Somebodyelse skrev 2021-03-13 10:02:01 följande:
Det han utsätter dig för är psykisk misshandel och det är minst lika illa som fysisk. Skillnaden är att den inte syns på utsidan av kroppen.
Planera för din flytt noga. Kontakta kvinnojouren på din ort och be om stöd. Dokumentera ALLT. Att du haft en depression kan knappast ligga dig i fatet, i synnerhet inte om den klassades som förlossningsdepression. Drar han ändå upp den så förklarar du för rätten varför du blev deprimerad. Önskar dig verkligen all lycka till!
Tack! <3
Idag ångrar jag att jag inte sa som det var men var rädd att vi skulle få soc på oss. Jag var inne i en period då också då jag hoppades på att allt skulle bli bättre o hur stark är någon egentligen när man är nybliven mamma?
Men jag har börjat berätta för människor i min krets om hur det var o hur det är o fast många chockas av det jag berättar så tror jag att det är mitt sätt att bearbeta o dokumentera allt. Jag har varit så nedtryckt i botten o min första tid som mamma är inte förknippat med positiva minnen alls, förutom min lilla son då förstås.
Jag hoppas på en ljus framtid o har tänkt i framtiden att jag ska göra nåt för att stötta andra kvinnor i liknande sits. Men än är jag inte där.