• New  Dawn

Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!

Tecum skrev 2021-03-12 20:05:53 följande:

Män är bättre på att skilja på sex och kärlek.

Vad menar du egentligen?

Om en man får känslor efter (i samband med) sex, är han då sämre att skilja på sex och känslor?

När du skriver så där, tror du att tillfälligt sex ger samma för män, som för kvinnor?

Att kvinnor inte uppskattar tillfälligt sex är alltså en oförmåga att skilja på sex och känslor? Förklara gärna lite mer vad du egentligen menar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

Att en kvinna vill ha sex med en man betyder MYCKET mer. Det betyder att hon på ett eller annat sätt gillar mannen. Dvs, att han är intressesant att ha sex med, pga utseende, egenskaper, eller för att kvinnan faktiskt är förälskad. Det är alltså lite hedrande. Mannen får någon typ av bekräftelse.

Dessutom har män lättare att njuta av tillfälligt sex, ÄVEN om det inte är det bästa sexet.

Att en man vill ha sex med en kvinna BEHÖVER INTE betyda något. Det kan vara så att mannen är sugen på sex i största allmänhet, dvs är kåt/sugen redan innan han försöker ha sex med kvinnan. Mannens vilja att ha sex kan också grunda sig på att han tycker att SEX I SIG är så spännande /givande/skönt och en kvinnokropp räcker långt. (Kanske inte exakt varje kvinna). Dessa låga krav gör att kvinnan inte behöver känna någon som helst bekräftelse över att mannen vill ha sex.

Dessutom är det svårare för en kvinna att njuta av tillfälligt sex eftersom att kvinnans kropp ofta är lite svårare att tillfredsställa innan man provat lite mer. Särskilt då samlag är väldigt centralt.

Utöver detta tillkommer ett högre risktagande för kvinnan, Det är mycket lättare att ha sex med en kvinna trots att kroppen inte är redo. Våldtäcksrisk och graviditetsrisk påverkar även kvinnor, pga deras kroppars funktion och utsatthet.

För att förtydliga så kan givetvis sex vara ett resultat av starka känslor även från mannen och KAN vara unika för kvinnan som petson, men särskilt vid tillfälligt sex är detta svårare att känna/se/veta.

• New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-12 21:41:58 följande:

Du svarar ju själv i #31, på ett alldeles utmärkt sätt!

En man behöver inga andra känslor än kåthet och attraktion för att ha sex. De flesta kvinnor vill ha mer. Om en man får känslor vid ett ons ser han det mer som bonus. Inget negativt men kanske oväntat. Bäst är förstås att ha både kärlekskänslor och sex, men i brist på kärlek går det bra med sex.

Rent generellt ger tillfälligt sex mer för män än för kvinnor. TS skrev t ex att hon mår dåligt efter misslyckat sex, män tänker att det blir bättre nästa gång. För män är det viktigt att HA sex, en bekräftelse både på sin manlighet, på normalitet och att det finns kvinnor som gillar honom.

Även här skriver många kvinnor att de måste ha känslor för att ha sex. Så de tär inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.

Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex. 

Nej JAG svarar INTE på att vad du menar med att kvinnor INTE KAN Skilja på sex och kärlek.

JAG tror tvärtom att kvinnor KAN skilja på sex och kärlek, men vid tillfälligt sex HANDLAR det INTE ALLS om kärlek. Det VET kvinnor, men det är inte det som är orsaken till att sex inte är intressant. Det GER mycket mindre. Det behöver varken ge njutning ELLER bekräftelse.

DET är skillnaden, anser jag, och det har ABSOLUT INGET att göra med att kvinnor inte kan skilja mellan sex och kärlek.

Jag tror ärligt talat att massor av män skulle vilja ha sex med mig denna kväll om det var möjligt. Allt från sunkiga gubbar till sextörstande män, och uttråkade tonårskillar och så en och annan bättre man, men om man ska jämföra med min Anton, så är det säkert så att vissa kvinnor gärna hade haft sex med honom denna kväll, men det hade i mycket högre utsträckning handlat om honom som person. Vi båda har fått sexuella inviter på FL. Mina är fler och många är VÄLDIGT desperata. De kvinnor som velat ha Anton har verkligen visat att HAN är utvald.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-12 21:54:06 följande:

Inte alls. 

Skillnaden mellan könen blir mindre och mindre, fler kvinnor har tillfälligt sex och gillar det och fler män vill ha känslor för den de har sex med. 

Hur vet du det?
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-12 21:41:58 följande:

... Så det är inte direkt någon oförmåga hos kvinnor utan man har inget behov av sex utan känslor.

Sammanfattning: Om män får välja mellan dåligt sex eller inget sex alls väljer de flesta dåligt sex. Kvinnor väljer inget sex. 

