Inlägg från: Anonym (förälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förälder)

Ogiltig frånvaro!?

Vet inte vad ni har för skolplattform men i våra barns blir det så om läraren skriver frånvaro ifrån lektion och barnet inte är anmäld som frånvarande.
    Går stadium går hon i?
    Min dotter fick frånvaro ifrån spanska lektionen när hon var på skolråd som klassrepresentant (på skolan förstås).
    Jag meddelade spanska läraren men hon sa att det kunde bli så om det inte var förmeddelat vilket jag trodde att skolan gjorde då ju representanter från varje klass var med.
    Men det spelar ju ingen roll då lärarna visste varför hon var borta.
    Det är ju för att föräldrarna ska veta om frånvaro som den registreras.

• Anonym (förälder)
    Anonym (förälder) skrev 2021-02-22 09:36:25 följande:

Vet inte vad ni har för skolplattform men i våra barns blir det så om läraren skriver frånvaro ifrån lektion och barnet inte är anmäld som frånvarande.
    Går stadium går hon i?
    Min dotter fick frånvaro ifrån spanska lektionen när hon var på skolråd som klassrepresentant (på skolan förstås).
    Jag meddelade spanska läraren men hon sa att det kunde bli så om det inte var förmeddelat vilket jag trodde att skolan gjorde då ju representanter från varje klass var med.
    Men det spelar ju ingen roll då lärarna visste varför hon var borta.
    Det är ju för att föräldrarna ska veta om frånvaro som den registreras.

Vilket stadium går hon i skulle det stå.
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Arg) skrev 2021-02-22 09:58:24 följande:
    Mellanstadiet.
    Jag förstår att det är irriterande och det borde kunna gå att korrigera efteråt, men det är ju i så fall bara för att få bort det för syns skull, läraren och ni vet ju att dottern var sjuk så det har ingen egentligen betydelse men visst är det irriterande.
Svar på tråden Ogiltig frånvaro!?