• Lilant

Panikångest under graviditet

Sök hjälp:) hade sånt innan jag blev gravid å är nu gravid med barn två och illamåndet som du säger gör att man mår psykiskt dåligt även kvinnor som aldrig känt av dåligt pyskiskmående tenderar att bli dåliga psykiskt av illamåendet just pga av hur påfrestande det är, är det första barnet så har du det ju lätt bara att vila vila vila, vill bara varna dig för att om du söker hjälp så kommer du få en son utredning och det bidrar till mer stress å psykiskt dåligt mående

• Lilant
    Lilant skrev 2021-03-03 12:05:22 följande:

Sök hjälp:) hade sånt innan jag blev gravid å är nu gravid med barn två och illamåndet som du säger gör att man mår psykiskt dåligt även kvinnor som aldrig känt av dåligt pyskiskmående tenderar att bli dåliga psykiskt av illamåendet just pga av hur påfrestande det är, är det första barnet så har du det ju lätt bara att vila vila vila, vill bara varna dig för att om du söker hjälp så kommer du få en son utredning och det bidrar till mer stress å psykiskt dåligt mående

Socutredning*
  • Lilant
    Masrebecca skrev 2021-03-03 13:19:23 följande:

Jag har ändå varit öppen med att jag har ångestproblematik på mvc. De nämnde inte något om socutredning på grund av det. Jag har varit stabil i mitt mående tills alla dessa extra hormoner fått mig lite ur balans för tillfället. Känns ju hemskt att inte kunna vända sig till mvc för exempelvis en samtalskontakt utan att de ska startas någon utredning....

Kommer komma senare finns ju fortfarande risk för missfall och vore väldigt dumt av dom att anmäla innan vecka 22+0 då bäbisen faktiskt är en person med egna rättigheter :)
  • Lilant
    Anonym (??) skrev 2021-03-03 20:30:06 följande:

Får man en soc utredning om man haft ångest o medicinerats innan man blev gravid? Slutade för 1-2 år sedan med medicin o mår mkt bättre, men har ju sagt till min bm att jag e rädd för förlossningen vilket gett mig mkt ångest o panik. Men de kan man väl inte få anmälan för?! Helt sjukt ju. Alla mår väl dåligt till o från under graviditeten ?

Ville även göra en utredning för bipolär som Det inte blev något av o rann ur randen, innan jag blev gravid. Kan sånt komma senare ? Eller är det om man söker hjälp när barnet e fött ?

För att förtydliga : jag mår JÄTTE BRA idag. Jag pratar om saker för 2 år sedan eller längre tillbaks.

Nämn inte äns bipolär för dom, vid 16 års ålder så skrev någon läkare bipolär? I min journal och det blev anledningen till utredningen trotts att jag inte äns har det
  • Lilant
    Sommar30 skrev 2021-03-03 20:37:48 följande:

Att det ska komma en soc anmälan efter vecka 22+ haha nej? Är i vecka 39 & sagt att jag har ångest också och inte har jag fått nån anmälan.

Ångest är en helt annan sak och alla gravida har det tex inför förlossningen och sånt :) vi i denna tråd pratar om panikångest som har varit ett problem i många år inte vanlig ångest
  • Lilant
    Anonym (??) skrev 2021-03-04 08:06:36 följande:

Vad menas me utredning? Va gör dom då? Att man får gå på samtal typ eller?

Samtal,hembesök allt möjligt kan dom vilja praka på en som man inte behöver :)
  • Lilant
    Sommar30 skrev 2021-03-04 08:43:22 följande:

Hade också panikångest. Men vilken bm sitter & läser igenom ens journalanteckningar från förr utan att man ber om det? Eller om man Inte ens har någon diagnos?

Det gör dom även om Du inte ber om det just pga av att dom försöker hitta olämpliga föreldrar :)
  • Lilant
    Sommar30 skrev 2021-03-04 08:53:16 följande:

Vet inte vad som hänt dig & dina barn men tkr du ska sluta skrämma upp ts. Fattar att man kan få en socutredning om man sitter & säger att man mår skit och vill dö. Men knappast för gamla anteckningar. Alla har väl mått dåligt någon gång. Så tror tyvärr inte på det du säger. ?Letar olämpliga föräldrar? dom har väl bättre för sig, och skulle väl även säga till om dom kontaktade soc.

Klart dom säger till när dom kontaktar soc,vad har du fått det ifrån att dom inte skulle det? Och ja dom läser gammla anteckningar, antar att du skippade inskrivnigssamtalen som handlar om hur man mår och sånt , skrämmer ej ts bara berättar vad som kan hända å då är det jävla dumt av dig å sitta å säga att du inte tror på saker... men det är upp till dig vad du tror på och inte men välkommen till verkligheten, mvc är väldigt hårda och kontrollerande för att hitta olämpliga föreldrar och nej dom har inte bättre för sig då det ingår i deras jobb
Svar på tråden Panikångest under graviditet