Inlägg från: Anonym (Goran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Goran)

Att lämna barn ensamma hemma

Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 21:18:57 följande:

Nej han åker till henne och stannar några timmar för att komma hem halv 4 på morgonen

Han åker till HENNE? Alltså helt ärligt så tror jag att det är att han är nyförälskad och åker till en kvinna är den egentliga orsaken till att du stör dig. Inte en chans att du hade skapat den här tråden om det var som så att han åkte 15 mil bort under några timmar en natt för att hämta sin gamla morsa på flygplatsen eller nåt liknande.

Sedan så kan jag tycka att hela fenomenet är löjligt, en 14 och 12 åring grejar att vara ensamma hemma i några timmar vid nåt enstaka tillfälle eller så. De kan också gå upp själva på morgonen och bre sig en macka ifall pappa sover längre ibland, men givetvis är det inte schysst om det sätts i system. Då kanske han får ta sig en funderare, kanske dags att isåfall introducera den nya för barnen istället om han nu inte klarar att vara utan henne i sitt liv.
  • Anonym (Goran)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 20:53:05 följande:

Jo kapabel vet jag inte då det ena barnet får feberkramper när denne får feber... Tänker att 14 åringen kan inte göra så mycket utan får vänta..

Barnen har ingen buckup då det är grannar som inte är hemma hela tiden

Har de inga telefoner eller har barnen nåt annat handikapp som gör att dom inte kan lyfta en telefon eller be om hjälp? De verkar iallafall klara av att ringa till dig och berätta att farsan har dragit till nya flamman så talföra verkar dom vara.

Du får sluta upp med att fostra upp blivande dramaqueens, bli vuxen och sluta upp med att förstärka neuroser hos dina tonåringar.
  • Anonym (Goran)
    Gameofthrones skrev 2021-03-02 07:45:22 följande:

Glömde tillägga,

Det är väldigt udda och åka mitt i natten.

Så länge du litar på situationen att barnen är hemma.

Det är konstigt att lämna sådär.

Nyförälskade människor brukar bli lite galna o göra såna saker. Tror att det är därför TS och barnen har sån panik.
  • Anonym (Goran)
    Panduro skrev 2021-03-02 08:58:39 följande:

Som nyförälskad förälder får man lägga galenskaperna åt sidan och bete sig som folk.

Det säger jag inget om, sker det systematiskt så är det fel men av TS och barnens reaktion att döma så luktar det mest svartsjuka och kontroll lång väg.

Hade TS och barnen blivit så upprörda om han varit 15 mil bort och hämtat morsan på flygplatsen mellan 23-03? Hade de blivit upprörda ifall han varit iväg och jobbat samma tid vid några tillfällen? Tror knappast det!

Istället för att hålla på att skylla på feberkramper och att TS barn kommer börja fejka saker för att få uppmärksamhet så får alla börja bete sig som vuxna. Pappan får börja fundera på om det är dags att introducera sin nya kvinna istället för att fly iväg och TS får börja bete sig vuxet och neutralisera och lugna sina barn. Ser framför mig hysterin och det är livsfarligt att projicera över såna neuroser på ungdomar.

Alla får väl börja prata! Lovar att mycket saker löser sig då.
Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma