Inlägg från: Anonym (Ilse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ilse)

Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-02 20:17:11 följande:
    Tack för alla kloka tankar. Vi har väl faktiskt tagit några stapplande steg i den riktningen, som du föreslår. Min man har faktiskt närmat sig dessa frågor, även när vi inte har sex, men tyvärr har det känts lite stelt. Det är fortfarande lite svårt för mig, även om jag egentligen vill prata om det. Svårt att förklara...

Han kommer också med en del förslag, att jag ska byta ut någon del av min klädsel.  Han tycker att jag ska byta ut något, så att jag tar ett steg till lite mer vågade kläder.  samtidigt viskar han till mig, att han vill att jag är attraktiv för andra män. Jag har faktiskt lytt hans råd vid ett antal tillfällen. Det är väldigt spännande, måste jag erkänna. Men jag märker ju att det är ett sluttande plan. Man vänjer ju sig och blir bekväm ett steg i taget. 
    Ja jag tror det är bra att vänja sig och känna efter och ta ett steg i taget. Så plötsligt är man redo för lite större steg (eller inte, någonstans tar det nog stopp). Det som var jobbigt tidigare tänker man inte längre på. Detsamma tror jag gäller att prata om sex och sina fantasier. Det känns jobbigt först men när man kommit över tröskeln är det lättare. Är det mest när det gäller detta du tycker det är jobbigt att prata med honom eller gäller det även andra sexfrågor? 
    Det här med skammen och ens föreställningar om hur en kvinna och fru ska vara är knepigt. Man får försöka lägga bort samhällets normer och fundera på hur vill jag ha det egentligen. Att man gör det man faktiskt vill som par och går efter det som känns rätt för er. Så länge man följer sin egen moral så borde det inte vara så skamfullt. Jag kan ibland tänka att som kvinna får man försöka göra upp med dessa skamkänslor och bejaka sin lust. Din man verkar ju vilja det och det är ju det ända som räknas, förutom vad du vill för det är ju viktigast.
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-02 22:18:35 följande:

Ja, detta med samhällets normer och värderingar är verkligen inte lätt, speciellt om man i samhället inkluderar familj och vänner. Hur ska jag som kvinna, fru och mamma egentligen vara? Om jag skulle leva ut de fantasierna som jag och min man har, så är jag rätt säker på att några i min närhet skulle uppfatta mig som en ansvarslös, gränslös och vulgär slampa (om de fick reda på mina handlingar). Det är inte helt enkelt att då bara följa sin egen och sin mans moral och enbart bejaka sin lust. Trots att det egentligen är självklart att ens lust ska komma först, så länge som man inte skadar någon annan.

Det kan vara lite jobbigt att prata med min man om andra sexfrågor också, inte bara detta. Jag skulle behöva bli bättre på det. 

Det är uppenbart att jag har olika sidor, där det är svårt att veta vilken fot man ska stå på ibland...

Jag kanske är naiv men tänker som "man" att omgivningen runtomkring oss inte behöver veta något. Men där är det kanske också skillnad på vad man har för fantasier. Din man verkar ju vilja att du ska attrahera män i er omgivning och till viss del visa upp dig med en extraman. Då är det ju svårare att hålla det hemligt.

Jag kan tycka att det hjälper att prata med andra och att vi inte är ensamma om dessa önskningar. Sen tycker jag att det är viktigt att bara för att jag ligger med en annan man och min man uppskattar det så betyder inte det att det är hela den person jag är. Jag är fortfarande ansvarstagande och en ordentlig samhällsmedborgare och mamma. Sen har jag också sidor som är lite mer sexuellt utlevande som jag tycker är och ska bli roligt att bejaka under rätt omständigheter. 

När det gäller att prata om sex med sin partner tror jag det mycket är en övningsfråga. Jag hade ganska svårt för det tidigare men har blivit bättre och bättre. Jag märker att min man inte tycker att jag är konstig utan att han bara älskar mig mer då jag gör det även när han inte alltid delar alla fantasier. Jag tycker att vi fått ett bättre sexliv när vi vågat prata mer. Du får tänka på att din man också är modig som vågat prata om att han vill se dig ha sex med andra män. 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-03 08:17:07 följande:

Ni har så rätt, så rätt självklart. Omgivningen behöver/ska absolut inte få reda på något. Men det är väl detta oket man bär, att om de visste, så skulle de inte gilla det. Känns som en ytterligare press. 

