Bim April 2021 - Första barnet
Det var visst gårdagens bild, här är dagens!
Det var visst gårdagens bild, här är dagens!
Jaa ellerhur! Aldrig haft sån kurva innan.. har du tänkt att testa ? Hoppas <3
Tempen stört dök och fick ett negativt test. Trodde verkligen på denna månaden...
Vet inte om man ska ta en paus i bebisverkstaden. Någon annan som haft covid, hur gjorde ni?
Från att min temp dök från 36.93 till 36.32 igår har den nu hoppat upp till 36.68. Vi har ändå försökt i 14 månader men usch vad denna månaden leker med mina känslor.
Ojj, förstår att du blir förvirrad! Min dök yttligare och mensen kom såklart.. dags att ladda om för sista månaden innan IVF... <3
Glömde såklart bilderna i all hast haha
Okej så vad tror ni om detta??
Är på ÄL +10. Tog testet imorse och det ska läsas av inom 5 min. Detta är efter 8-9 min. Har tagit dessa test varje månad i 4-5 månader och det har ALDRIG blivit ett sånt här streck innan. Använder även samma box sedan tre månader tillbaka.
Hade även en litenlitenliten blödning imorse i samband med att jag tog testet så är rädd att det inte blir något.
Hoppas så innerligt att det är något. Fick missfall i augusti och har försökt sen dess.
Fick mens nu på min födelsedag. 9e försöket. Hade förberett för att ta ett gravtest och föreställde mig hur jag skulle berätta för min sambo. Känner att jag har hoppats lite extra den här månaden och knappt kunnat tänka på nåt annat än att bli gravid så det blev extra tungt idag. Börjar verkligen kännas som att det aldrig kommer hända. Har i alla fall skippat äl-tester den här månaden och ändå kom mensen punktligt som jag hade räknat så ska nog fortsätta med att bara gå på känsla, känns mycket mindre stressigt. Ikväll ska jag unna mig massa vin till middagen.
Lycka till ni andra som inte haft BIM ännu <3
Haha ser nu att vissa appar beräknar att ÄL var cd 16 och andra 17. Med andra ord kan BIM vara idag eller imorgon. Vilken anti klimax. Inga tecken på mens varje fall.
Trots alla faktorer som sett positiva ut fick jag nu min mens. Denna cyklen har jag gjort en spolning samt ultraljud som påvisade på att ägglossning skett och tjock slemhinna. Denna cyklen hade jag så mycket hopp på grund av hög temperatur. Men nu börjar vi om. Om och om igen. Känner sån sorg och besvikelse. Ses, förhoppningsvis inte, i maj tråden.
Usch, hoppades in i de sista för dig :( samla kraft för maj så får vi hoppas på januaribebisar! Vi borde ha liknande bim även då iaf <3 kram!
Åh så tråkigt :( skickar många kramar till dig!
Ber om ursäkt för detta gnällinlägg. För det första så tar mannen sitt prov den här veckan och får då reda på att vi får resultaten om 6 veckor! Tar det verkligen så lång tid? Betyder i såna fall att jag inte får börja med letrozol förrän i höst vilket sänkte mig totalt.
Sen har min temp störtdykt igen och jag började blöda lika mycket som vid mens i lördags. Vilket inte har hänt tidigare under mellanblödningarna. Men känns inte alls som att jag har mens, blöder på ett helt annat sätt. Jag är typ orolig att något är galet.
Ringde hur som helst till gynmottagningen och berättar om läget och att jag är osäker på om det är mensen eller inte då jag ska boka spolning när jag fått mens. BM som svarar blir sur för att jag borde ha ringt dagen mellanblödningen startade och hon undrade om jag inte har koll på min cykel... Hon fortsätter säga att jag har ju blivit gravid en gång så hon ser inte poängen med att jag ska göra en spolning. Förklarar hela situationen och efter mycket om och men så bokades jag in för spolning nästa vecka då hon var säker på att det var min mens som kommit igång. Jag tror dock inte att det är min mens så jag vet inte hur jag ska resonera.
Förlåt för långt inlägg också.