Citronsaft skrev 2021-02-24 07:20:42 följande:
Hon ÄR olämplig. MILJÖN är olämplig. Det har hon redan bevisat. Nej det är inte normalt. Antingen tar man hand om sina barn eller så lämnar man dom till den andra förälder som vill ta hand om dom. En 6 åring bestämmer inte var hen ska sova. Och jo, det är en sak att sova över hos en kompis och en helt annan att bli lämnad hos pappans flickvän. Så det sistnämnda ska man ja en anknytning till för att bli lämnad hos medan pappan är med övriga syskon.
Att vara med syskonen (för att dom inte vill träffa flickvännen) är också en varningsignal.
Men du måste skilja på om hon är olämplig eller ej eller och anknytning.
Ingen av oss vet vilken anknytning dottern har till pappans flickvän, hon träffar ju henne och leker med hennes barn så vi vet inte om hur hon har knutit an flickvännen.
Anknytning och hennes lämplighet är inte detsamma.
Som jag skrivit innan anser pappan, som har lika mycket att säga till om att flickvännen kan ta hand om dottern och att dottern leker med hennes barn.
Han kan förstås ha helt fel och inte ha det omdömet men flickvännen är inte en främmande person som du skrev, varken du eller jag vet om flickan knutit an till henne, det har jag frågat efter till ts.
Är flickvännen dålig för dottern, dvs återigen att det förekommer droger, fylla, våld eller annat ska ts självklart anmäla det.
Man kan tycka vad man vill om dåligt språk men det kommer inte att vara en orsak till att pappan inte kan lämna flickan till henne om dottern vill leka med hennes barn.
Fortfarande har inte ts förklarat vad det var inspelning med dottern och syftet med det. Ts skriver att flickvännen vill komma åt henne och då undrar man vad det innebär.
Ingen av oss vet något om varför inspelning skett och vad dottern själv vill eller vad pappan anser.
Det kan vara så att flickvännen har dåligt inflytande men pappan har ju lika mycket rätt som mamman att bestämma vad dottern gör på hans tid och han verkar tycka att dottern kan vara där.
En mammas vilja går inte före en pappas men självklart ska ts agera om något ovan sker i hemmet.