För det är ju så att jag ibland drömmer att bara tappa det. Att vara så där oansvarig, självisk, gränslös, och bara tänka på min njutning, lust och begär för stunden. Denna sidan finns någonstans hos mig....

Jag förstår helt klart din ambivalens. Jag själv tycker att dessa tankar om hur man ska vara som kvinna släppt mer och mer och att jag lättare kan koppla bort vad jag tror andra tycker. Men jag har alltid haft lite svårt för grupptryck och velat stå emot sådant bara för att jag inte vill låta mig styras av det. Samtidigt kanske det är spänningen mellan dessa två sidor som är en del av det eggande, kontrasten mot hur du brukar vara. Jag t ex brukar alltid ha ett ganska vårdat språk och har svårt att säga saker som fitta och knulla. När jag då är lite fräck i munnen i sängen och säger saker jag inte brukar kan min man bli alldeles till sig. Jag tror det lite förbjudna också är en del av lockelsen. Att inte bara vara den välartade kvinnan och mamman utan också en kvinna som tar för sig och njuter ohämmat. 
  • Anonym (Ilse)
    KimLinnefeldt skrev 2021-05-08 06:40:12 följande:
    www.sexnovell.se/novell/21254/sommargasten/
    Tack! Bakgrundshistorien känns genomtänkt och är bra skriven. Sexet är fint beskrivet med bra språk. Jag får lite tankar om hur jag skulle vilja ha det framför allt när det kommer till sexet. Alla vill ju olika och jag tycker sexscenerna är bra beskrivna men känns som att de går att utveckla om de ska passa min fantasi fullt ut. Sen är det svårt att få med allt i en sexnovell utan där behöver man sålla men jag tycker att många är så inriktade på kön vid sex och inte riktigt får med resten av kroppen och vill gärna höra om era tankar om det? Om jag tänker mig in i att jag är tjejen i berättelsen så vill jag helt klart ha mer hångel. Att äntligen få ta på den där unga, brunbrända, muskulösa kroppen jag trånat efter hela sommaren. Sen är det kanske fånigt och brist på självkänsla men jag vill gärna ha komplimanger om jag ska ha sex med någon ny. Höra att jag är snygg och sexig och att han tänder på mig. Jag vill bli mer tagen på, både hårdare och mjukare över hela kroppen men med kanske fokus på bröst, hals och rumpa. Även bli dragen i håret och bli lite nedtryckt men det är sånt som jag går igång på. Jag skulle uppskatta om männen verkligen samarbetade. Om min man tog på mig på det sätt som han gör så bra samtidigt som den andra mannan gör sitt. Att utnyttja att de har fyra händer istället för två. Ja det var en härlig historia helt enkelt som fick igång min fantasi så här på morgonen. Tack för det!
  • Anonym (Ilse)
    KimLinnefeldt skrev 2021-05-09 06:34:57 följande:
    Tack för så fin recension. Ska tänka på att kanske stanna upp ännu mer, njuta av detaljer, förspel. Tänder mig själv att skriva, förstås, och då finns alltid en risk att man vill rusa vidare. Hoppas du vill läsa mer och komma in i min fantasi.
    Det märks att du tycker det är roligt att skriva och du gör det bra. Att skriva sexnoveller är ju jättesvårt. Jag är inte säker på att novellen blir bättre med mina kommentarer. Tänkte mest att detta är ett diskussionsforum och att konkreta händelser kan vara roliga att tänka kring. Det får mig att fundera på vad som är viktigt för mig. 
    Jag har uppfattningen att kvinnokören här på familjeliv skriker "glöm inte klitoris" och visst ligger det något i det. Men jag skulle också vilja säga "glöm inte kroppen och det mentala". Det tror jag är extra viktigt vid en trekant eller vid hotwifing. Visst finns det DP men annars tror jag inte det är extra mycket stimulans av klitoris som efterfrågas utan det är andra saker som lockar. Jag menar inte alls att handlingen och sexet i novellen hade glömt det mentala och bara var inriktad på klitoris för så upplevde jag det inte. Men lite spännande att tänka kring.
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Man) skrev 2021-11-15 08:47:54 följande:
    Jag tycker det är intressant och inte bara hos er att man väljer någon man känner. Visst, jag köper att man vet vad man får och det går att hålla det på en viss nivå men när vi diskuterade detta så har vi nog samsyn i att det inte ska vara någon vi känner, eller att han känner till oss. Eller snarare att vi inte letar i vår hemstad för där är det lätt rykten uppstår och det skulle kunna skada vårt rykte, framförallt är min tjej rädd för detta. Vi vill hålla oss anonyma så att säga men jag vill inte heller leta okända män på BC då det känns opersonligt även om man kan verifiera sig innan. Tänker kanske att vi kommer testa Tinder och se hur intresset är att träffa oss när vi är på besök i en annan stad.

