• Anonym (TS)

Bråk om födelsedag!

Anonym (Tess) skrev 2021-03-13 08:55:06 följande:

Om ni inte har möjlighet att hålla er undan i minst en vecka så blir ni ju antagligen smittade ändå om han blir det.

Jag hade gjort en fuling, följt med på festen men tipsat polisen om tillställningen anonymt. Sett till att bli försenad genom att spilla ner kläder eller liknande i sista stund och sen hålla mig utomhus så mycket det gick tills polisen kommer och bryter upp det hela.

Har ingen ork för det o skulle kunna gå helt fel ifall polisen inte kom.

Jag ska försöka komma iväg iallafall i en vecka men måste ha tillgång till Wi-Fi o arbetsro. Är ny på jobbet så måste få ihop en bra plan.
  • Anonym (TS)
    Ess skrev 2021-03-13 08:57:51 följande:

Är både han och särkullen sådana så hade jag definitivt inte grattat hen.

Bra att du letar boende, du kommer vänja dig vid vv.

Ingen har grattat mig heller på två år så det är knappast så att jag orkar försöka. Ingen som bryr sig heller!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-03-13 08:57:54 följande:

Ok, jo jag kan förstå det av din beskrivning av pappan.

Oavsett omvärlden, planera för dig och sonen, vad som är bäst för er. Och sen måste man inte flytta hela 100 mil bort, ifall det skulle vara så...

Förslag på aktivitet när mannen inte är hemma: ta fram en kartbok och fundera på var du har några som helst bekanta, eller om det finns någon stad du trivs i eller alltid varit nyfiken på, eller som bara verkar bra. Det finns många alternativ för den som verkligen vill bort.

Om du absolut vill stoppa vv-boende så måste du tyvärr lämna allt annat bakom dig, men du gör det ju för ditt barns bästa.

Jag har en dröm om att flytta iallafall 30 mil bort där jag har mina vänner o kontaktnät.

Det bästa för min son är såklart att ha sin pappa men jag känner att den relationen kan bara fungera ifall han inte har sin äldsta där som gör allt för att spela på det dåliga samvetet. Tror ibland att jag måste lämna min man för att han ska bättra sig o faktiskt förstå, han är trevlig o bryr sig om människor när han har det dåliga samvetet som hänger över honom som ett mörkt moln.
  • Anonym (TS)
    Studentpappa skrev 2021-03-13 08:59:58 följande:

Inte mer än rätt, idioti ska inte uppmuntras.

Nej så är det väl. Det är i min värld helt absurt, däremot vet dem nog att detta inte är okej för förhållningsreglerna var att inte ta en massa bilder o lägga upp på sociala medier.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-03-13 09:12:15 följande:

Ja på nåt sätt måste ni iaf sära på er, och 30 mil är ändå ett bra avstånd för att de ska kunna ses ofta.

Synd att pojken inte var äldre för ungefär från 12 års ålder brukar tingsrätten också ta stor hänsyn till barnets önskemål om var hen ska vara boende, och alltså bara ha umgänge med den andra med frivilliga övernattningar.

Det hade varit mycket lättare då men hade mitt barn varit 12 så hade han varit förstörd vid det här laget. Nu vid två så börjar han förstå mycket mer men det är inte för sent att ge honom en bra start.

Vet att jag måste göra nåt nu innan han blir äldre. Vet att min man o hans barn inte kommer freda honom från kommentarer som att jag är så jävla korkad i min lilla skalle, idiot o dum i huvudet för det gör de idag inför honom. Kan inte ha det så.
  • Anonym (TS)

Ska tillägga här att hans dotter inte säger dessa saker till mig utan det är min man som gör, hon blir stärkt o glad över det. Det märks att hon växer o blir mer positiv o kärleksfull mot honom ju mer han trycker ner mig.

Det var lite så det började. Han o jag var så lyckliga över bebisen men hon blev så svartsjuk. Det var där det började, han började mobba mig o ignorera vårt barn o så har det varit i två år ungefär.

• Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-03-13 09:37:12 följande:

Precis, du har ju inte "råd" att vänta i tio år till, för hans skull. Börja planera din exit strategy. Ställ dig i bostadsköer, både där ni är nu och på det andra stället 30 mil bort.

Jag står i massa bostadsköer o letar boende nu sen en tid tillbaks
  • Anonym (TS)
    Somebodyelse skrev 2021-03-13 09:43:25 följande:

Du lever verkligen i en hemsk situation och jag tycker absolut att du ska lämna den här mannen som behandlar dig så illa. Men rym inte med barnet! Du riskerar att bli anmäld för egenmäktighet med barn och bli ifråntagen vårdnaden. Om ni befinner er i en vårdnadstvist kommer det betraktas som umgängessabotage och även då riskerar vårdnaden att tillfalla pappan istället. Så tänk dig noga för. Planera för att lämna, se till att dokumentera alla elakheter i både dagboksform och om det är möjligt även med inspelningar. Din son är fortfarande liten, så chansen finns att familjerätten anser att varannan vecka är för lång tid för honom. Då kan det bli exempelvis 2+2+3, alltså att ni har honom två dagar var, sedan en helg.

Angående dagens kalas så tycker jag du gör helt rätt i att hålla dig och sonen undan och du ska absolut tipsa polisen om tillställningen. Om de inte förstår det olämpliga på egen hand, så kanske polletten trillar ner när polisen förklarar.

Det är min allra största rädsla att bli fråntagen vårdnaden och jag har som sagt inte så mycket tillit till systemet. Han slår ju inte mig o han slår inte vår son, han skulle få halva vårdnaden lätt och det känns just nu jobbigt. Skulle jag dra situationen hemma där jag oroas över syskonet så skulle det inte bli till min fördel heller så sitter liksom lite fast.

Är också rädd att han skulle dra upp min depression till min nackdel även fast det var han som var orsaken till att jag var otröstlig o knäckt hela tiden. Jag sa aldrig som det var då till läkaren att orsaken till att jag jämt grät var för att min man tryckte ner mig dagligen utan det klassades som vanlig förlossningsdepression.
  • Anonym (TS)
    Somebodyelse skrev 2021-03-13 10:02:01 följande:

Det han utsätter dig för är psykisk misshandel och det är minst lika illa som fysisk. Skillnaden är att den inte syns på utsidan av kroppen.

Planera för din flytt noga. Kontakta kvinnojouren på din ort och be om stöd. Dokumentera ALLT. Att du haft en depression kan knappast ligga dig i fatet, i synnerhet inte om den klassades som förlossningsdepression. Drar han ändå upp den så förklarar du för rätten varför du blev deprimerad. Önskar dig verkligen all lycka till!

Tack! <3

Idag ångrar jag att jag inte sa som det var men var rädd att vi skulle få soc på oss. Jag var inne i en period då också då jag hoppades på att allt skulle bli bättre o hur stark är någon egentligen när man är nybliven mamma?

Men jag har börjat berätta för människor i min krets om hur det var o hur det är o fast många chockas av det jag berättar så tror jag att det är mitt sätt att bearbeta o dokumentera allt. Jag har varit så nedtryckt i botten o min första tid som mamma är inte förknippat med positiva minnen alls, förutom min lilla son då förstås.

Jag hoppas på en ljus framtid o har tänkt i framtiden att jag ska göra nåt för att stötta andra kvinnor i liknande sits. Men än är jag inte där.
  • Anonym (TS)

Förlåt att jag inte svarat men har varit så slut o haft fullt upp.

Han åkte dit i lördags men var bara med på uteminglet en timme innan alla gick in. Har sagt åt honom att ska hon komma den här veckan får de bo o karantäna i hans stuga. Jag vill inte omge mig med människor som haft coronafest o även fast han idiotförklarar mig för det så väljer jag att skaka av mig det.

Annars så fortsätter jag leta efter boende. Får ta vadsomhelst som dyker upp som temporär lösning.

Får svara mer sen för strax ska jag jobba.

