Måste jag betala städningen?
Om allt ska slängas. Inget är av värde så är det bara att hyra en container och ställa upp för att bära ut allt.
Varför ska någon annan ta hand om allt? Vem ska denna någon annan vara tycker du?
Om allt ska slängas. Inget är av värde så är det bara att hyra en container och ställa upp för att bära ut allt.
Varför ska någon annan ta hand om allt? Vem ska denna någon annan vara tycker du?
Finns flera företag du kan anlita TS.
www.google.com/search%C3%A4dning+och+t%C3%B6mning+av+d%C3%B6dsbo&rlz=1CAZBMY_enSE912&oq=st%C3%A4dning+och+t%C3%B6mning+av+d%C3%B6dsbo&aqs=chrome..69i57.9884j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Har du ens gjort ett försök att kolla upp vad det skulle kosta?
Är släktingens konto på noll?
Jaha, även subventionerad skatt alltså...
Jag tycker det är en trist inställning att andra ska betala.
Vore ju en sak om TS lever på soc och inte har ett öre och ingen möjlighet till egen försörjning. Det kanske är så det är...
Trist också med pensionärer som bara någon dag efter pensionsutbetalning bara har någon hundra-lapp på kontot, men ändå inhyser släkt att bo med dem. Det måste såklart vara riktigt jobbigt att ha så lite pengar.
Själv sparar jag som tusan för att inte hamna där, men visst börsen kan ju krascha totalt också...
Naaah, det finns ju tydligen ett tredje alternativ:
3) Se till att det inte finns några pengar i det kommande dödsboet när slutet närmar sig och sedan låta någon annan betala.
Om du inte har ett öre och har det tufft så kör. Som andra skriver, ingen kommer komma på dig
Men om du har pengar och det "bara" är att du inte vill lägga ut pengar till en firma (kom ihåg att det finns RUT-avdrag också) så tycker jag du ska tänka om. Om smyckena är så mycket värda för dig och din förstfödda dotter så tänk om.