Detta är inte bara en fråga till dig utan till alla som letar i vänskapskretsen, men känns det inte konstigt att ens bästa vän knullar ens tjej?
    Jag och min man tänker lite som du och vill inte blanda in någon vi känner. Jag föredrar att träffa mannen genom en sexkontaktsida då jag vill veta lite om honom och även träffas för en ren kemiträff först. Min man är lite mer inne på att han vill att det ska ske mer spontant men det har jag svårt att se hända. Jag känner mig tryggare då jag vet vem jag ska träffa och att det kommer ske. Känns lättare att träffa rätt och inte bara ta någon för att man känner att situationen kräver det som jag ser en risk med om man spontanträffas samma dag via t ex tinder. (Om man bokat hotell m.m. och har detta som syfte.)
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken Ella) skrev 2023-01-28 02:33:53 följande:

@Nylig Ensam.

ki.se/forskning/vad-raknas-som-sexmissbruk

www.beroendecentrum.se

Här en komplettering till en obesvarad post till dig. Point, counterpoint etc är redovisade. Tröt din argumentation? 
    Nylig ensam, det går aldrig att på förhand säga vad som är riskfritt i ex vis ett substansberoende eller i ett sexberoende. Olika människor är olika känsliga för att utveckla ett beroende. Vi kan därför inte uttala oss om hur många trekanter det tar för att utveckla ett sexmissbruk i just det upplägget. Det kan nämligen som i alla missbruk räcka med en endaste fix för en individ; med benägenhet för missbruk. Du påstår att du har erfarenhet av både missbruk och beroende men känner ändå inte till detta? 

Som nämnts drabbar en beteendestörning 3-5% (lågt skattat)  av befolkningen, de flesta män. Sexmissbruket innefattar många variabler varav samtliga råkar vara överförbara på en trekant. Sorry, skriver inte här för att moralisera, mer för att upplysa om likheter. Vill gärna illustrera den tanken. 

Sexmissbruk är synkat med utövande av trekant gällande;  

* Omfattande användning av internetporr vid onani. (Individer som deltar i trekant får förmodas vända sig till den genren på porrsidor). 

* Parallella tillfälliga sexuella kontakter. (I de flesta forum annonseras efter extraman eller extrakvinna till en trekant när det kan vara svårt att få till stadig partner eller KK. Något som tydligt påvisas i tråden är att random sexpartners spontant plockas in, t o m i jobbsituationer, utifrån när kåtheten slår till. Sexberoendet har blivit styrande i den professionella vardagen. Kriteriet för sexmissbruk möts i parallella tillfälliga sexuella kontakter). 

* Hälften av sexmissbrukare hänger sig åt sexuell avvikelse som exhibitionism eller sexköp. (Kriteriet för sexmissbruk möts i en trekant i och med att ofta helt främmande människor aktivt interagerar i sexuell trekant, inte sällan med åskådare som fyller exhibitionistens behov av exponering under själva sexakten, något som anses förhöja eventet pga deltagarens personlighetsläggning). 

