Inlägg från: Citrongegga |Visa alla inlägg
  • Citrongegga

Letrozol 2021

Joinar här. Har ätit en kur med Letrozol 1 tablett, vilket igår och läkaren kunde inte se något ägg som visade antydan till att mogna. Han gissade på att jag inte kommer att få ÄL alls utan ska ta dubbel dos på nästa mens. Fortsätter testa med ÄL stickor men har inget hopp egentligen. Har PCO så får se när mensen behagar dyka upp ????

• Citrongegga
    Mina pojkar 2 skrev 2021-10-21 22:50:37 följande:

Hej! Hur många dagar var du på ultraljud efter sista tabletten? Jag äter min första kur. Har alltid fått glad gubbe men jag tror inte äggen släpper el mognar som dom ska. Jag var på ultraljud på dag 10. Jag hade 12 ägg på ena sidan och 15 ägg på andra sidan, men dom var små bara 10mm och barnmorskan trodde inte jag skulle få ägglossning denna månad. Nu idag fick jag glad gubbe och det är på dag 20 i cykeln. Så letrozol verkar göra ägglossningen lite senare för mig..

Du ger mig hopp om att också få utslag på ÄL stickan! Jag var på UL dag 12 och läkaren såg ungefär 15 omogna ägg på vardera stock. Han sa dock inte hur stora de var.
  • Citrongegga
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-23 12:08:45 följande:

Ja det hade ju varit helt underbart om ni fick det :) Hoppas hoppas!! :)När jag tog min första kur så hade som störst en blåsa på 14mm å knapp 5mm slemhinna. Lämnade blodprov på cd 22 man såg sen att ja inte ägglossade och därmed behöver hjälp i lutealfasen.

Men för mig kom sen en blödning på på cd 38 viket js inte trodde js skulle få så började ta Provera tre dagar innan.

Enkeldos brukar inte funka för dem flesta så man får oftast köra på dubbeldos sen :)

Tack för att du delar med dig. Känns ändå som att något pågår i magen men stickorna visar inget alls. Man blir inte riktigt klok :D
  • Citrongegga

Så frustrerande att ÄL stickorna inte ger något utslag. Var hos läkaren onsdags som såg en 21 mm stor äggblåsa. Han sa då att det kommer att släppa ons eller torsdag. Har förbrukat fler tester än jag kan räkna men de visar inget. Betyder det att ägget inte släppt då? Faan var ju glad över att letrozolkuren med dubbla dosen gett resultat, men om det inte släpper är man ju tillbaka på 0 igen.

• Citrongegga
    Linnnean skrev 2021-12-18 18:48:39 följande:

Tyvärr släpper ju inte äggen alltid fast dom är stora och fina :/ Du har inte fått en Ovitrelle att ta så du vet säkert att det släpper? :)

Nej :( Får be om det till nästa cykel om det är så att det inte släppte denna gången.
  • Citrongegga

Fick Ovitrelle denna cykeln, tog den i lördags morse och har nu molvärk i magen. Släpper ägget kanske? Nåt sker i alla fall.

Hur går det för er andra?

• Citrongegga

Lite ledsen nu. Uppgiven kanske man kan kalla det med. Får from nu inte mer hjälp genom landstinget eftersom att jag passerat 40. Läkaren kunde inte skriva ärligt i journalen vad mitt besök gällde då de tydligen får böter om de bryter detta. 

Han skrev nu ut letrozol för 6 månader och ovitrelle för 4, men jag får inte längre se med ultraljud. Om jag inte går privat då förstås. 

• Citrongegga
    Sarastiina skrev 2022-02-10 15:40:22 följande:

aha vad konstigt. Men då kan du gå privat för blir väl annars svårt att veta exakt när Ovitrelle ska tas? 

Jo det är förstås ett alternativ, inte så pepp på 1900:- per besök bara. 
    Läkaren menade att jag ska ta Ovitrelle när jag får utslag på ÄL-testen, så hoppas bara att jag faktiskt får utslag :/
  • Citrongegga
    Sarastiina skrev 2022-02-10 17:21:05 följande:

oj, ja det låter mycket per besök. jag har gått vi landstinget och fick frikort efter 3 besök eller vad det var. 

ja så kan man ju också göra, när ska du börja med din letrozol kur? 

Ja helt galet. Har inte jämfört andra läkare men det är vad han tar privat iaf.

Jag är nu på cd 11 så ska invänta utslag på Äl stickan innan ovitrelle. Det som oroar mig är att jag aldrig fick utslag på stickan tidigare cykel, och har sedan dess kollat med UL när jag ska ta ovitrelle. Så blir vanskligt nu när jag måste förlita mig på testerna.
  • Citrongegga

Insåg att jag inte kunde lita på ÄL testerna, kan inte minnas att jag någonsin fått utslag på dem. Men så har jag också PCO så är väl en av dem. Det ställer till det en hel del dock då jag inte kan avgöra när jag ska ta Ovitrellen... 

Kollade förra cykeln och fick gå på känsla så nu håller jag tummarna för att allt klaffade. Bim -11 så ett tag kvar innan det visar sig.

Svar på tråden Letrozol 2021