Inlägg från: Anonym (Längtartillvår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtartillvår)

Bim April 2021 - Första barnet

Hej alla,

Hoppar in från marstråden, blev tyvärr ingen tidig decemberbebis :( men nya tag och nytt försök! Insåg att jag räknat fel förra månaden och är på 8e försöket nu i april och inte i mars som jag skrev tidigare.

Lycka till allihopa, ska bli kul att följa er alla och jag hoppas på många plus den här månaden <3

Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)

96Linneaa 2/4, 24 år (2 försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)

Emmalucy skrev 2021-03-28 15:34:54 följande:

Hej! <3 beklagar att du är här, men välkommen :)

Jag ska ha första träff till akupunktur imorgon, säkert bara pulsmätning men kanske en första session om hon har tid. Hon sa iaf att jag inte behövde boka en session och vi kunde göra det, men jag såg hur fullt hennes kalender är så vet inte! Jag hoppas det kan hjälpa kroppen (med tanke på hur jävligt mycket det kostar) ska såklart uppdatera er :)

Tack :)

Lycka till med akupunkturen, har hört mycket bra om det så jag hoppas det funkar. Känns inte som något för mig, men hoppar säkert på det snart om inget händer, haha. Känner att jag greppar efter allt som har funkat för andra!! Får jag fråga vad det kostar?

Hej alla,

Har hållit mig undan ett tag då jag tyckt det varit lite jobbigt att läsa och påminnas att jag själv är en som försöker och kämpar. Försökt koppla bort så mycket som möjligt men det är ju svårt såklart!

Grattis till alla er som plussat, så roligt.

Igår hade jag bim, och har haft lite mini spottings, och lite rosa på pappret efter toalettbesök. Har haft mensvärk i två dagar, som lite kommit och gått, vilket jag inte brukar ha. Tog ett testa tidigt test för 3 dagar sedan som visade så negativt som det bara går :) tog det dock mitt på dagen med ganska ljust urin för jag var så ivrig.

Försöker intala mig själv att kroppen spelar mig ett spratt och mensen kommer vilken sekund som helst för att undvika falla ner i ett mörker när den väl dyker upp! Drömde till och med att mensen kom igår natt, som jag brukar göra när den är på g! Kommer nog testa imorgon bitti om jag fortfarande inte fått mens då, för så sen brukar den aldrig vara.. usch, jobbigt att bara vänta! Har inga andra känningar what so ever förutom mensvärk, så visst borde det vara mensen som bara är lite seg..

Lycka till er andra som har bim framför er! Håller tummarna så hårt!!!

Soff skrev 2021-04-23 10:27:59 följande:

Inatt drömde jag så himla tydligt att jag fick ett positivt graviditetstest. Det var plågsamt när jag vaknade och insåg att det inte var sant. För i drömmen så vaknade jag och tog ett test för att jag kände på mig att jag var gravid, fick ett plus och väckte min sambo för att säga att vi äntligen hade lyckats, och han började gråta. Sen vaknade jag på riktigt.... :(( ibland undrar man varför huvet ska jävlas med en så.... nu känner jag menskänningar i kroppen igen vilket alltid får mig att tappa hopp. Men får väl vänta och se i vanlig ordning.. 

Usch, jag har också haft sådana drömmar. Det är en sådan besvikelse när man vaknar :( det är så jobbigt hur nåde kropp och knopp kan lura en sådär. Men ibland drömmer man ju sanningsenligt drömmar, så man vet ju aldrig! Hoppas hoppas
    Soffsen skrev 2021-04-24 11:46:11 följande:

Som jag skrev här fick jag positivt test på torsdag för en vecka sen. Mina test sen dess har hållit sig svaga och min temp sjönk för två dagar sen. Idag började jag blöda. Missfall, igen. 9 månader efter mitt förra missfall. 

Fyfan vad tungt det är. Det gör ont i varenda kroppsdel och man undrar varför jag, som är en aktiv och fullt frisk 26 åring, ska behöva gå igenom det här. Vill bara ha mitt barn och förstår inte varför det ska vara så svårt. 

Man känner sig som världens mest värdelösa människa som inte kan göra det som kvinnokroppen är skapt för. Samtidigt känner jag att jag är så långt ifrån ensam i detta. 

Ord finns inte för denna enorma besvikelse och sorg. Bättre blir det inte heller av att vården inte kunde kunde bry sig ett jävla skit mindre. 

Hoppas nu på en bebis 2022 istället. 

Grattis till alla er med plus. Till alla oss andra skickar jag kramar och kämparglöd. <3

Usch vad tungt att höra. Jag beklagar verkligen. Kan inte ens föreställa mig vilken smärta du går igenom. Livet känns så fruktansvärt orättvist ibland. Och jag håller med ang. Vården. Man måste verkligen kämpa och slåss för att få sin röst hörd och få den vård och hjälp man behöver.. livet är orättvist.

Någon gång så blir det våran tur. En dag sitter vi där med en bebis i armarna. Det är tanken på det som får oss alla att fortsätta kämpa trots att det är så tungt.

Hoppas du mår bättre snart <3
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet