Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
Vilken bra tråd detta har blivit! Jag är djupt berörd av alla fina svar, och den allt igenom positiva tonen i inläggen. Så roligt att kunna ha en diskussion och respektera varandras synpunkter utan att det en massa negativa kommentarer, trots att ämnet som sådant är långt ifrån socialt accepterat hos väldigt många. Det är man inte bortskämd med på olika diskussionsforum runt om på nätet.
Efter att ha läst och begrundat alla fantastiska svar i den här tråden, så ser man att det spretar åt lika olika håll, hur det brukar sluta (i de lyckade relationerna). Även om allt inte är svart eller vitt, och det finns ett spektrum där emellan.
Dels finns de som inleder en djup relation med en man/älskare, med mycket känslor involverade. Sedan har vi de som har tillfälliga relationer/träffar med många olika män. Och bägge kategorier verkar supernöjda med vad som har hänt dem.
Sedan kan jag även märka att även männen verkar ha olika syn på detta. Vissa som ger kvinnorna stor frihet, medan vissa män vill vara med mycket i processen av olika skäl. Även här så finns det självklart inget som är rätt eller fel.
Diskussionen om hur män och kvinnor ser på detta, och hur olika utgångspunkter de har, som kan leda till missförstånd/konflikter, är ju också superintressant.
Jag hoppas på ytterligare inlägg från alla som vill diskutera ämnet. Så givande för någon som är nyfiken, men funderar på om fallskärmen kommer veckla ut sig, när man hoppar....