• Anonym (TS)
    Anonym (lot) skrev 2021-03-14 21:46:40 följande:

Hoppas att några av de festande idioterna blir smittade av covid och blir riktigt dåliga på köpet!

(Man får ju inte önska livet ur folk)

I dessa tider lär väl minst en på 50 bära på viruset ovetande, det kommer att bli många fler efter att dessa 50 frotterat sig med varandra i ett litet hus.

Undrar hur den som krävde fest kommer att känna sig då? Som hon förtjänar antagligen?

(Hur kan man som 20-åring kräva en fest? Efter att jag fyllt 18 har jag fått fixa egna födelsedagsfester om jag ska ha någon alls, likt de flesta andra gissningsvis..)

Vill inte önska nån det men jag är jättekänslig för sånt här o trots att han ska dra elaka jävla styvhäxekortet som inte vill att dottern bor här kommande vecka så bryr jag mig inte. Bryr mig inte om att det är hon, påven eller kungen som har varit på coronakalas. Jag vill inte umgås med nån av dem under sju dagar.

Han får dra till stugan isåfall.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Dålig vän) skrev 2021-03-14 22:05:04 följande:

Vilket dilemma! Jag tycker du är klok, man ska INTE vara fler än 8 personer. Om inte jag minns fel finns det en pandemilag som säger max 8 personer. Din man verkar vara elak som kallar dig så, han borde ha mer förståelse när du påminner om att det finns en pandemi där ute. Låter som du klarar dig bättre utan din man. Dock förstår jag om det är svårt att separera med småbarn osv. Men han låter inte som en trevlig person. Som din man borde han försöka förstå dig, lysdna på dig och acceptera ditt val.

Jag fick en vänskap avslutad i våras pga att jag inte kom på en överaskningsfest som hennes andra kompisar fixat till henne då hon nästan var klar med en yrkesutbildning. Jag tackade vänligt för inbjudan och sa att jag inte kommer gå pga pandemin och att hon inte är färdig med utbildningen än så jag firar henne själv i efterhand sen. Tydligen var jag världens sämsta vän. Hon sa att jag var en dålig vän om jag inte tycker hon förtjänar en studentfest. Hennes vän skrev riktigt grova saker till mig som tex dumknullad. Han läxade upp mig och sa att jag inte får bada på badplats och inte åka och handla eftersom jag är så rädd för corona. Han skrev att jag inte har några andra riktiga vänner för att ingen fixade en överraskningsfest åt mig. Att dom egentligen var glad att jag inte kom för det är roligare utan mig. Han kom med påhopp som att jag inte kan skriva, inte kan svenska osv. Men han blockade mig så jag inte hann svara, skickade hans meddelande till hans morsa och hon blev besviken på honom då hon sa att hon inte uppfistrat honom till en sådan person och tog ett snack med honom. Tror coronat och karantän kan få fram dåliga sidor hos vissa. Min föredetta vän sa att jag kommer ångra mig. Det har gått snart 1 år och är väldigt tacksam att den vänskapen försvann, att jag fick se dessa dåliga sidor så jag istället kan lägga mer fokus på dom riktiga vännerna som accepterar mig och mina val.

Man klarar sig utan energitjuvar. Coronaepidemin har verkligen tagit fram många människors rätta sidor verkar det som. Du klarar dig utan din sk vän!

Jag kan däremot inte förstå hur folk kan festa o leva på som vanligt. Att ungdomar lite skiter i det får man väl skylla på att de inte riktigt fattar men att vuxna kan tillåta det här är för mig helt galet.
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2021-03-15 18:27:28 följande:

Men vänta nu. Bor en kvinna på 20 år varannan vecka hos sina föräldrar?!

Denna kvinna tar bilen varannan vecka till sina föräldrar ja. Nu blev det inte så för hit är hon inte välkommen just nu efter Coronafesten o min man orkar tydligen inte åka iväg med henne så hennes mamma fick motvilligt ha en vecka till.

Jag har en hel del åsikter om det där men jag bryr mig inte längre. Enligt min man så har alla det så.
Svar på tråden Bråk om födelsedag!