Brumma skrev 2021-02-24 11:31:35 följande:
Men herregud människa.. DuDet finns många mammor som känner oro i onödan, speciellt när det gäller exets nya.. det är bara att läsa här på FL.
Inget av detta ger TS minsta rätt att hindra dottern från att sova lver hos pappas tjej på pappans vecka. Oavsett din personliga åsikt gällande språk.
Dessutom har TS aldrig skrivit att de svär, bara att barnet påverkas av språkbruket. Det kan vara att de pratar med mycket slanguttryck ;)
Vi har inte fått veta varför ena barnet spelades in. Oavsett din personliga åsikt är det ju inte olagligt att göra, och sålänge det inte var i en kränkande situation är inte heller det något som gör att TS kan bestämma att dottern inte får sova där.
Du skriver enbart enligt din personliga åsikt, inget som faktiskt gäller officiellt i sammanhanget.
Ts har ingenstans skrivit om att hon tänker förbjuda eller hindra något utan undrar om det finns något hon kan göra.
Och? Same shit. Slang är samma skit. Barn ska använda normalt språk. Varken svära eller slang.
Spelar ingen roll varför hon spelade in räcker att hon spelade in för att hon ska väcka varningslampan hos alla normala människor. Många saker är inte olagliga men ändå olämpliga att göra.
Jag har rätt till min personliga åsikt så vet inte var du vill komma med att förtydliga det flera gånger i en och samma text?
Jag har inte skrivit något som inte stämmer. Varken att TS får förbjuda detta eller att det är olagligt. Lär dig läsa ordentligt.