* Gemensamt för sexmissbrukare är att individerna i ett aktivt missbruk är beredda att ta stora risker och man fortsätter trots att beteendet får negativa konsekvenser. (Kriteriet för sexmissbruk möts i trekant i och med att erforderliga skydd mot ex vis hivrisk inte sällan slarvas med. Regler som paren på förhand sätter tummas i regel på i stundens hetta. Påfallande många aktiva utövare blundar inför faktumet att hiv är överförbart genom mannens sperma i orala, vaginala och anala sexaktiviteter. En omedveten förträngning på gruppnivå verkar allmänt förekommande; där endast analt sex anses riskfyllt. Vilket inte är sant. Också delkriteriet möts när beteendet fortsätter trots risk för negativa konsekvenser).

Det går alltså i all enkelhet allteftersom kryssa för iögonfallande paralleller mellan deltagandet i trekant och vedertagna kriterier för ett aktivt sexmissbruk!

Tråden har dragit iväg men jag tycker ändå detta med sexmissbruk är intressant. Jag är själv gift och har sex med andra ibland sedan 2.5 år och då helst trekant. Jag känner inte igen mig i något av dina exempel här men kan ändå tro att jag har ett visst sexmissbruk då jag tänker mycket på det. Upptagenheten i hjärnan just kan jag känna är stark. Sen ser jag knappt på porr, mina kontakter är mycket planerade och jag har hyffsat säker sex. Jag sköter jobb, familj och andra fritidsaktiviteter. Ser mindre på tv och läser mindre böcker än tidigare. Att tänka på sex blir lite ångestreducerande men det tycker jag delvis är bra. Är så mycket jobbigt i världen nu och då är det trevligare att tänka på sex. Jag skulle vilja ha kvar de positiva effekterna och fantisera om sex ibland men kanske inte lika mycket. Allt är inte svart eller vitt. Men det är tänkvärt att fundera över när är sex ett intresse och när blir det mer av en besatthet eller beroende. När blir det ett problem helt enkelt? 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken man 44) skrev 2023-01-28 15:20:12 följande:

Hejsan alla som är intresserade av en extra partner i sitt förhållande.

Nu är jag (troligtvis) en av de få som läst HELA tråden och den var skit intressant till sidan 38 eller inlägg #390 av Nyfiken Ella. Efter det inlägget så har jag nog aldrig sett en intressant tråd total förstöras mer!! 

Hur vore det om vi helt slutade prata om sexmissbruk och sexuella sjukdomar då det absolut inte är vad den här tråden handlar om.  

Jag, och troligtvis 99% av folk som surfar in på den här tråden är intresserad, eller funderar runt hur det skulle vara att se sin fru/flickvän/sambo ha sex med en annan man. 

Vill man diskutera annat, typ färgen på sin diskmaskin eller hur vida en kondom fungerar eller inte kan väl starta en egen tråd eller leta upp en tråd som har det som rubrik!? 

Ser i fram emot att lära mig mer om trådens ämne:

HJÄLP, MIN MAN TÄNDER PÅ STT JAG ÄR MED ANDRA MÄN

Tack för ordet! Tomte

Jo jag håller faktiskt med. Jag har också läst hela tråden men kanske inte allt på slutet men jag har skrivit i den från början och den har på sitt sätt betytt ganska mycket för mig. Jag tycker det är viktigt med en tråd där man kan ta upp olika aspekter och att allt inte hela tiden är rosaskimrande men det blir tråkigt när det blir för ensidigt negativt. Nu har TS inte skrivit på ett tag tyvärr, vore roligt med en uppdatering. 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-01-29 08:23:42 följande:
    Roligt att se dig tillbaka i denna tråden! Så fina, tänkvärda och intressanta inlägg. Uppdatering från mig önskas. Ja, anledningen är väl att det inte händer så jättemycket. Livet har kommit emellan med allt vad det innebär. Så, nej, jag har ej tagit steget ännu. Men det innebär inte att elden har slocknat. Jag och min man fantiserar fortfarande om att jag är med andra män, samtidigt som jag tänder på det.

