• Ess

Får min dotter sova över hos hans nya helt själv?

Citronsaft skrev 2021-02-23 10:50:47 följande:

Det är skadligt om man inte har en anknytning och trygghet hos den personen.

Ett barn blir glad av att äta godis 7 dagar i veckan också ändå begränsar man det just för att barnet inte kan sålla vad som är bra vad som är dåligt för dom. Det är vår skyldighet som vuxna och föräldrar att skydda våra barn från okända vuxna.

En trygg stabil och normal vuxen hade inte filmat ett barn i smyg. Inte heller tillåtit sina barn att använda grovt språk i hemmet där det finns en 6 åring.

Lägg av, i sexårsåldern är det helt normalt att de sover över hos kompisar. Skulle de sen ha ett språkbruk man inte själv använder så får man säga åt barnet om det testar att ta efter.
  • Ess
    Citronsaft skrev 2021-02-23 21:31:56 följande:
    Det hör inte till vanligheterna att en 6åring sover borta hos vilt främmande vuxna utan att ha en anknytning till dom.
    Nej självklart inte, de sitter hemma hos mor och leker med sina Märklintåg långt upp i femtioårsåldern just för att inte sabotera anknytningen.
  • Ess
    Anonym (XXX) skrev 2021-02-24 12:10:47 följande:

Det där var väl dumt - att dra upp det andra extremfallet?

Nyfiken fråga: vad skulle du ha sagt om det var en pappa som skrev, att hans exfru lämnade deras gemensamma sexåriga dotter ensam hos sin nye kille..? Kvinnor kan också ha konstiga saker för sig med barn. Inte så ofta sexuellt, men det förekommer, och de (kvinnorna) kan också användaz som vättar av pedofilers för att skapa situationer där de (pedofilerna) kan komma åt barn.

Just i det här fallet, verkar det troligaste dock vara att kvinnan vill vara ensam med barnet, för att dra ur det förtroenden som hon kan använda mot de biologiska föräldrarna...

Tja Citronsaft verkar ha snöat in på anknytning långt upp i åldern, och det var ett svar till hen.

Jag hade inte sagt något alls om det, för man kan inte gå runt och misstänka alla. Jag hade litat på att mamman väljer bra män.
  • Ess
    Anonym (XXX) skrev 2021-02-24 13:04:40 följande:

...fast så naiv kan man tyvärr inte vara... En förälder kan ju också bli duperad av ett charmtroll. När det gäller just pedofiler, så är det oftast så att de upplevs som helt normala i samvaron med andra vuxna. Den konstiga sidan kommer fram först tillsammans med barn, i den ålder och med det kön som de tänder på.

Jag är tacksam för att min exman inte skaffade någon ny kvinna, förrän mina barn var så stora (mittersta tonåren), att de inte längre var tvungna att åka någonstans där de inte ville vara. Tycker så synd om alla barn som skickas runt på umgänge till kreti och pleti idag, utan att kunna säga ifrån, och utan att den andra föräldern kan göra något åt det heller. För då kan det bli "umgängessabotage" och hon eller han kan förlora vårdnaden helt och hållet till den andra föräldern och hans/hennes nya stjärna...

Vill du gå runt och misstänka alla så varsågod, jag gör inte det i alla fall. Helt jävla absurt att gå runt och tro alla är pedofiler.

Barnet i ts vill själv sova över hos familjen eftersom hon är kompis med dottern där. Så att dra in att dina egna inte behövde åka till någon de inte ville, förstår jag inte varför du tar upp.

Det är helt rätt att förlora vårdnaden om man går in och försöker detaljstyra och hindra barnet att göra saker under umgänget med den andra föräldern.
Svar på tråden Får min dotter sova över hos hans nya helt själv?