Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
Anonym (Q 40+) skrev 2021-04-12 09:31:23 följande:
Se till att få en start, en början till ett första steg, så kommer det växa fram om det är något ni båda gillar och ni vill fortsätta att ömsesidigt utveckla.Den mentala biten är nog viktigast. Om ni båda är motiverade, har stark lust, önskan och ett driv, så finner man alltid vägar att gå framåt.
För mig personligen och för vårt ömsesidiga förhållande så har det betytt jättemycket, faktiskt på flera sätt livsavgörande.
Så mitt personliga råd är utan tvekan "Go For It!", särskilt då din man är din största supporter, så att du på samma sätt som jag slipper känna alltför stort eget personligt ansvar.
Jämför med många kvinnor som med åren känner att de har har kommit till punkten att förhållandet blivit tråkigt och att deras man börjar bli tråkig, livet känns alla annat än sexigt. En del kanske faller lätt för uppskattning och bekräftelse i en en flirt på jobbet, som väcker glädje, starka känslor och sexlust, som kan leda fram till att det egna förhållandet känns ännu tråkigare, osexigare och det riskerar kanske leda fram till otrohet.
Du har en man som är allt annat än tråkig, han vill att du och ni ska få uppleva ett häftigt och sexigt äventyr tillsammans. Du ska få känna dig uppvaktad och uppskattad som en sexig och attraktiv kvinna, känna glädje och nyväckt sexlust, utan att ens behöva tänka tanken om otrohet.
När ömsesidig lust, nyfikenhet och stor öppenhet får styra så brukar möjligheterna dyka upp och man brukar finna vägar att skapa förutsättningar för att lösa allt det praktiska, t ex gällande barnpassning.
Vi har träffat par som varit ute på äventyr och som t om ordnat barnpassning på resmålet.
Solsemester utomlands är ett utmärkt sätt att skapa en chans att börja doppa tån. Som det ser ut just nu så tror jag det kommer finns ganska goda möjligheter resa i sommar med ett färskt corona-test. Eller så dröjer det inte länge innan de flesta är vaccinerade och vi har "grönt pass".
Vi själva har redan bokat resa och betalat biljetterna (ombokningsbara...).
Sätt igång att söka och googla efter trevliga resmål och kanske framförallt om tips och referenser från andra par med detta intresse.
Om ni inte vill vandra i flera år, så som vi gjorde, innan ni får en möjlighet till action, om ni i stället vill skapa tydliga möjligheter och chanser för er själva så har jag nämnt två resmål, som exempel.
Men det finns massor av chanser och möjligheter till sexiga resmål runtom i Europa och världen. Det finns mycket att söka på, t ex finns ju dating-sidor med anknytning till resmålet. Jag fick tips av en vän som sökte t ex på the worlds largest erotic dating and lifestyle community och hittade massor av kul info, inte bara dating. Googla och studera, bara att börja söka information kan vara mycket inspirerande, ge ökad lust och motivation. Om man vill registrera en egen profil, ja under sin "andra identitet" då, så blir kanske det största jobbet att sortera bort det allra mesta och bara filtrera fram det som passar bäst just för er.
Lycka till!
Det finns också berättelser om att när väl drömmen förverkligats visade det sig att den bara var just en fantasi som slutade i skilsmässa och krossat psyke.