Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Hon är helt utbränd, avboka socmöte?

Jag ränker spontant att ta ledigt någon av de andra dagarna under veckan istället så att hon får den helt lediga dag som hon behöver.

Kommer detinte leda till stress även att skjuta upp socmötet?

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Emil) skrev 2021-02-28 09:17:56 följande:

Så fungerar det inte i den praktiska vardagen. Deras APT ligger inbakade i schemat. Och nej en sjukskrivning är inte det hon behöver just nu.

Fast tar man semester och är ledig är man självklart ledig från alla eventuella möten också. Annars får ju chefen neka semester om det inte går och då borde hi0on ju kunna byta dag som hon har semester på denna vecka, så hon ändå får sin semesterdag.

Om hon inte har semester utan en schemalagd ledig dag ska givetvis inte heller mötet med chefen ligga på den lediga dagen.

Är det dock så att ag ställt upp mycket förstår jag att man inte vill krångla i onödan utan ställa upp men i detta fall skulle jag personligen inte se det som onödigt utan låta mötet kring barnet gå först. Då blir man ju också av med det, annars skjuts det ju upp och blir väl ett stressmoment längre fram istället. Skönt också eftersom detta ju var sista mötet att bli av med det hela.
Svar på tråden Hon är helt utbränd, avboka socmöte?