Det jag har gjort, som är lite nytt är att jag anonymt har chattat med några män från olika forum. Det har blivit riktigt hett i några chattar. Det är verkligen en fantastisk känsla att läsa om vad andra män tycker om mig, och vad de vill göra med mig. Det har gett mersmak att gå vidare. Vi får se vad som händer. Tröskeln finns där fortfarande.

Intressant att reflektera över dina kommentarer. Att du har tänker för mycket på sex dessa dagar, så att det nästan känns jobbigt, som jag tolkar dig.

Jag funderade på en annan sak du skrev om. Att det är trekant som oftast gäller för dig. Bara för att vara extra tydlig, så att jag förstår: Är det trekant, där din man är med, eller är det trekant med två andra män?

Jag måste säga att du är verkligen en förebild för mig i dina tankar, funderingar och handlingar
    Kul att höra från dig. Ja chattande kan vara hett. 

Min mans lust har gått ner senaste åren vilket inte berodde på detta men det sammanföll olyckligt med andra omständigheter. Jag hade ganska hög lust innan men den ökade och hans minskade vilket gjort att vi hamnat lite i ofas. Inget vi inte kunnat hantera men det har ändå påverkat. Kanske det som gjort att jag blivit mer sexfixerad också? Men grejen att träffa andra är också ganska stark och ffa att han tänder på det vilket han fortfarande gör men mer i perioder. 

Jag har främst träffat män själv men målet har mer varit trekant men då utan min man. Han vill inte vara med och han vill hellre att jag har trekant än träffar någon själv. När jag träffat olika män har det ibland varit mycket bra och ibland inte lika bra men jag har haft en känsla av att det ändå kan bli bättre även då det varit bra och så hade jag en perfekt trekant för en dryg månad sedan. Den blev bättre än jag kunnat föreställa mig. Inte helt lätt att hitta män som man passar med men det gjorde jag. 

Så sammanfattningsvis har det varit upp och ner. Men ändå mer positivt än negativt så här långt. Och tack för dina fina ord!
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-01-29 11:51:48 följande:
    Tack för ditt svar. Du tar verkligen steg hela tiden för att utveckla dig och din sexualitet. Spännande! 

Jag är inte på din plats i livet, men jag kan ända relatera till vad du skriver om. Jag kan verkligen förstå dina tankar och hur du agerar. I mina fantasier så finns tankar om två män som får mig att njuta, även om det är väldigt långt från att förverkligas.

Att överlämna sig till två män, och känna alla händer som finns på min kropp, hur de styr och ställer med mig. 

Jag kan verkligen förstå dig. Hoppas verkligen att du får fina upplevelser även framåt i tiden. Tack för att du delar med dig.
    Ja två män är faktiskt något alldeles extra. Jag är glad att det blev så bra. 

Är din man sugen på att vara med på trekant eller vad vill han nu? Jag tror trekant med maken är bättre att börja med än utan. Har man inte haft sex med någon ny på länga så kan det ta lite tid att komma på vad som är viktigt för en. Med maken kan saker vara självklara som man inte tänkt på inte är det för en annan. Jag gillade som sagt att ha två extramän men det hade nog inte blivit lika bra om det var första gången. Då är nog det bäst att bara träffa en man själv eller tillsammans med maken.  Men ha full uppmärksamhet från två män som du funkar med är en väldigt speciell och fin upplevelse.
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-01-29 19:38:19 följande:
    Tack för ditt svar. Nja, min man är inte så sugen på att vara aktiv part i någon trekant - i alla fall så som han lägger fram det till mig. Han vill antingen inte ens vara närvarande eller en helt passiv betraktare.

Min väg till detta hade då sannolikt gått via att träffa en annan man först, och att han får mig att börja njuta av passionerad sex tillsammans med honom, precis som du säger. Jag kan tänka mig, att när vi har njutit av varandra ett antal gånger samt testat och tänjt visa gränser tillsammans, så kanske det vore läge att introducera ytterligare utveckling i form av trekant. Men, men långt ifrån min verklighet idag.
    Ja en man är nog bäst att börja med! Eller så blir det ingen, ni får se. Det bästa kan ändå vara just att fantisera om det tillsammans med sin man men fantasierna kan ge något extra om man vet att det kan bli verklighet. Chattande kan var tillräckligt eller andra lite mer oskyldiga uppdrag. 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken Ella) skrev 2023-01-29 20:19:55 följande:

