• Varbergstjej

Letrozol 2021

Hej!

Jag ska börja med letrozol under 2021 då jag blivit diagnostiserad med PCO. Jag har väldigt långa cykler men brukar oftast ägglossa av mig själv, dock väldigt glest. Med letrozol ska vi få hjälp med att göra min cykel mer regelbunden.

Mannen ska på spermaprov på måndag (tydligen testar de honom i samma veva för att bara kolla att allt står rätt till där) och jag väntar på min mens så att jag ska få spola mina äggledare innan vi drar igång med letrozol.

Jag har dock ett problem. Jag är just nu på CD41 och har testat med ÄL-stickor i över tre veckor, inget utslag och inte heller någon temphöjning. Har sen i lördags haft väldigt små småblödningar (knappt någonting), igår blödde jag lite mer men behövde knappt ha binda och idag har det avstannat helt. Vad är detta? Känns absolut inte som mens. Har inga menssmärtor eller någonting... frustrerande då jag väntar in mensen för att få komma på spolning. Kanske någon där ute kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Letrozol 2021
  • Sarastiina

Jag hoppas men man vet ju aldrig känns det som. Hur har de gått för dig? Vilken cd är du på nu?

• Linnnean

Det var ett tag sedan jag skrev i denna tråden. Har inte orkat riktigt, tappat hoppet lite. Är på min sista (fjärde) kur med Letrozol. Har tagit Ovitrelle varje gång men denna gången var den största äggblåsan för liten. Så ska ta ägglossningstest nu för att få lite koll, men dom visar inget.. är på CD 16. Har haft utomkvedshavandeskap och fick operera bort min högra äggledare. Och tyvärr sitter det största ägget på den högra sidan, så chansen är mindre att kunna bli gravid. Har gett upp lite. Funkar det inte denna gången så blir det IVF för oss? såklart värt vartenda krona, men det kommer bli så dyrt. Man har såå många tankar :/

• Sola13

Jag är på cykeldag 34, dvs letrozolen funkade inte denna cykeln, kommer påbörja ivf under våren, ska dit på ett första möte vid månadsskiftet och känner mig redo och taggad för det! 

• Mosgos

Hej! Är ny här och är 31 år. Fick diagnosen PCOS i januari efter att jag slutat med p-ring i augusti. Jag har inte har haft någon mens sedan dess. Gyn sa att jag inte har några PCOS symtom på ultraljudet men mina blodvärden visar på det. Har inga andra symtom för PCOS som övervikt, acne etc. Har haft en Provera+Letrozol-kur efter det utan några som helst resultat. Ska imorgon börja äta Provera för att sen kunna ta Letrozol med dubbel dos. Längtar verkligen efter barn! Min gyn säger att jag måste ha tålamod men det är svårt... Varje dag känns som en evighet! 

• Sarastiina

Jag fattar inte vad som hände i denna cykel med letrozol, sedan cd 22 fram tills dag 28 har jag haft små blödningar rosaaktiga. som mellanblödningar. Ngn som haft detta? 

• Sola13
    Sarastiina skrev 2022-03-06 19:20:54 följande:

Jag fattar inte vad som hände i denna cykel med letrozol, sedan cd 22 fram tills dag 28 har jag haft små blödningar rosaaktiga. som mellanblödningar. Ngn som haft detta? 

Jag brukar få spottings, ibland en hel vecka innan mens, brukar dock oftast se det som små bruna fläckar 
  • Sarastiina

det har varit rosa och som spottings. har aldrig haft det tidigare, så man blir lite orolig ändå.... kommer mensen efter detta då? känner mig helt förvirrad. 

• Sola13
    Sarastiina skrev 2022-03-07 07:54:17 följande:

det har varit rosa och som spottings. har aldrig haft det tidigare, så man blir lite orolig ändå.... kommer mensen efter detta då? känner mig helt förvirrad. 

För mig har det varit så, jag kan ha spottings länge men helt plötsligt kommer mensen med mensvärk och riktig blödning vad gäller mängd och färg.. har haft det så sedan jag slutade med preventivmedel för 2 år sedan 
  • Sarastiina

okej, det är första gången det händer för mig, så man blir ju lite orolig. läste att det kan beror på hormonobalans eller tidig graviditet. 

Svar på tråden Letrozol 2021