Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga!
Hej!
Vet egentligen inte riktigt vart jag ska börja....
Jag vill har era råd,tips, idéer och tankar som kan underlätta för min hjärna.
Det är såhär att min flickvän sedan snart 3 år tillbaka har valt att lämna mig/ ta en paus ifrån oss. Detta då det har varit ganska dåligt i vårt förhållande den senaste tiden och hon har fått stå ut med en del skit från min sida. Det är nämligen så att jag inte har mått jätte bra på slutet och varit i en liten depression, vilket har gått ut över vårt förhållande. Hon har ändå valt att stanna kvar fram tills nu då hon längre inte själv mådde bra i förhållandet. Jag har inte varit otrogen eller något sånt utan mer varit nere och väldigt tråkig. Hon säger att hon fortfarande älskar mig och innerst inne tror jag hon vill ha en framtid med mig. Hon säger att vi så småningom kan börja träffas lite igen, men just nu är hon inte redo på att det ska bli vi utan att hon måste börja må bra i sig själv först.
Jag har nu börjat ta tag i mig själv och äntligen gått till en psykolog för att få hjälp och prata ut vilket jag tyckte va väldigt skönt.
Hur tycker ni jag ska göra? Jag älskar ju henne. Ska jag kämpa för att få henne att vilja komma tillbaka och känna sig uppskattad? Ska jag bara låta hela situationen vara och inte höra av mig och låta henne få tid till att tänka och hoppas på att hon ska höra av sig? Hur ska jag själv tänka för att underlätta allt för min egen del?
Skulle verkligen uppskatta alla tips och råd man kan få!