• Ess

Hon är helt utbränd, avboka socmöte?

Anonym (Hanna) skrev 2021-02-27 08:57:35 följande:

Jag ränker spontant att ta ledigt någon av de andra dagarna under veckan istället så att hon får den helt lediga dag som hon behöver.

Kommer detinte leda till stress även att skjuta upp socmötet?

Jag hade också gjort så, pratat med chefen om att skippa jobbmötena och bara tagit socmötet och mötena med vården gällande mig själv under veckan.
    Det står i ts att hon är ledig under nästa vecka, men ändå så är det inbokat ett par jobbmöten. Antingen får hon skippa de mötena eller räkna dem som jobbdagar vilket det ju faktiskt är, och ta sammanhängande ledighet veckan därpå istället.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-02-26 19:50:50 följande:
    Apt på hennes jobb är obligatoriska, likaså just detta möte med hennes chef som gäller en specifik händelse på jobbet som är under utredning där hon skall vittna. Dvs inget man bara kan avboka.
    Apt är obligatoriska på mitt jobb med, men har man förhinder så säger man till chefen, det brukar aldrig va några problem. Är man ledig när mötet är så vet ju chefen det och vet även att man inte kommer.
    Att vittna förstår jag att man inte kan skjuta upp, med då får det räknas som en arbetsdag så att hon kan ta en annan dag ledigt sen istället.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-02-27 14:07:00 följande:
    Tror du på riktigt hon kan byta ett 10 timmars arbetspass natt mot ett möte på 1 timme?
    Då får chefen ta bort mötet på hennes lediga dag. Har hon tagit semester så får hon annars sätta hårt mot hårt och säga att hon antingen byter semestern mot att mötet räknas som hennes arbetsdag, annars skiter hon i mötet, har man semester så har man. Sen kan hon gott sjukskriva sig ett par veckor och vila upp sig ordentligt.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-02-28 09:17:56 följande:
    Så fungerar det inte i den praktiska vardagen. Deras APT ligger inbakade i schemat. Och nej en sjukskrivning är inte det hon behöver just nu.
    Du skrev i ts att hon ska va ledig nästa vecka, eller?
    Då finns inget schema att följa och hon ska heller inte va med på APTn.

Det finns all anledning i världen att sjukskriva sig och få chansen att vila ut ordentligt, hon orkar inte med det som gäller det stora barnet som det är nu. Hon måste ta tag i måendet och som första steg vila upp sig, det är ingen mening med att köra på som vanligt och lägga in samtal åt sig själv när det bara ökar stressen med ytterligare saker som ska klämmas in i ett redan packat schema. Det viktigaste är att orka familjen, nu får man dessutom sjukskriva sig tre veckor utan läkarintyg.
    Jag anser att era prioriteringar är fel när ni vill ta bort socmötet ang det stora barnet när det finns annat man kan göra istället.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-02-28 09:59:50 följande:
    Jobbledig men ett apt ja.

Som sagt jag betackar mig OT inlägg.

Och jag har redan skrivit flertal gånger att jobbet är något som ger henne en fristad. Sen vad du tycker är helt irrelevant, hon och jag vet själva vad som är bäst för henne och vad som tar energi men även vad som ger henne energi.
    Jag har redan gått igenom, och går igenom allt sådant här du skriver om pga ett kroniskt sjukt barn och ett med diagnos. Men anser du andras erfarenheter ot, så kör på och kör slut henne.
  • Ess
    Anonym (Prio familjen) skrev 2021-02-28 10:34:59 följande:

Klart att möte med soc är det viktigaste. Vad håller ni på med. Blir riktigt upprörd när jag läser. Dock jäkligt trist att ni inte fått mer stöd av soc. Men det låter som om vilket stöd ni än skulle ha fått skulle det inte passa din fru. Vad stark du är i allt det här!!!

För mig låter det bara som en massa ursäkter. Vad då jobbet är en fristad. Ja, så är det nog för oss alla ibland MEN familjeansvar är ju det som borde va prio. Tror absolut att din fru skulle behöva stöd i från tex psykiatrin. Sök hjälp. Låter som hon har vissa tendenser till en viss osjälvständighet. Klassiskt att man är bra på att fixa dona och ordna tex aktiviteter osv men det det sen gäller att ta ansvar så ? orkar? man inte.

Tvivlar inte alls på att hon känner som hon gör men hon behöver stöd i hur HON ska ta ansvar. NI behöver stöd hur NI som vuxna ska kunna ta ansvar.

Hoppas du (TS) lärde dig något när denna sk våldssituation uppstod. Vi måste hitta andra sätt att kommunicera.

Önskar att ni får rätsida på er familj. Det är det finaste vi har.

Lycka till!!

Jag håller med dig, det viktigaste i dagsläget är att den äldsta blir en fungerande vuxen människa, och att familjen fungerar.
    Ts fru har redan kört sig i botten en gång och kommer göra det igen pga horribla prioriteringar.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-03-01 17:04:01 följande:

Tack men vi prioriterar efter vad som fungerar i VÅR familj. Du brände ut dig på att skriva bittra trådar om ditt bonusbarn förstår jag?

Jo jag märker att det funkar skitbra.

Du vill inte att andra ska gå ot, men själv gör du det när du inte får medhåll att ni ska skippa Soc.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-03-01 17:04:01 följande:

Tack men vi prioriterar efter vad som fungerar i VÅR familj. Du brände ut dig på att skriva bittra trådar om ditt bonusbarn förstår jag?

Det verkar gräma dig mycket att en unge som inte är din tar så mycket tid och ork av din fru....

Se över din egen situation innan du gnäller över andra.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-03-02 07:51:27 följande:

Nej det biten står du helt för själv, det har du ju t.o.m. bildat dig ett visst kändisskap för på FL.

I övrigt så var inte frågan ?vilka möten är viktiga?, alltså är det du som är OT

Jag är uppenbarligen inte ensam om att inte gilla särkullar, jag är bara inte så feg att jag måste kalla mig ett dubbelanonymt nick som vissa andra. Men du blir ju snart av med hen så du får ha din familj ifred.
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-03-02 15:50:34 följande:
    Jag har aldrig klagat på bonusbarnet, utan tycker faktiskt om hen. Jag sitter heller inte som du och skriver inlägg på inlägg i många många år över bonusbarn på det sättet du gör. Detta är min första tråd gällande hen.

I övrigt verkar du totalt besatt av att hata bonusbarn, skillnaden är att jag inte hatar mitt på något sätt. Och tycker det skall bli jobbigt när hen flyttar.
    HaHaHaHa
  • Ess
    Anonym (Emil) skrev 2021-03-05 02:58:26 följande:

Varför är det roligt att jag inte hatar bonusen?

Är det så märkligt att inse att de flesta normala människor faktiskt inte gör det och i synnerhet inte i den grad att de sitter och bölar ut sitt hat i typ 15 år på ett forum som du gör

Försöken är enbart tragiska, få ordning på ditt eget innan du ondgör dig över andra. Lägg den tiden du sitter här och bölar över mig på din sambo istället så kanske hon slipper gå in i väggen. Gör åtminstone ett försök att leva upp till den perfekta person som du så desperat försöker framställa dig som.

Enbart tragiskt som sagt.
Svar på tråden Hon är helt utbränd, avboka socmöte?