uttlande".
    Är det rasistiskt att uttala sig om en religion? En religion är ju något en människa tror på... något man tycker. 
    Varför får man kritisera Nazismen utan att det kallas för rasism?
    Men kritisera Islam får man inte???

Sen skriver du "det rasistiska partier Sverigedemokraterna".

Kan du förklara vad exakt i deras politiska program som är rasistiskt?

Jag pratar inte om uttalanden från partimedlemmar utan vad partiets program säger.

Vad i Sverigedemokraternas program är rasistiskt?
    Varför förminskar du Jomshof till en partimedlem? Jomshof är Sverigedemokraternas partisekreterare och tillhör således den absoluta SD toppen.

Så här skriver Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) om Jomshofs uttalande: 

skma.se/blogg/2021/03/jomshofs-uttalande-om-islam-ar-inte-olyckligt-sprakbruk/

Jomshof, som tidigare bland annat försäkrat att han (i nuläget) inte ser svenska judar som samma "problem" som svenska muslimer eftersom den judiska gruppen är så liten, har fått omfattande kritik för sitt senaste uttalande i SVT. 
    - - -
    De starka reaktioner som kommit från bland andra Ulf Kristersson är välkomna och viktiga. Samtidigt är det på sin plats att påminna om att Kristersson och andra med honom som på senare tid menat att Sverigedemokraterna "förändrats" till det bättre har fel. 
    - - -
    De ständiga och allt mer oblygt rasistiska utfallen speglar den oförändrade kärnan i det sverigedemokratiska projektet. Sverigedemokraternas politik representerar ett hot mot såväl den liberala demokratin som vårt lands minoriteter - i synnerhet, men inte endast, svenska muslimer.
  • KillBill
    Anonym (AfS) skrev 2021-03-14 11:25:38 följande:

Jag håller givetvis med. Islam hör inte hemma i Sverige.

Du länkar till citat ur koranen som är plockade ur sitt sammanhang och som är vantolkade. 
  • KillBill
    KillBill skrev 2021-03-14 11:30:55 följande:
    Du länkar till citat ur koranen som är plockade ur sitt sammanhang och som är vantolkade. 
    Du publicerar citat ur koranen som är plockade ur sitt sammanhang och som är vantolkade/felaktigt översatta skulle det stå.

• KillBill
    Anonym (AfS) skrev 2021-03-14 11:35:04 följande:
    Det brukar låta så ja...
    Varför inte länka till originalkällan (på svenska) så att alla kan bedöma sanningshalten i det du påstår?
  • KillBill
    Anonym (AfS) skrev 2021-03-14 11:35:04 följande:
    Det brukar låta så ja...

Du skriver t.ex. att Korenen 2:191 Uppmanar muslimer att  "Dräp otrogna var du hittar dem"

Om man läser stycket innan och 2:191 så står det något helt annat än vad du påstår.

Koranen 2:190 
    KÄMPA för Guds sak mot dem som för krig mot er, men var inte de första som griper till vapen; Gud älskar sannerligen inte angripare.

Koranen 2:190
    Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön.

Varför sprider du vilseledande propagande?
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-14 13:06:56 följande:

Koranen skiljer sig ENORMT mycket från Bibeln. Har du läst båda?

Alla kristna är inte avskyvärda människor. Nej, håller med... men majoriteten av de kristna jag känner är inte speciellt godhjärtade.... extremt dömande etc.

Och detta  trots att Jesu lära handlar just om att inte döma etc.

Jag skulle vilja påstå att majoriteten av de kristna jag känner inte lever som Jesus predikar.

Alla muslimer är inte onda och dåliga människor - helt rätt. Men så lever de flesta muslimer jag känner inte efter vad Koranen säger heller.

De flesta kristna lever lika lite efter bibeln som muslimer lever efter koranen.
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-14 15:04:17 följande:

Jag skrev ju klart och tydligt att Bibeln innehåller våld. 

Detta kan inte missuppfattas.

Ok... då försöker jag så här:

Bibeln innehåller en massa våld och våldsamheter.

Är dessa våldsamheter i Bibeln en uppmaning till KRISTNA att sprida kristendomen med våld?

Våldet som finns i Bibeln - är det våldet en uppmaning för kristna att sprida kristna budskapet med våld?

Spelar det någon roll? Den kristna läran har vid åtskilliga tillfällen under historien använts som argument för våld och dödande.
  • KillBill
    Anonym (BillKill) skrev 2021-03-14 19:17:52 följande:
    Rasistiska utfall? Han fick svara JA/NEJ på ett påstående. De satte honom medvetet i en situation där han inte kunde svara rätt.
    Jo det var ett rasistiskt utfall.  Moderatledaren Ulf Kristersson och  Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) skulle självklart inte rikta så hård kritik mot Jomshof utan anledning. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-av-sd-uttalande-om-islam
    skma.se/blogg/2021/03/jomshofs-uttalande-om-islam-ar-inte-olyckligt-sprakbruk/

- - - 

Svar på tråden Jomshof