talgoxe skrev 2021-03-04 14:57:59 följande:
[quote=80986380][quote-nick]Emerencia skrev 2021-03-03 17:16:30 följande:[/quote-nick]Ok, men visst. Vi leker med tanken att man tar upp strid och säger nej, det är din vecka och du ska barnen. Tror knappast en höggravid kvinna som snart ska födda är den lättaste att arugmetnera med.
Finns barn händer saker och då får man planera om, inte avfärda dom med "passar inte att ni är här denna veckan, jag måste jobba". De gör nästan alla föräldrar. De är två I hushållet och kan inte ha barnen 6 veckor i rad. Vissa ska bara inte vara föräldrar helt enkelt.[/
Men du missar ju poängen.
1, pappan sa ja till att ha barnen.
2, mamman kontrar med att vi ska ha barnen i 6 veckor
3, pappan säger då nej till detta och mamman låter inte pappan ha barnen tilltänkt vecka.
Du kan inte på fullaste allvar mena att vi ska rätta oss efter vad mamman till barnen faktiskt kräver. Även mamman har ett föräldraransvar, inte bara vi.
Jag har inte slagit bakut utan jag har låtit pappan bestämma hur han ska hantera detta.
Du nämner att jag är en häxa till styvmamma, förlåt, men vad är då mammans man som vägrar ha barnen hemma hos sig på deras vecka?? Dom är gifta.
Jag är mycket väl medveten om att min man har barn sedan tidigare o det har även jag. Om vi nu ska följa mammas krav slaviskt så innebär även det att mina barns pappa( exman) kan kräva att vi ska ta över hans föräldraransvar.
Det är orimligt. Var och en har ett ansvar.
Mamman är inte dödssjuk och så inte heller hennes man.
Du verkar resonera att oavsett hur ett ex behandlar en så ska den andre parten alltid hjälpa till vid eventuella krav.
Det handlar inte om att vi inte vill ha barnen, det handlar om att hon är en människa som utnyttjar oss till bristningsgränsen.
Nu får du allt bestämma dig, slår du bakut eller inte. I ditt första inlägg använde du exakt dessa ord "Jag slår bakut då hon aldrig ställt upp för oss o hon i rimlighetens namn borde kunna ordna med barnen med sin nya man som oxå har barn". Förresten, det stavas också, inte oxå.
Vad biomamman är har jag redan förklarat, hon är en dålig förälder, läsa mina inlägg igen om du missade detta.
Alla människor är inte i sitt fulla sinnes bruk. Men barnen ska inte hamna i klämm och känna sig oönskade. Nu beter sig biomamman illa, ni kan försöka prata vett med kvinnan. Men ni kan inte tvinga henne tyvärr. Det är då viktigt att barnen vet att pappa ställer upp när mamma inte gör de. Se lite mer än ditt eget ego.