Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Betala rättvist för allting %

Betala hälften var av allt gemensamt.

• Anonym (K)
    Anonym (Jag1) skrev 2021-02-26 03:27:31 följande:

Ts igen...

Min pojkvän är ok med att jag inte kan betala hälften av alla gemensamma utgifter eftersom det är hans hus osv. och flytta det vill han inte utan hellre då att jag betalar mindre.

Vi bor i Kanada så jag växlade över alla siffror till svenska kronor när jag skrev här så det kan ha blivit något fel med siffrorna. Min pojkvän gjorde alla beräkningar på sin dator med exel så jag antar att det blev rätt uträknat att vi betalar lika procentuellt utifrån inkomst.

Om det är av intresse så är det i kanadensisk $

*Min inkomst per månad 2058$

*Min pojkväns inkomst per månad 7220 $

*Avdrag min pojkvän vill göra för hans son från sin lön per månad innan vi börjar räkna 860$

*Gemensamma räkningar per månad 2828 $

Vad jag ska betala i månaden 1003$

Vad min pojkvän ska betala 1825$

Kommentarer som mycket vill ha mer osv undanbedes. Jag har gett upp/offrat ganska mycket för att vara här samt att jag gått miste om en högre lön/pengar men det är ett val jag gjort, så det är inget jag vinner på genom den här ?affären? som en del tycks tro. Eftersom jag inte har satt standarden för boende etc. och det är inte möjligt att ändra på just nu så är det mest rättvisa att betala procentuellt lika mycket utifrån var och ens egna lön.

Men.......Om min pojkvän inte gör avdrag för sonen hur mycket mer får jag kvar till mig själv? Är det ens någon summa att ta upp? Han har nämnt att jag kan också göra avdrag först om jag till exempel hade barn eller hade lovat betala min syster en summa varje månad men nu har jag ingen sånt...

Och prata om avdraget för sonen verkar lite känsligt

Så han betalar fortfarande mer än dig?
Svar på tråden Betala rättvist för allting %