Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Får min dotter sova över hos hans nya helt själv?

Ess skrev 2021-02-23 22:29:07 följande:
    Nej självklart inte, de sitter hemma hos mor och leker med sina Märklintåg långt upp i femtioårsåldern just för att inte sabotera anknytningen.
    Det där var väl dumt - att dra upp det andra extremfallet?

Nyfiken fråga: vad skulle du ha sagt om det var en pappa som skrev, att hans exfru lämnade deras gemensamma sexåriga dotter ensam hos sin nye kille..? Kvinnor kan också ha konstiga saker för sig med barn. Inte så ofta sexuellt, men det förekommer, och de (kvinnorna) kan också användaz som vättar av pedofilers för att skapa situationer där de (pedofilerna) kan komma åt barn.

Just i det här fallet, verkar det troligaste dock vara att kvinnan vill vara ensam med barnet, för att dra ur det förtroenden som hon kan använda mot de biologiska föräldrarna...
  • Anonym (XXX)
    Ess skrev 2021-02-24 12:46:17 följande:
    Tja Citronsaft verkar ha snöat in på anknytning långt upp i åldern, och det var ett svar till hen.

Jag hade inte sagt något alls om det, för man kan inte gå runt och misstänka alla. Jag hade litat på att mamman väljer bra män.
    ...fast så naiv kan man tyvärr inte vara... En förälder kan ju också bli duperad av ett charmtroll. När det gäller just pedofiler, så är det oftast så att de upplevs som helt normala i samvaron med andra vuxna. Den konstiga sidan kommer fram först tillsammans med barn, i den ålder och med det kön som de tänder på.

Jag är tacksam för att min exman inte skaffade någon ny kvinna, förrän mina barn var så stora (mittersta tonåren), att de inte längre var tvungna att åka någonstans där de inte ville vara. Tycker så synd om alla barn som skickas runt på umgänge till kreti och pleti idag, utan att kunna säga ifrån, och utan att den andra föräldern kan göra något åt det heller. För då kan det bli "umgängessabotage" och hon eller han kan förlora vårdnaden helt och hållet till den andra föräldern och hans/hennes nya stjärna...
  • Anonym (XXX)
    Pope Joan II skrev 2021-02-24 15:12:02 följande:
    Så dina barn har inte fått leka med eller övernatta hos kompisar heller då?
    Inte utan att jag känt familjen väldigt väl. Och aldrig före skolåldern.
  • Anonym (XXX)
    Brumma skrev 2021-02-24 14:03:15 följande:
    Herregud, snacka om att vara paranoid..

Har man varit ihop ett tag så ja, då är det liksom inget konstigt att lämna sitt barn med sin partner. Oavsett kön..

Och nej, det troligaste är inte att den nya vill att barnet sover över för att kunna använda det mpt föräldrarna - om du på riktigt tror att DET är den vanligaste anledningen till att en partner låter bonusbarnet sova över är du mer än lovligt snurrig..
    Nu diskuterade vi ju det specifika fallet i tråden. TS berättade ju, att den här kvinnan redan hade gjort en ljudupptagning av vad barnet sagt (eller om det var en film till och med). 
  • Anonym (XXX)
    Brumma skrev 2021-02-24 16:52:05 följande:
    Bor man i ett villaområde, eller flerfamiljshus där barnen leker på gården ihop, i varandras trädgårdar osv så är det ganska vanligt att barnen springer in och ut hos varandra..

Barn går på kalas, leker hos grannen osv.

Känner du ALLA föräldrar väldigt väl? Eller håller du ditt barn borta från lek med vänner?
    Springa ut och in på dagen är EN sak (men även då ville jag veta). Att sova över ger helt andra möjligheter för en förälder eller styvförälder till kamratbarnet, att komma åt ens eget barn. 
  • Anonym (XXX)
    Pope Joan II skrev 2021-02-24 18:22:32 följande:
    Så det du säger är alltså att en förälder kan bli duperad av ett charmtroll som visar sig vara pedofil medan du kan avgöra sådant genom att lära känna familjen väldigt väl?

Ja, det verkar ju troligt.
    Fast mig är det inte så lätt att dupera. Jag brukar kunna lita på min magkänsla.
Svar på tråden Får min dotter sova över hos hans nya helt själv?