• Anonym (.)

Jag fick en örfil, gjorde jag fel?

Anonym (Orolig) skrev 2021-03-09 23:12:55 följande:

Jag vill bara fråga er om jag har gjort något fel, jag vet att man aldrig ska bruka våld, men jag råkade tappa min killes klocka på golvet, armbågen kom åt och klockan låg på kanten av diskbänken. Örfilen kom direkt därpå. Jag är chockad, väldigt ledsen.. jag skämdes och jag vet inte varför? Skämdes att jag var klumpig kanske. Kinden är röd och bultar.. känns väldigt konstig att dela samma tak som honom. Varför skäms jag? Jag är ledsen och jag känner mig ensam. Min kille har aldrig rört mig förut. Jag kan inte se honom på samma sätt längre.

En ledsen tjej

Du skäms för att du har en pojkvän som brukar våld. Det är vanligt att man känner så, att man skäms för någon annan som bär sig illa åt. Detta är ju inget man skryter om vid släktmiddagen. 

Men som alla andra skrivit, han har misshandlat dig. Lämna nu innan det eskalerar. Det är aldrig OK att slå någon. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Rolex) skrev 2021-03-10 11:40:00 följande:
    Det spelar roll om det är en plastklocka för 99:- eller en Audemars Piquet för 299 999:-.

Den sistnämnda rättfärdigar inte våld men kanske en utskällning.
    Ja, TS skulle kanske skällt ut honom för att vara så slarvig med med en dyr klocka...
  • Anonym (.)
    Anonym (Rolex) skrev 2021-03-10 11:59:50 följande:
    Jag tycker TS ska be sin kille om ursäkt.
    Jag tycker hon ska lämna honom.
  • Anonym (.)
    Simmaellersjunk skrev 2021-03-10 12:08:10 följande:
    Eller för att alla inte har samma syn på feminism som det moderna Sverige. Var inte så trångsynt.
    Fast detta handlar inte om feminism. Det handlar om en kriminell handling, som han kan åtalas för. Din sunkiga syn på kvinnor här inte heller hemma i det moderna Sverige. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Rolex) skrev 2021-03-10 12:15:58 följande:
    Det är TS story. Jag tror hon var oaktsam. Det brukar brudar vara med andras grejer. Hon kan gott dra lärdom av händelsen.
    Aha, du killgissar...
Svar på tråden Jag fick en örfil, gjorde jag fel?