Linnnean skrev 2021-11-21 18:19:41 följande:
Ja gör det :)
Jag har bara testat med ägglossningsstickor. Ja men det är ju bra att tempen ändras så du vet.
Ja jag och min man fick genomgå undersökning, inget jobbigt alls tyckte jag. Han behövde bara lämna spermieprov. Ja asså det beror på vad du väger. Men jag hade ett BMI på 35,9. Jag fick inte börja direkt på tabletterna utan var tvungen att gå ner 10kg, jag tog det på allvar direkt och gick ner 10kg på 1,5 månad. Så fick börja på tabletterna då. Nu har jag gått ner 15, då sa hon att mina förutsättningar ökar för varje kilo jag går ner. Så jag kommer fortsätta tills jag är gravid ;)
Nu menar jag inget illa. Men du tror att du måste gå ner i vikt så kanske du skulle ta tag i det redan nu? För vikten kan ju spela stor roll i fertiliteten. Ibland när folk går ner så ändras cycklen och helt plötsligt blir man gravid. Så oavsett om du får tabletterna eller ej så kanske det kan vara bra?
Kram
Tack för all info du delar med dig av!
Processen med viktnedgång är redan igång, men jag skulle ta det så hårt om det kom från sjukvården liksom. Ett tvärt nej som grundas enbart på min vikt om du förstår hur jag menar? Om jag inte kan få någon hjälp förrän jag har gått ner i vikt vill jag hellre vänta med att söka hjälp för att slippa få det upptryckt i ansiktet liksom :)