Kvinnor kan också vilja ha sex utan känslor, men då måste hon ändå känna att hon är utvald. Det sker per automatik för män eftersom att kvinnor väljer sexpartner med mer omsorg, även om det bara är för en tillfällig het natt. En kvinna måste (i större utsträckning) veta att hon inte bara är en kvinnokropp, och det är svårare att känna om det blir tillfälligt.

Ja, män väljer oftare dåligt sex, före inget, eftersom att dåligt sex ändå inte är så dåligt för en man (jämfört för en kvinna) . En kvinna kan ha sex utan att vara det minsta redo kroppsligt (motsvarande stånd hos mannen) och dessutom oftare utan att få orgasm . Lägg då till att det oftare råder osäkerhet på om hon är utvald på annat sätt än att hon bara har en kvinnokropp.

Det är en skillnad mellan könen.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-13 09:12:13 följande:

Det grundar jag på ett idogt läsande på FL och andra relationsforum under 15 års tid, plus ett antal inslag i media i ämnet. Sen finns det statistik som visar på antalet sexpartners hos män och kvinnor, där många kvinnor haft väldigt många partners. Så många att det inte kan förklarar av annat än ons och tillfälliga förbindelser.

Varför tvivlar du på den utvecklingen, det är ju en naturlig följd av ökad jämställdhet? Läs #51 av fornminne, hon förklarar det bra.

Ja, jag tvivlar på att den utvecklingen är någon större del. Dvs att kvinnor oftare VILL ha tillfälligt sex.

Jag får nog be dig läsa fornminnes inlägg 13, 34, 44, 58, 60 så förstår du helheten mer.

Visa gärna statistiken.

De finns dock kvinnor som vill ha tillfälligt sex och de har det lättare än män. Det är klart att den gruppen kvinnor har det lättare nu jämfört med för 50 år sedan, och ännu hellre för 100 år sedan, men jag tror ändå att betydligt färre kvinnor än män är intresserade av tillfälligt sex.

Kärleksrelationer vill båda ha. Jag tror att det förr i tiden inte var lika okej att prova sig fram på samma sätt. Jag kan tänka mig att kraven har ökat i dag, och det avspeglar sig. Jag tror mer det handlar om kortare relationer som inte håller, men jag tror inte drivkraften till dessa är tillfälligt sex, utan ett SÖKANDE efter en partner.
  • New  Dawn
    fornminne skrev 2021-03-13 11:10:37 följande:

De flesta kvinnor som har tillfälligt sex, har det några enstaka gånger. Antingen det eller inte alls. Sen finns det en liten grupp kvinnor som har sex med väldigt många. De är inte nödvändigtvis färre än dito män. Men betydligt fler män än kvinnor, skulle ligga runt om de fick chansen. Det är dock bara relativt få män förunnat att göra det. Om vi pratar heterosexuella män alltså.

Ja. Hur många är svårt att veta. I TS frågeställning handlar det ju om att män är mer öppna för tillfälligt sex och det tror jag. Jag tror definitivt att män är mycket, mycket mer öppna och intresserade av detta, och just därför är det ju så lätt för kvinnor att få sex om hon vill. Kvinnor kan ibland ha tillfälligt sex, men, som du säger, upptäcka att det inte ger så mycket och därför inte intresserade av att göra det igen.

Ibland är syftet att hitta någon, men om det inte känns bra blir det inget mer.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-03-13 11:13:01 följande:

Ja så är det till viss del, men det finns en andel som vill ha sex för sexets skull i första hand. Men visst finns det fler män män i gruppen, det jag menar är att skillnaden håller på att jämnas ut. 

Jag tycker fortfarande att jag och fornminne är på samma linje, bra inlägg av henne.

Jag fokuserar på inställningen och jag tror fortfarande att män skulle ha mycket mer tillfälligt sex om de kunde.

Det är så ohyggligt lätt för en kvinna att ha tillfälligt sex och det beror ju på just det faktum att män ÄR så öppna för sex.

Jag tror inte det håller på att jämnas ut. Jag tror nämligen att de flesta kvinnor som testat detta upplever att det inte ger dem så mycket och jag tror också större andel kvinnor, än män känner sig "tomma" efteråt och inte mår bra av det. Jag kan faktiskt tänka mig att det tom går åt andra hållet, att kvinnor ännu mer tänker efter vad de egentligen vill, och står för att de faktiskt inte vill ha tillfälligt sex och att det är okej. (Det behöver inte betyda att de inte är kåta och gillar sex) Hittills har det propagerats mycket för att kvinnor inte ska dömmas om de har sex med fler, tillfälligt sex, och man vill gärna trycka på att kvinnor är lika kåta som män. Det fyller en funktion när vi kommer från tider då kvinnor skuldbelagds för mycket, men någonstans kommer känslorna i fatt och man måste fråga sig vad man egentligen vill och mår bra av.
Svar på tråden Fråga: Män mer öppna för tillfällig sex kontakt än oss kvinnor. Varför?!