Anonym (Vaniljia) skrev 2021-02-22 19:21:45 följande:
Han skällde ut mig, förolämpade mig och han sa att jag tagit hans liv indirekt. Han gjorde klart att han skulle dumpa mig om jag inte gjorde abort och hänga sig.
Mm vill att smärtan går över och att jag och barnet kan ha ett bra liv tillsammans... känns så tungt att lägga detta bakom sig bara.. vi var ändå tillsammans ett tag
Grattis till barnet! Jag tror för övrigt att det kommer att gå bra. Det brukar göra det för de flesta nämligen.
Ja... det var kanske lite hårt uttryckt. Det är ingen ursäkt men han var rädd och desperat. Folk gör dumma saker då. Det kanske går över när faktum står klart för honom. Om du vill ha tillbaka han då?
Jag vet inte vad som hjälper för dig. Men en sak som hjälpte för mig när jag var djupt olycklig i min ungdom var: Ring, ring, ring! Ring människor du känner, människor du inte känner men är svagt bekant med. Sök nya kontakter. Fungerade för mig när jag var yngre. Minns särskilt en gång, en tjej som gjorde slut. Jag kände att jag behövde lite kvinnligt sällskap, kanske inte nödvändigtvis sex. Ringde nästan varenda brud som jobbade på min arbetsplats. Blev kompis med tre och nära vän med en. Fick mig att tänka på annat.