Downs syndrom - hade du gjort abort?
Om du hade fått reda på att du var gravid och att barnet hade kromosomfel (downs syndrom) hade du då gjort abort på grund av det? Motivera gärna ditt svar.
Om du hade fått reda på att du var gravid och att barnet hade kromosomfel (downs syndrom) hade du då gjort abort på grund av det? Motivera gärna ditt svar.
Jag har en diagnos inom NPF, och jag blir illa berörd av denna diskussion.
Varför ska vi med diagnoser inte få finnas?????
Jag har blivit utsatt för hat pga min diagnos, och det känns så såklart förjävligt.
Jag har blivit utsatt för hat pga min diagnos, och det känns så såklart förjävligt.
Jag hade absolut gjort abort. Jag gjorde alla tester jag kunde när jag var gravid. vid graviditet nr 2
Om alla hade DS så skulle samhället inte gå runt .Jag tror att det kommer bli sällsynt i framtiden barn med DS.
Om alla hade DS så skulle samhället inte gå runt .Jag tror att det kommer bli sällsynt i framtiden barn med DS.
Läskig tråd!
Om vi börjar från början; Varför skaffar man barn?? Ursprungligen för att släkten ska leva vidare, någon ska ta över familjegården, någon står för att man får en bra ålderdom!
Så då undrar man ju varför folk frivilligt väljer att föda barn som inte är livsdugliga?? Som aldrig kommer bli vuxna, som aldrig kommer bli självständiga, som säkerligen har fler handikapp än bara DS.
Jo, för att barn idag är mer en accessoar än framtidssäkrare! Något gulligt, att klä i fina kläder! Att dessutom ha ett handikappat barn ger lite extra godhetsknarkar-poäng! Sen när man tröttnat så får samhället ta över, så det enda de duger till är att kosta pengar! Tyvärr så är DS-barn totalt meningslösa för samhället, ledsen att säga det. Man skaffar barn för att mänskligheten leva vidare, och så skaffar folk medvetet DS-barn som aldrig kommer duga till någonting! Så oerhört egoistiskt!! Varför ska samhället betala för era leksaker, och sen aldrig få något tillbaka?? Hur oerhört fantastiska, kramiga, glada, musikaliska etc etc era DS-ungar än är enligt er själva så kommer de aldrig duga till något, aldrig föra mänskligheten framåt!
Detta gäller även för andra handikapp som gör barnet beroende för resten av livet, men DS går i alla fall att upptäcka och ta bort!
Så näe, aldrig att man skulle behålla ett barn som aldrig kommer duga till något annat än att "vara glad" för föräldrarna! Skaffa hund eller nåt istället, de är också gulliga, har begränsad livslängd och är helt meningslösa för resten av samhället!
Vid rul trodde de att vår bebis skulle dö. Sen trodde de att det kunde överleva men kunde bli väldigt tidigt född och kunde vara sjukt. Vi fortsatte ändå. Blev kritiskt v 28 och född strax därefter men bebisen är helt frisk idag.
Och det fungerar inte i verkligheten. Det finns miljontals barn som lever vind för våg, fattiga och missbrukare, som ingen bryr sig om.
Allt för att kvinnor inte får göra abort. Me den verkligheten blundar tyvärr abortmotståndarna från. Tragiskt. Men visar tydligt att det inte handlar om barnen.
Och det fungerar inte i verkligheten. Det finns miljontals barn som lever vind för våg, fattiga och missbrukare, som ingen bryr sig om.
Allt för att kvinnor inte får göra abort. Me den verkligheten blundar tyvärr abortmotståndarna från. Tragiskt. Men visar tydligt att det inte handlar om barnen.
Och vem ska bestämma vilka barn som ska födas och vilja som ska aborteras? En jury?
Ett embryo i kvinnans kropp tillhör inte staten. Det är kvinnans val.
Du vet om att kvinnor gör abort ändå, även om det inte är tillåtet?
Sedan svarade du inte på frågan vad vi ska göra med alla dessa övergivna barn som redan finns. Som lever i misär. Kanske bättre vi tar hand om de som redan finns istället för att sätta ännu fler oönskade barn till världen.
Sedan svarade du inte på frågan vad vi ska göra med alla dessa övergivna barn som redan finns. Som lever i misär. Kanske bättre vi tar hand om de som redan finns istället för att sätta ännu fler oönskade barn till världen.
I Sverige finns betydligt förre av dessa barn just för att vi har fri abort.
Jämför med ett land som inte har fri abort. Vill du att vi ska ha ännu fler oönskade barn?