Tack för ett öppet och nyanserat svar! Ja, tråden tar upp ett intressant ämne, men tyvärr går knappast nämna trekant utan att reflektera lite över om man är inne i ett aktivt sexmissbruk eller inte. Påfallande många kriterier överensstämmer mellan utövandet av trekant (sex på tre för den oinvigde) och ett aktivt sexberoende. Till punkt och pricka går som sagt faktiskt att kryssa för de olika variablerna. Så till den grad att det är närmast naivt att bortse från korrelationen sexmissbruk-utövandet av trekant. 

I ditt fall Ilse visar du på en närmast unik öppenhet. Precis som du är inne på är svaret inte betjänt av ett svart eller vitt synsätt. Gränser för det sunda och det mindre sunda kan dessutom som i allt annat vara flytande. I ett sexmissbruk brukar man tala om att ett sådant förmodligen är för handen om aktiviteterna (ex vis kolla på porr, cam-sexa, delta i trekanter) spiller över eller inverkar negativt på andra områden i livet.

Enklaste måttstocken är om någon lägger ned osedvanligt många timmar på att tänka på, förbereda och/eller genomföra sina sexuella fantasier. Något som ger negativa följdverkningar. I så fall kan det hända att man är fast och behöver hjälp att komma ur sitt sexmissbruk. De negativa konsekvenser förtar helt enkelt det positiva. I ditt fall handlar intresset eller upptagenheten mest om att du tittar mindre på TV och läser mindre böcker än tidigare. Du sköter jobb, familj och andra fritidsaktiviteter vilket är mkt positivt. Ett missbruk är troligtvis mer troligt när relationer till vänner och familj påverkas. Eller om koncentrationen på jobbet störs i hög grad av tankar på sex eller av planerandet av nästa trekant. Du verkar inte det minsta befinna dig där, så med min lekmannamässiga åsikt är du inte fast. Självfallet är bra att hålla koll så att aktiviteterna inte drar iväg och börjar överskugga dina andra intressen. 

Ja, tankar på sex är ångestreducerande. Men är inget enskilt indicium för ett sexmissbruk, hela bilden avgör. I ett sexmissbruk används sex som den dominerande coping-strategin av olustkänslor, oro, stress och ångest, så som jag tolkar studien utförd av KI.

Jag tror heller inte jag är sexberoende men det kan ändå vara aspekter att vara uppmärksam på. Jag tycker om att tänka på sex men jag tror för min egen skull att det vore bra att begränsa det lite mer. Jag är inte redo att ge upp det och det tror jag inte jag skulle må så mycket bättre av men som med allt annat behövs en balans. Om jag känner mig själv rätt så tror jag inte att jag är en missbrukarpersonlighet men man kan aldrig veta. Jag tror heller inte TS är i särskilt stor risk för att utveckla ett sexmissbruk.

Du har även tagit upp detta med säkrare sex och det tycker jag ändå är bra att ta upp. Jag har vaccinerat mig mot HPV och hade gärna kommit på att jag borde göra det lite tidigare. Har man haft få sexuella kontakter innan i livet tror jag det kan vara en bra idé. Jag tar aldrig sperma i munnen och har aldrig kontakt mellan kön utan kondom. Men viss finns det risk för klamydia eller gonorré i halsen om man suger. Det jag är mest rädd för är herpes. Så viktigt att tänka på att ha säkrare sex och att även om man själv inte har så många sexuella kontakter hamnar man lätt i kretsar bland de som har det. Jag resonerar så att jag försöker minimera riskerna men en viss risk får jag ta. 
  • Anonym (Ilse)

