• Sola13

Letrozol 2021

Hoppaspåbebis skrev 2021-10-27 20:54:04 följande:

Jag är på äl+ 17? hörde av mig till gyn men dem vill att ja ska avvakta med ett gravtest till nästa vecka :( hade hoppas få en tid tid gyn men men?

Ja förstår dig! Ja blev så jäkla ledsen då det visade negativt denna gång då man fått hjälp me ägglossning å allt!

Ja vi e KRIGARE allihopa!! Å nån vacker dag ska så ska vi lyckas med ett plus!!

Hur många dagar efter äl brukar din mens komma? Håller verkligen tummarna!! Kommer du fortsätta ta test hemma ändå?
  • Sola13
    Mizzi26 skrev 2021-10-29 00:23:23 följande:

Någon mer som haft som små smärtor kring äggstockarna när ni ätit letrozol. Typ som om det värker lite när äggen växer? Om ni fattar.. mina har dom två senaste dagarna ömmat lite och värker till i vissa rörelser och spänner lite.

Ägglossningstesten förstår jag mig inte på, dom är starkare ena dagen och knappt synligt streck andra dagen. Jag tar ett varje morgon och kväll. Om kuren fungerar borde jag ha ägglossning i helgen eller början på nästa vecka.

Vilken dag i cykeln har ni fått ägglossning på ?

Håller tummarna för er alla! Hoppas att det går vägen för oss snart och vi är som sagt verkligen kämpar allihopa!

Jag brukar också känna det som du beskriver! :) senaste cykeln var ägglossningen på cd 16-17, tyvärr tog det inte sig. Igår kom mensen och imorgon börjar jag med en ny runda Letrozol. Tagit två tabletter innan, men blev överstimulerad så förra cykeln gick jag ner till en men fick som tur var ändå ett fint ägg som lossade. Denna cykeln tyckte gyn därför att vi skulle fortsätta med 1 tablett, hoppas det fungerar!
  • Sola13

Brukade få på cd 14 när jag tog två tabletter men blev ett par dagar senare nu när jag bara tog en :)

• Sola13

Är på cykel nr 10 eller liknande med Letrozol, haft de flesta gånger fått äl med ett par gånger uteblivit. Mannen har tagit spermaprov som visar normalt, ingen förklaring till varför det inte fungerat än. Det konstiga är att jag alltid får spotting innan mens som börjar ca äl + 7-10, vet inte vad det beror på och om det innebär att jag inte kan vara gravid, hittills har jag inte varit det iaf. Är på äl + 13 idag, så mensen kommer troligtvis imorgon :)

• Sola13

Är på cd 24 nu, har vanligtvis ca 28-30 dagars cykel med letrozol (40-60 utan pga pcos), men denna gången kände jag inget runt den tiden äl brukar ske och kunde inte gå på vul pga julstängt. Har dock känt lite de senaste dagarna så kan vara att Letrozol inte fungerade denna rundan men att äl kanske är på gång ändå.. vi får väl se! Brukar få spottings ett antal dagar innan mens också, de brukar dyka upp ca cd 25 eller så! Hur går det för er andra, någon som närmar sig bim?

• Sola13
    Mizzi26 skrev 2022-01-14 20:11:47 följande:

Håller tummarna! Jobbigt att inget veta!

Jag väntar in äl. Det är en spänning för sig..

Ja, verkligen! Hade äl-flytningar i helgen så förhoppningvis har jag haft äl/får det inom kort!
  • Sola13

Har ni förresten någon uppfattning om när ägglossningen sker i förhållande till att man får äl-flygningar? Fick sådana på dagen både i lördags och i söndags.. Har inte tempat och Ej vul denna gången.. 

• Sola13
    Sarastiina skrev 2022-01-20 14:56:48 följande:

känt mig lite förskyld och varm nu också vid ÄL också, brukar typ aldrig hända. 

hur går det för er?

Troooor att jag är på äl +3 och är så otålig denna cykeln!!
  • Sola13

Hej! Jag är på cd 30, kunde inte gå på vul som var planerat för några veckor sedan på grund av sjukdom, så nu har jag ingen aning om Äl varit eller inte! jag tyckte att jag kände lite och fick lite äl flytningar vid tiden då äl borde ha varit, men har haft känningar till och från sedan dess, fick lite flytningar i typ torsdag igen och sedan imorse kom stooor sådan äggviteflytning! Så frustrerande att inte veta om äl varit eller inte! får bara vänta och se när mensen kommer.. Någon som varit Med om liknande? 

• Sola13

Det brukar ligga på ca 40 dagar när Letrozolen inte fungerar :) 

• Sola13

Jag är på cykeldag 34, dvs letrozolen funkade inte denna cykeln, kommer påbörja ivf under våren, ska dit på ett första möte vid månadsskiftet och känner mig redo och taggad för det! 

• Sola13
    Sarastiina skrev 2022-03-06 19:20:54 följande:

Jag fattar inte vad som hände i denna cykel med letrozol, sedan cd 22 fram tills dag 28 har jag haft små blödningar rosaaktiga. som mellanblödningar. Ngn som haft detta? 

Jag brukar få spottings, ibland en hel vecka innan mens, brukar dock oftast se det som små bruna fläckar 
  • Sola13
    Sarastiina skrev 2022-03-07 07:54:17 följande:

det har varit rosa och som spottings. har aldrig haft det tidigare, så man blir lite orolig ändå.... kommer mensen efter detta då? känner mig helt förvirrad. 

För mig har det varit så, jag kan ha spottings länge men helt plötsligt kommer mensen med mensvärk och riktig blödning vad gäller mängd och färg.. har haft det så sedan jag slutade med preventivmedel för 2 år sedan 
  • Sola13
    Sarastiina skrev 2022-03-07 10:48:07 följande:

okej, det är första gången det händer för mig, så man blir ju lite orolig. läste att det kan beror på hormonobalans eller tidig graviditet. 

Vilken cykeldag sa du att du är på? Har du tagit något test än? 
  • Sola13
    Sarastiina skrev 2022-03-07 13:18:01 följande:

är på CD 28 idag och lite rosa idag med men mkt lite. tog ett igår som var super svagt. vad tror du? 

Känns som att det kan vara vilket som, om det verkligen visade positivt eller om det är ett spökstreck när det är så svagt! testa att ta ett nytt test med morgonurinen imorgon och se om det är någon skillnad :) håller tummarna! 
Svar på tråden Letrozol 2021