Varbergstjej skrev 2021-03-04 19:55:06 följande:
Det gick bra! Fick också ta värktabletter någon timma innan, men tyckte det gjorde ordentligt ont när de sprutade in kontrast. Men så snart de tog ut katetern så släppte all smärta. Allt såg fint ut, så det var skönt! Jag ska också vänta in nästa mens och då börja äta letrozol. Vi fick även en remiss till ivf redan nu. Då kan vi, när vi får svar därifrån om cirka 6 månader, se vart vi är någonstans och om ivf är något vi vill testa då. Jag tänker att om letrozolen inte hjälpt fram till dess känns ivf som ett bra alternativ :)
Vad härligt att allt såg fint ut för dig med! Heja oss och våra kroppar som fixar att gå igenom alla undersökningar, hormoner och allt vad detta innebär.
Förstår att det känns som en evighet, det gör det för mig med. Har du långa cykler? Jag tror inte jag kommer få mens förrän i början av april någon gång igen haha... känns som att jag kan vänta en evighet på min mens. Innan önskar man ju hela tiden att den inte kommer, men nu när man ska få börja med letrozol så längtar man ju efter den igen
Vad skönt att det såg bra ut för dig med! Lustigt att det är så olika, för mig kändes inte kontrasten, bara dragandet i livmodertappen.. Heja oss som tog oss igenom det! Vad skönt att ni fått remiss för IVF redan nu, bra att ha det som backup.
Mina cykler varierar rätt mycket, senast var den 38 dagar, men snittar väl runt ca 31-32. Mina appar gissar att nästa mens kommer 27/3, men det kan lika gärna bli senare. Håller verkligen med dig, inte ofta man längtar efter mensen men nu vill jag inget hellre än att den ska komma, haha!