Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
Det är först när det kommer till förverkligandet jag TROR det kan ställa till problem. Ett av flera liknande exempel är det (Moi) skrev om. Ett annat tror jag (Q40+) själv skrev om, att hon började få känslor för sin bull, vilket inte heller verkar vara ovanligt. Ett tredje exempel är dom där det tydligen var så gött att dom börjar smyga med hemliga träffar bakom ryggen utan medgivande. Finns säkert mer.
Moral tror jag inte heller jag lägger i detta. Svårt att säga men oftast skiter jag i vad folk sysslar med hemma, om det inte berör mig. Det är just sådana här trådar där folk sjunger lovsånger om swingerlivet, och i princip ingen ifrågasätter som jag kräks på. Samma med otrohetstrådar där "Go for it" är dominerande.
Och jag har jäkligt svårt att förstå mig på män som finner ett nöje att se någon random man spänna på min fru. För mig känns det som någon substans fattas i den hjärnan.
Vad det gäller negativa konsekvenser tror jag (finns säkert undantag) inte äktenskapet är speciellt lyckligt och förr eller senare blir det skilsmässa för något är det ju som fattas, eller?
Sen fattar jag inte...Är detta mestadels en manlig fetisch... att se sin fru bli påspänd av någon annan. Eller veta om att frugan är ute på ett hotell och knullar? Man ser inte så mycket kvinnlig motsvarighet, även om den förmodligen finns.
Du säger att de negativa konsekvenserna är att det kommer bli skilsmässa. Samtidigt säger du att de som gör detta inte har ett lyckligt äktenskap, och gör detta för att eventuellt få det bättre. Men då kan du väl inte säga att det är på grund av detta, som det blir skilsmässa? Uppenbarligen har då problemen funnits innan, och detta gör det inte bättre utan kanske snarare skyndar på processen. Det kan jag hålla med om och köpa, men de som faktiskt har en bra relation innan är för mig en annan sak.
Om man har en bra relation från början, och om man går in med samma förväntningar i detta, samt att man har en bra kommunikation, så tror jag att detta kan vara något fantastiskt, som ett antal personer vittnar om i denna tråden. För vissa passar det, för vissa passar det inte.
Och, visst, de som yttrar sig här är sannolikt inte ett representativt urval av befolkningen. Självklart är förespråkarna i klar minoritet sett utifrån hela befolkningen, men kanske det är fler än man tror...... Och de som förespråkar detta, behöver verkligen inte vara några extrema människor.