Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

HJÄLP bostadsrätt i Stockholm

Klart man kan vilja ha tips även om Hemnet finns. Framför allt vad gäller omdömen på områden, men sedan är det ju heller inte så lätt att få en samlad bild av slutpriser där.

Jag skulle säga att du får svårt att hitta något till det pris du tänker dig. Nu anser jag själv inte att 20 minuter från city är centralt, trodde ärligt att det var avståndet till Järfälla på ett ungefär? Men om vi då tänker oss närmare än Järfälla men ändå inte inne i stan... Söder om stan kanske inte är lika aktuellt för dig då du jobbar på St Göran men de trevligare förorterna som Hägerstensområdet, Gröndal, Enskede, Hammarbyhöjden och liknande är alla dyrare än så. Solna och Sumpan misstänker jag också är det. Jag tror Täby har bostadsrätter runt 50K/kvm men det blir väl också samma pendlande som du har idag. Jag vet inte vad bostadsrätterna i Nacka närmare stan ligger på men det kanske kan vara värt att kolla upp?

• Anonym (M)

Vad dum jag är som inte tänkte på Bromma som ju ligger bra till i förhållande till ditt jobb och allmänt känns ganska centralt. Om du kan tänka dig att lägga något mer och/eller gå ner lite i storlek ser det ut att finnas några nyproduktioner som kan passa, men även i övrigt tror jag du kan landa där om du kan tänka dig bo lite mer otillgängligt vad gäller kommunikationer. Men någon ideal tvåa nära stan tror jag tyvärr inte du får för 2,5 miljoner

• Anonym (M)

Sedan skulle jag vilja tillägga att om jag var orolig för att förlora pengar så skulle jag inte prioritera nybygge. Iaf innanför tullarna kan man se en trend i fallande kvadratmeterpriser för varje årtionde med ett fåtal undantag, från 1800-talet och framåt. Om man idag betalar samma för ett nybygge som för en sekelskiftetslägenhet (vilket man väl gör??) tänker jag att nybygget kommer vara känsligare för nedgångar generellt eftersom de inte ses som lika attraktiva efter några år och faller in i det generella mönstret där äldre ses som finare än yngre.

Svar på tråden HJÄLP bostadsrätt i Stockholm