Varbergstjej skrev 2021-04-08 10:39:28 följande:
Haha men vad roligt! Verkligen tajmat!
Jag brukar ha väldigt kort lutealfas vilket suger. Brukar börja småblöda redan dag 5 och sen mens från typ dag 8. Men hoppas på att det rättar till sig nu, annars finns det ju nada chans för det lilla ägget att fästa... så tänker att börjar jag inte blöda så räknar jag med två veckor så att jag inte börjar paniktesta redan på onsdag typ? Haha! Hur lång lutealfas har du?
Jaa verkligen! Annars spelar det ju liksom ingen roll att man får till ägglossning, prickar in den och allt det där. Slemhinnan måste ju ändå vara kanon den med. Herregud, det är så mycket som ska klaffa? När man var ung liksom matades man med att man blev gravid så fort man hade oskyddat sex, men nu när man väl försöker och inser hur SVÅRT det är så hade man ju kunnat strunta i p-piller och varit lugn ändå typ (hehe skojar ju lite men du förstår).
Jaa, jag tror det? En utredning i form av konstaterad PCO är ju redan gjord. Sen har vi fått ta prover för vissa hormoner och hiv, syfilis, hepatit och röda hund. Min gynekolog säger att det inte är säkert att man gör en IVF direkt, det kan vara så att de vill stimulera på annat sätt än med letrozol först men det avgör dom på reproduktionscenter vad dom tycker är bäst. Oavsett så känns det ändå skönt att det finns en plan. Blir vi inte gravida på 6 månader med letrozol så kommer liksom nästa steg :)
Ja hahahah
Åh jag förstår
då tror jag att letrozolen ska hjälpa till bra! Många har fått bättre lutealfaser med letrozol för att ägglossningen blir bättre. Jag har ofta 13 dagars lutealfas, ibland 14 och enstaka 12.
Får du äggvitesekret vid ägglossningen? Jag har enda sedan mitt ma fått så dåligt med sekret. Och jag menar, det är 1 år sedan. Tror jag har lite låga östrogennivåer ibland.
Ja jag håller helt med!!! Det är ju ett mirakel att ens ett barn kan bli till nu när man vet hur mycket som måste klaffa.
Aah okej du har pco, det har inte jag. Då tror jag verkligen att du kommer bli hjälpt med letrozol!!
Jag har ju egen äl, blivit gravid men fått ma, cykler på 29-32 dagar men ändå lyckas vi inte igen
känns som att det är större ?fel? på mig. Har även mätt amh, afc och så. Allt ser ju bra ut.
Ja då är det nog undersökning och sen göra en ordentlig plan ska du se
håller alla tummarna för er!