Jag har lite svårt att förstå varför denna tråd väcker så starka reaktioner. En kvinna har en man som vill att hon ska ligga med andra och hon startade en tråd för två år sedan. Nu har hon kommit till att ha sexchattat några gånger med makens uppmuntran. Visst kan det vara många som inte tycker det är något för dem men att det är vidrigt känns lite starkt. Jag har själv först levt monogamt i 20 år och inte ens kramat en man på ett opassande sätt. Aldrig varit i närheten av att vara otrogen. Jag gör bara saker när min man vill det och när han inte vill låter jag bli även om lusten nu finns där. Har jag då dålig karaktär? Det finns väl bra mycket värre saker att göra? Jag har som jag skrivit svårt för ett alltför svartvitt synsätt. Visst finns det kanske saker med hotwifing som är problematiska men diskutera det då. Eller bara hoppa över tråden och ägna er åt något annat. Finns så mycket elände i världen som man kan fördöma vilket jag försöker göra men säg inte att jag har dålig karaktär!

• Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-01-31 06:24:58 följande:
    Jag kan bara hålla med dig. Uppenbarligen väcker detta starka känslor. Det väckte starka känslor inom mig också, när det dök upp i min och min mans diskussion. Det finns så mycket skuld och sociala stigman runt detta ämne. Men det är ju det som jag har försökt bearbeta, bl a genom att diskutera i denna tråden. Om alla mår bra av det, och ingen far illa, så har jag lite svårt att förstå de starka reaktionerna. Sedan kan det självklart gå fel av många skäl, men då känner jag att både jag och min man finns där för varandra, och fångar upp varandra. Även om jag inte har tagit steget fullt ut i fysisk handling, så har jag mycket tankar, fantasier, och on-line aktivitet. Jag känner mig så levande av det, och min man gillar det, och uppmuntrar mig att gå vidare. Jag känner mig verkligen inte som någon missbrukare, eller som att jag sviker min man på något sätt.
    Ja samhällsnormer och ens föreställningar är något att tänka över. Vad i det känns viktigt? Hur vill jag leva och kan jag vara en bra människa men leva livet som jag vill. Eller som jag och de människor jag omger mig med vill. Jag tycker du verkar klok och förståndig så vilket väg du och din man tar så tror jag det blir bra. 
    Just att du känner dig levande av det är något jag känner igen mig i. Att få känna att man bejakar sin lite vildare sida och sin lust. 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken man 44) skrev 2023-01-31 20:03:59 följande:

Kul att denna tråden kommit tillbaka på rätt köl igen, så att säga.

Jag vill bara säga att den här tråden har lärt mig så mycket, särskilt från en kvinnas perspektiv.

För ett år sen skulle jag inte kunna tänka mig att min fru skulle få kyssa någon under samlaget. (I min fantasi alltså.) Men sen efter att läst på lite så förstod jag att ett sånt upplägg skulle vara allt för stelt och tråkigt. 

Sen när jag började prata med min fru om min vilja av att se henne ligga med en annan man så har hon förklarat flera gånger att hon inte kan ligga med någon utan att ha känslor involverade. Så hon har förklarat för mig att skulle hon ligga med en annan man skulle hon vilja gå på dejt först och lära känna mannen. Bygga upp känslor, lust och spänning helt enkelt. Helst innan jag träffar mannen. 

Jag har haft väldigt svårt att förstå detta upplägget, för som ?man? kan jag ha ganska lätt stänga av dom känslorna. 

Min fru har också skojar om att han då skulle bli hennes ?pojkvän? vilket jag också har tyckt låtit alldeles vansinnigt.

Men som sagt, efter ha läst lite olika upplägg här och hur olika vi kanske tänker så har jag verkligen tvingats att tänka om. 

Okay, jag tror fortfarande inte jag skulle vilja att min fru skaffade just en pojkvän, men kanske en stadig älskare. Kanske samma sak men i mitt huvud låter älskar bättre. 

