• Soff

Bim April 2021 - Första barnet

Inatt drömde jag så himla tydligt att jag fick ett positivt graviditetstest. Det var plågsamt när jag vaknade och insåg att det inte var sant. För i drömmen så vaknade jag och tog ett test för att jag kände på mig att jag var gravid, fick ett plus och väckte min sambo för att säga att vi äntligen hade lyckats, och han började gråta. Sen vaknade jag på riktigt.... :(( ibland undrar man varför huvet ska jävlas med en så.... nu känner jag menskänningar i kroppen igen vilket alltid får mig att tappa hopp. Men får väl vänta och se i vanlig ordning.. 

• Soff
    Vickan31 skrev 2021-04-23 10:38:47 följande:
    Ååh nej, så himla jobbigt :( Har också haft sådana drömmar och lider med dig. Som du säger, ibland undrar man varför hjärnan spelar en såna fula spratt med så plågsamma drömmar. Men drömmen kommer att bli verklighet, även om man önskar att det inte hade behövt ta så mycket tid, kraft och energi i denna väntan  <3 
    Aa, hemsk känsla :(( känns så ouppnåerligt att få uppleva det på riktigt.. :( Ja, jag försöker intala mig det <3 näe, känns orättvist och hemskt att det ska behöva vara sådan väntan.. 
  • Soff
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-04-23 12:38:22 följande:
    Usch, jag har också haft sådana drömmar. Det är en sådan besvikelse när man vaknar :( det är så jobbigt hur nåde kropp och knopp kan lura en sådär. Men ibland drömmer man ju sanningsenligt drömmar, så man vet ju aldrig! Hoppas hoppas
    Ja, usch, det är hemskt :( man blir ju lite förbannad. Har drömt så en gång tidigare.. så man nästan är övertygad om att det hänt på riktigt. Ja vi får se helt enkelt. 
  • Soff
    Link92 skrev 2021-04-23 14:08:35 följande:
    Enda gången jag drömt sådana drömmar var fyra dagar innan jag plussade, så jag hoppas detta är ett gott tecken för dig också :) håller tummarna!
    Man kan alltid hoppas <3 tack <3 
  • Soff

Kände under dagen att jag började få jätteont i halsen, och nu känner jag mig riktigt risig.. igen ><...men värre än sist. Jag var krasslig senast innan påsk. Har läst att immunförsvaret blir sämre om man är gravid, så kan ju alltid hoppas att det tagit sig och mitt immunförsvar gått i botten på grund av det?.. men är väl alldeles för tidigt oavsett kanske... om det inte är graviditet som spökar, som alla andra försök så blir jag lite orolig att vi får avboka besöket på fertilitetskliniken nästa vecka. Men får väl bara ta det som det kommer.. 

• Soff
    Molybden skrev 2021-04-23 20:31:00 följande:

Nej, vad typiskt. När jag blev gravid märkte jag det på att jag det bla på att mitt immunförsvar fick spel. Fick tex eksem som jag inte haft på flera år. Så jag hoppas för din skull att det är något sånt.

Angående besöket så förstår jag att du blir orolig över att behöva avboka. Man vill ju inte behöva vänta ännu längre än vad man redan gjort. Sånt är så frustrerande!

Oj okey. Ja man kan alltid hoppas.

Mm hade varit otroligt jobbigt... får se hur det artar sig detta. Tänk vad fantastiskt om det berodde på graviditet, då behöver jag varken vara ledsen för att vara sjuk eller gå dit överhuvudtaget. Kan inte livet gå min väg denna gång ^^ ....
  • Soff
    Soffsen skrev 2021-04-24 11:46:11 följande:

Som jag skrev här fick jag positivt test på torsdag för en vecka sen. Mina test sen dess har hållit sig svaga och min temp sjönk för två dagar sen. Idag började jag blöda. Missfall, igen. 9 månader efter mitt förra missfall. 

Fyfan vad tungt det är. Det gör ont i varenda kroppsdel och man undrar varför jag, som är en aktiv och fullt frisk 26 åring, ska behöva gå igenom det här. Vill bara ha mitt barn och förstår inte varför det ska vara så svårt. 

Man känner sig som världens mest värdelösa människa som inte kan göra det som kvinnokroppen är skapt för. Samtidigt känner jag att jag är så långt ifrån ensam i detta. 

Ord finns inte för denna enorma besvikelse och sorg. Bättre blir det inte heller av att vården inte kunde kunde bry sig ett jävla skit mindre. 

Hoppas nu på en bebis 2022 istället. 

Grattis till alla er med plus. Till alla oss andra skickar jag kramar och kämparglöd. <3

Fy va orättvist :(( beklagar verkligen!! Kramar!!!
  • Soff
    Ericky skrev 2021-04-25 18:07:26 följande:

Jag hoppar över till majgruppen och 10e försöket tjejer då mensen kom idag 1-2 dagar för tidigt.

Lycka till på er andra. Jag håller såklart tummarna ich följer <3

Näääe :(( ... suck!!! Kramar till dig!! 

• Soff

2 dagar kvar till bim. Vanligtvis så känner jag allt möjligt men är sjuk och har febersmärtor så känner inget annat än det just nu, vilket på ett sätt är skönt haha>< för då känner jag inte efter så mycket med det andra.. 

• Soff
    Ericky skrev 2021-04-25 20:11:14 följande:
    Tack och kram tillbaka <3 Håller alla tummar för att ni får avboka er utredning <3
    Tack <3 hoppas <3 kommer kanske få avboka besöket i vilket fall för jag är sjuk :(( vilket känns väldigt jobbigt om mensen skulle komma, men annars vore det ju fantastiskt om man inte behövde boka ett nytt <3 
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet