Anonym (Nyfiken) skrev 2023-03-25 12:29:28 följande:
Jag tackar alla ödmjukast för ditt svar. Otroligt sällsynt att träffa på någon i ett forum, som tar sig den tiden och skriver sådana här utförliga och ärliga svar. Du har en speciell plats i mitt hjärta, för hur du skriver, och hur du beskriver dig och ditt liv. En mer vältalig, klok och sansad representant för den livsstilen du har valt går verkligen inte att hitta. Du lyckas dessutom att få mig att känna en stor lust och längtan till att verkligen ta ett antal steg i den här riktningen.
Sedan att mentalt komma till den platsen du är på är ju inget som går över natten. Att som du referera till din älskare, pojkvän, andra man i samtalen med din man, utan att känna en enorm anspänning, det känns väldigt avlägset för mig.
Jag är fullt medveten om att ansvaret för att göra detta vägval är mitt eget. Finns inget som i dagsläget tyder på att min man skulle göra något annat än att stötta och uppmuntra mig. Sedan får -som du skriver- tiden utvisa, hur långt, på vilket sätt och så vidare.
Helt klart behöver jag göra mer medvetna val, och sätta mig i situationer, där jag med en mer öppen attityd väsentligt sänker tröskeln och ökar mina möjligheter. När det gäller medvetna val så kan det i mitt fall handla om hur jag klär mig och presenterar mig i olika sammanhang och miljöer, som ett första steg. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte för mig.
Till dig, men egentligen även till andra kvinnor som läser tråden så OM er man berättar att han går igång på att du har sex med andra så kan du vara säker på att han stöttar dig när eller om så blir. Att behövs tänka på att man är otrogen eller liknande är i mitt tycke bara hjärnspöken. Det är heller inget olagligt att ha sex utom äktenskapet eller förhållandet, kanske moraliskt förkastligt om inte båda parter är med på det men inte olagligt.
Själv känner jag att jag vill stötta men absolut inte pressa till något. Vi har regelbundna dialoger om än kanske inte hur hon praktiskt ska komma nära någon annan utan hon stämmer av med frågor om jag skulle vilja se henne suga någon annan eller att någon annan knullar henne. Hon har aldrig fått något annat svar än att hon har mitt fulla stöd och det är något jag skulle vilja uppleva och se.
Det jag som man dock vill vara med och påverka är att jag vill ha vetorätt, jag vill att hon berättar innan om hon fått napp och även berättar efteråt om hur det var. Jag vill också ha vetorätt mot vem hon bjuder in även om det ska vara något väldigt speciellt för att jag ska säga nej, jag litar på henne och har hon hittat någon intressant person är inte jag den som ska komma och säga något.
Det jag undrar över och som jag är lite osäker på är om jag på något sätt, genom ord eller att visa i handling kan få henne att ta nästa steg och faktiskt känna sig så säker och nyfiken att hon faktiskt tar steget att ta kontakt. I värsta fall får jag vänta förjäves om hon också väntar på rätt tillfälle. Kan/ska jag på något sätt påverka hennes beslut - påverka låter hårt men jag hoppas ni förstår - hon har sagt vid flera tillfällen att hon tycker det låter spännande och hon blir kåt av tanken. Hon har också sagt att hon haft sexuella fantasier om andra som hon gärna skulle vilja uppleva.