Tecum skrev 2021-03-13 09:12:13 följande:
Det grundar jag på ett idogt läsande på FL och andra relationsforum under 15 års tid, plus ett antal inslag i media i ämnet. Sen finns det statistik som visar på antalet sexpartners hos män och kvinnor, där många kvinnor haft väldigt många partners. Så många att det inte kan förklarar av annat än ons och tillfälliga förbindelser.
Varför tvivlar du på den utvecklingen, det är ju en naturlig följd av ökad jämställdhet? Läs #51 av fornminne, hon förklarar det bra.
Ja, jag tvivlar på att den utvecklingen är någon större del. Dvs att kvinnor oftare VILL ha tillfälligt sex.
Jag får nog be dig läsa fornminnes inlägg 13, 34, 44, 58, 60 så förstår du helheten mer.
Visa gärna statistiken.
De finns dock kvinnor som vill ha tillfälligt sex och de har det lättare än män. Det är klart att den gruppen kvinnor har det lättare nu jämfört med för 50 år sedan, och ännu hellre för 100 år sedan, men jag tror ändå att betydligt färre kvinnor än män är intresserade av tillfälligt sex.
Kärleksrelationer vill båda ha. Jag tror att det förr i tiden inte var lika okej att prova sig fram på samma sätt. Jag kan tänka mig att kraven har ökat i dag, och det avspeglar sig. Jag tror mer det handlar om kortare relationer som inte håller, men jag tror inte drivkraften till dessa är tillfälligt sex, utan ett SÖKANDE efter en partner.