Hon är helt utbränd, avboka socmöte?
Kanske du ska gå ner i arbetstid och ta mer av "rodda barn och aktiviteter" och hushållet? Så kan hon vila mer?
Kanske du ska gå ner i arbetstid och ta mer av "rodda barn och aktiviteter" och hushållet? Så kan hon vila mer?
Då får chefen ta bort mötet på hennes lediga dag. Har hon tagit semester så får hon annars sätta hårt mot hårt och säga att hon antingen byter semestern mot att mötet räknas som hennes arbetsdag, annars skiter hon i mötet, har man semester så har man. Sen kan hon gott sjukskriva sig ett par veckor och vila upp sig ordentligt.
Du skrev i ts att hon ska va ledig nästa vecka, eller?
Då finns inget schema att följa och hon ska heller inte va med på APTn.
Det finns all anledning i världen att sjukskriva sig och få chansen att vila ut ordentligt, hon orkar inte med det som gäller det stora barnet som det är nu. Hon måste ta tag i måendet och som första steg vila upp sig, det är ingen mening med att köra på som vanligt och lägga in samtal åt sig själv när det bara ökar stressen med ytterligare saker som ska klämmas in i ett redan packat schema. Det viktigaste är att orka familjen, nu får man dessutom sjukskriva sig tre veckor utan läkarintyg.
Jag anser att era prioriteringar är fel när ni vill ta bort socmötet ang det stora barnet när det finns annat man kan göra istället.
Fast tar man semester och är ledig är man självklart ledig från alla eventuella möten också. Annars får ju chefen neka semester om det inte går och då borde hi0on ju kunna byta dag som hon har semester på denna vecka, så hon ändå får sin semesterdag.
Om hon inte har semester utan en schemalagd ledig dag ska givetvis inte heller mötet med chefen ligga på den lediga dagen.
Är det dock så att ag ställt upp mycket förstår jag att man inte vill krångla i onödan utan ställa upp men i detta fall skulle jag personligen inte se det som onödigt utan låta mötet kring barnet gå först. Då blir man ju också av med det, annars skjuts det ju upp och blir väl ett stressmoment längre fram istället. Skönt också eftersom detta ju var sista mötet att bli av med det hela.
Klart att möte med soc är det viktigaste. Vad håller ni på med. Blir riktigt upprörd när jag läser. Dock jäkligt trist att ni inte fått mer stöd av soc. Men det låter som om vilket stöd ni än skulle ha fått skulle det inte passa din fru. Vad stark du är i allt det här!!!
För mig låter det bara som en massa ursäkter. Vad då jobbet är en fristad. Ja, så är det nog för oss alla ibland MEN familjeansvar är ju det som borde va prio. Tror absolut att din fru skulle behöva stöd i från tex psykiatrin. Sök hjälp. Låter som hon har vissa tendenser till en viss osjälvständighet. Klassiskt att man är bra på att fixa dona och ordna tex aktiviteter osv men det det sen gäller att ta ansvar så ? orkar? man inte.
Tvivlar inte alls på att hon känner som hon gör men hon behöver stöd i hur HON ska ta ansvar. NI behöver stöd hur NI som vuxna ska kunna ta ansvar.
Hoppas du (TS) lärde dig något när denna sk våldssituation uppstod. Vi måste hitta andra sätt att kommunicera.
Önskar att ni får rätsida på er familj. Det är det finaste vi har.
Lycka till!!
Hittar inte på. Känner verkligen med dig. Allt verkar handla om din fru.
Ja, du får tycka och tänka som du vill såklart:)
Det jag har skrivit är i all välmening.
Om man haft en incident på arb så är det inte brukligt att det tas upp på ett APT. Inte på så sätt som du beskriver att hon var ? ett vittne ?Har aldrig hört något sådant inom vården. Det finns IVO där pat har möjlighet att anmäla om det hänt något allvarligt eller om man känner sig felbehandlad.
Vi har olika incident rapport system. Det man brukar göra är att när det kommit in något är vi som arbetsgivare skyldig att informera. Nu kan det ju vara mer än det du skriver.
Det är krångligt för nattpersonal att närvara vid möten på dagen och som jag förstår det har din sambo/ fru inte dem utan bara på schemat ledig nu i veckan. Vi som arb givare kan inte kräva att du ska komma in på ledig dag.
Hur som helst. Önskar att ni hittar en lösning. Och jag är fullt medveten att tråden inte handlade om dig. Men allt kretsar inte heller runt din sambo:)
Ja du har rätt- måste ha missuppfattat dig....
Tagga ner:)
Jag har redan gått igenom, och går igenom allt sådant här du skriver om pga ett kroniskt sjukt barn och ett med diagnos. Men anser du andras erfarenheter ot, så kör på och kör slut henne.
Jag håller med dig, det viktigaste i dagsläget är att den äldsta blir en fungerande vuxen människa, och att familjen fungerar.
Ts fru har redan kört sig i botten en gång och kommer göra det igen pga horribla prioriteringar.
Självklart kan man sjukskriva sig från Soc. Önskar att jag hade gjort det mer, ställt mer krav och inte gått över alla mina gränser för att vara dem till lags. Jag har en tonåring med autism och två yngre syskon, dessutom ensamstående så har haft dem 95%.
Det slutade med att jag gick in i väggen på riktigt, blev oförmögen att prata, gå, definitivt ta hand om mina barn. Nu bor inte tonåringen med mig längre. Jag blev sjukskriven i två år, och jobbar fortfarande bara halvtid. Jag tyckte också att jobbet var en fristad. Det sket min hjärna i.
Sammanfattningsvis, det finns inget som säger att ni måste komma springande så fort soc ropar, tider går att boka om. Prioritera din frus hälsa.
Det verkar gräma dig mycket att en unge som inte är din tar så mycket tid och ork av din fru....
Se över din egen situation innan du gnäller över andra.
Jag är uppenbarligen inte ensam om att inte gilla särkullar, jag är bara inte så feg att jag måste kalla mig ett dubbelanonymt nick som vissa andra. Men du blir ju snart av med hen så du får ha din familj ifred.
Men omboka bara! Vad är problemet. Man måste inte säga varför.
Självklart kan sambon och/eller du avboka. Enklast blir väl att ni ringer och stämmer av. Sambon kanske inte behöver vara med.
Frågan blir vad som händer sen och det kan ingen svara på. Soc kanske tycker att det räcker, avslutar ärendet och sen får ni klara er själva.
Eller så misstänker de att ni försöker dölja något, att miljön är klart olämplig för barnet, att mer drastiska stödinsatser behövs och återupptar utredning
HaHaHaHa
Försöken är enbart tragiska, få ordning på ditt eget innan du ondgör dig över andra. Lägg den tiden du sitter här och bölar över mig på din sambo istället så kanske hon slipper gå in i väggen. Gör åtminstone ett försök att leva upp till den perfekta person som du så desperat försöker framställa dig som.
Enbart tragiskt som sagt.
Försöken är enbart tragiska, få ordning på ditt eget innan du ondgör dig över andra. Lägg den tiden du sitter här och bölar över mig på din sambo istället så kanske hon slipper gå in i väggen. Gör åtminstone ett försök att leva upp till den perfekta person som du så desperat försöker framställa dig som.
Enbart tragiskt som sagt.