Inlägg från: Anonym (Lita på din magkänsla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lita på din magkänsla)

Min sambo får mig att känna krav

Usch vilken egoistisk liten pojke du har råkat ut för. Ursäkta mitt uttryck, han har säkert fina sidor också.. men det är när det kommer till pengar som folk visar sitt egentliga jag.

Självklart ska du inte betala mer än hälften av driftskostnaderna. Du skriver att du även betalar en del av amorteringarna. Fint gjort av dig, men enligt mig ska du inte ens behöva göra det, utan bara betala hälften av driftskostnaderna vad gäller el, vatten, sophämtning osv. Som du själv uttrycker det så är det ju hans hus, hans trygghet. Som icke ägare befinner du ju dig i en väldigt otrygg situation. Han borde vilja dig väl! Istället vill han dra nytta av dig. Förlåt att jag säger detta TS, men han är inget att hänga i granen. Jag förstår att ni har haft fina stunder ihop, men han visar tydligt i detta vad han är för slags person. Du slösar din tid och din kärlek :( håll i dina pengar. Kram

Anonym (D 2) skrev 2021-02-23 19:45:47 följande:

Okej. Då har du alltså gått +-0 (rent ekonomiskt) på att flytta ihop medan han gått 8000 plus. För mig ser det väldigt orättvist ut. Det känns mer rimligt att fördela det så att ni båda vinner ekonomiskt på att bo tillsammans.
    Ett mycket bra svar. Sådär resonerar man om man älskar sin partner på riktigt. <3
    Anonym (Snålgubben utnyttjar ju dig) skrev 2021-02-24 00:28:31 följande:

Vadå tungt lass? han bodde ju själv i huset i flera år innan du flyttade dit TS

Han har råd att bo där själv(han valde ju at tbo där själv innan dig ts så han har ju råd) och nu går han plus varje månad

Han hade fått betala pannan själv om du inte bott där, självklart ska du inte betala den, du betalar redan din del av boendekostnaden, att han till och med tar betalt för 'slitage' är ju inte klokt''

Varför i all världen står du för all mat förresten TS? Och all städning?
    Du betalar ju för hälften av boendet så då ska ni väl dela lika på både matkostnader och städning etc, du är väl ingen inneboende slav heller?

Alternativt kan du köpa pannan men då får han betala dyrt för att hyra av den, lägg gärna till extra för 'slitage' på den, Nej ärligt talat säg åt honom att skärpa till sig och istället betala för hälften av maten och hjälpa till med städningen (med andras ord hans försök att få dig att betala mer av hans utgifter slog slint och nu får han betala sin del av maten och ta sin del av städningen istället, vilket skulle ha gjorts från början)

Väl talat. Håller med.
Svar på tråden Min sambo får mig att känna krav