Hur som helst ett stort tack till alla, särskilt TS, för alla kloka tankar och funderingar. Verkligen insiktsfull information! Solig

Intressant att läsa om hur din syn förändrats. Ska bli kul att höra mer om hur det går. Viktigt för er att fundera över era gränser. Om du släpper lös det mer än du egentligen vill kan det vara jobbigt för henne att backa. 
    Just detta med kyssar och få ha viss intimitet tycker jag också är viktigt. Jag kan tycka om känslan av att känna mig lite slampig men om det blir för tekniskt och utan känsla blir det lite fel sorts slampighet för mig. Lite som att någon vill tömma och gå, det ger ingen bra känsla tycker jag utan lite eftermys är viktigt. Jag vill på något sätt bekräfta att vi är två människor. 
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-02-01 11:47:04 följande:
    Samhällsnormer och sociala konventioner betyder ju egentligen inte ett skvatt, egentligen. Men samtidigt så är vi alla del av ett socialt sammanhang. Det finns en osynlig förväntan, som inte är helt enkelt att göra upp med. Även om jag inte märkbart förändrar mitt utseende eller hur jag klär mig i min normala sociala kontext, så är det trots allt en faktor som påverkar.

Har du ändrat utseende, klädsel och liknande i samband med att du nu är icke-monogam och bejakar din vildare sida?

Det låter så härligt, när du skriver att du bejakar din vildare sida och din lust. Så underbart befriande!
    Jag är väldigt ointresserad av kläder och mode och har väl fått skärpa till mig lite. Fått köpa lite nya kläder och skor som går att ha på en kemiträff och de har väl kommit till användning i andra sammanhang med. Men i vardagen har inte mycket ändrats. Kanske lite mer på sommaren med t ex en sexigare bikini eller sommarklänningar. Lite mer intresserad av att klä upp mig har jag nog blivit men går mest i ganska tråkiga kläder. Uppskattar nog kontrasten där med. Jag har inte på andra sätt ändrat mitt utseende.
    Jag känner också ett lite större allmänt behov av att vara social eller så är det bara för att barnen blivit större. Men lite mer allmänt social har jag nog blivit.

Och ja det känns härligt att bejaka de sidorna mer!
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-02-04 08:25:00 följande:
    Tack för ditt intressanta svar. Även om jag inte har tagit min resa så långt som du har gjort, så har nog jag gjort en del synliga utseende förändringar också. Som det brukar vara så är det min man som har uppmuntrat mig och pushat mig. Det känns galet när man tänker på det, men har en väldig stor önskan och lust att visa upp mig så sexig som möjligt för andra män. Jag vet ärligt talat inte riktigt var hans gräns går. Sannolikt så vill han det ännu mer, när han vet hur tveksam jag är. Jag har väl alltid känt att min kropp inte är helt perfekt (som de flesta kvinnor känner), vilket har resulterat i att jag snarare skyler den, än framhäver den. Min man ser detta helt annorlunda. Han menar på att kläder som framhäver kroppens former och exponerar kroppen alltid är snyggare, finare och sexigare. Jag förstår mycket bättre idag vad han menar och har ändrat mig en del, men är något som sitter djupt i min själ.  Han har bl a köpt ett par bikini till mig. Det är definitivt sexigare bikinis än jag hade förut. Jag använder inte dem vid varje tillfälle, men ibland. Även när det gäller andra kläder så klär jag mig lite annorlunda idag, men enligt min man så finns det mycket potential kvar. Ja, herregud, vågar knappt tänka på hur min kropp skulle se ut, och vilka klädval jag skulle göra, om min man fick styra fullt ut. Helt klart är det spännande och lustfyllt att tänka på, men fortfarande en bit från min personlighet
    Kul att du börjar se lite annorlunda på din kropp och inte vill dölja den på samma sätt längre. Det finns nog ändå en frihetskänsla i det. Sen måste man kanske inte alltid framhäva den men att du kan göra det när du vill och tycka det är roligt är ju ändå härligt. Jag själv har inte varit missnöjd med min kropp. Jag är ganska vältränad men har kanske mer sett på kroppen tidigare som funktionell och ganska neutral. Jag tror också att jag blivit stoltare över min kropp nu. Just detta med en sexigare bikini känner jag igen, det har jag också nu. Har du även sexigare underkläder?
    När det gäller raggande på sexkontaktsidor så brukar jag visa nakenbilder. Inga vulgära men som ändå visar hur jag ser ut och bilder jag då är nöjd med. Jag var mer kluven till det i början. Kändes lite konstigt att bli så medveten om hur man såg ut men har nu vant mig mer och tycker det är lite roligt med uppskattningen. 
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män