Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Stämmer befruktningsdatum efter ultraljud ?

Liiis88 skrev 2021-03-12 23:54:01 följande:

Vet nån hur exakt befruktningsdatum är efter kub & rutin ultraljud? Har Fått 14 juli som BF på båda ultraljuden, och 16 juli som BF på ett vul i vecka 7.

När man då räknar ut befruktningsdatumet ska de ha skett 21 oktober... hur många dagar kan befruktningsdatumet diffa ? Ja har Ingen koll på äl..!

Kan befruktningen ha skett 26-27 oktober istället? Eller måste de varit tidigare ? Kan inflika att jag fick 2-3 på clearblue redan den 5 november med urin på lunchtid... hade kissat en gång innan så jag hade inte morgonurin när testet togs.

Helst inga gissningar.

Nej inga frågor om Vf ja frågar tack.

Exakt exakt går inte säga. Jag tog äl tester som visade ett datum. Med alla mått osv fick dom samma dag som jag själv räknat ut. Sa innan att vi får se om det blev rätt men då sa dom att det kan diffa några dagar.

Sen kan endel bli tillbaka massor dagar/1-2 veckor fast det inte stämmer överrens med senaste mens osv. Då oroar man sig för att något är fel.

Mellan 14/16e är ju inga jätteskillnader :)
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2021-03-13 00:06:38 följande:

Exakt exakt går inte säga. Jag tog äl tester som visade ett datum. Med alla mått osv fick dom samma dag som jag själv räknat ut. Sa innan att vi får se om det blev rätt men då sa dom att det kan diffa några dagar.

Sen kan endel bli tillbaka massor dagar/1-2 veckor fast det inte stämmer överrens med senaste mens osv. Då oroar man sig för att något är fel.

Mellan 14/16e är ju inga jätteskillnader :)

Kan tillägga att jag fick gravid 2-3 den dagen jag väntade mensen. Så det bör ju stämma rätt bra med den 21e då
  • Anonym (M)
    Liiis88 skrev 2021-03-13 15:37:13 följande:

Föresten tog du testet med morgonurin eller senare på dagen? :)

Andra kisset på morgonen. Hann inte få testet i brevlådan och kunde inte hålla mig haha
Svar på tråden Stämmer befruktningsdatum efter ultraljud ?