Barnets pappa spenderar natten
Hej, jag skulle behöva lite råd kring ett problem som har kommit upp mellan mig och min tjej.
Hon har en dotter på 2 år tillsammans med en annan man.
Dom separerade efter 8 år tillsammans i samband med att vi två träffades.
Vårat förhållande är väldigt nytt och vi lär oss fortfarande att lita på varandra.
Hon har ett arbete där hon inte har möjlighet att jobba endast dagtid så hon behöver en del hjälp med passningen av sin dotter. Hennes ex, pappan till barnet har flyttat hem till sin mamma 1.5 timme bort från våran stad men har fortfarande jobb kvar här.
Så när han "hjälper till" och tar hand om sin dotter så erbjuder min tjej honom att sova över hos henne.
Detta är för att hon slutar sent och känner sig dum som ber honom att åka hem vilket jag kan förstå. Han sover då alltså på soffan och hon säger att dom knappt spenderar någon tid tillsammans utan den enda anledningen till att han är där är dottern.
Detta har jag haft otroligt svårt med sen första gången det hände och det har börjat hända oftare det senaste vilket verkligen har gjort det svårt för mig att vara kvar i relationen.
Jag vet att jag borde lita på henne och hon har inte gett mig någon anledning till att misstro henne men jag har varit naiv innan och har väldigt svårt med tilliten.
Jag älskar henne väldigt mycket och jag vill verkligen inte vara utan henne men jag är rädd för att om jag släpper på mina principer och går med på något som jag inte är bekväm med så kommer gränserna att fortsätta vidgas över tid.
Är min reaktion över detta helt fel?
Vad kan jag göra för att känna mig mer okej med situationen?