Inlägg från: mopstops |Visa alla inlägg
  • mopstops

Beviljas gravpenning pga covid?

Jag jobbar som röntgensjuksköterska och driver frågan med ledningen nu. De vill avvakta "sitt beslut " på vad HR säger övergripande i regionen vilket jag tycker är helt fel. De måste ju göra en individuell bedömning av varje fall. Jag träffar MÅNGA patienter varje dag och vi ska ju inte arbeta med bekräftade covid eller misstänkta. Problemet är ju vara att ena dagen är de hos oss och röntas för något utan cobidmisstanke sen blir de inlagda och kommer tillbaka en eller två dagar senare med misstanke om covid. Har även haft de som testat negativt och gått in och röntgat dem och så har röntgen visat misstänkt covid. Så jag undrade senast idag om de anser att se kan skydda oss?? Fick ett väldigt svävande svar. Men jag får avvakta några dagar och se vad HR säger. Går in i vecka 19 på torsdag så är lite tid för mig kvar. Vi kanske träffar 30-40 patienter varje dag. Plus personal både från oss och från andra. Sen om man tänker att de i sin tur träffar andra så kan man ju inte direkt säga att vi har få kontakter. Uppdatera gärna hur ni blir bemötta och vad som händer hos er.

Svar på tråden Beviljas gravpenning pga covid?