Inlägg från: Anonym (Anonym@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym@)

Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

Anonym (Q 40+) skrev 2021-04-12 09:31:23 följande:
    Se till att få en start, en början till ett första steg, så kommer det växa fram om det är något ni båda gillar och ni vill fortsätta att ömsesidigt utveckla.
    Den mentala biten är nog viktigast. Om ni båda är motiverade, har stark lust, önskan och ett driv, så finner man alltid vägar att gå framåt.
    För mig personligen och för vårt ömsesidiga förhållande så har det betytt jättemycket, faktiskt på flera sätt livsavgörande.
    Så mitt personliga råd är utan tvekan "Go For It!", särskilt då din man är din största supporter, så att du på samma sätt som jag slipper känna alltför stort eget personligt ansvar.

Jämför med många kvinnor som med åren känner att de har har kommit till punkten att förhållandet blivit tråkigt och att deras man börjar bli tråkig, livet känns alla annat än sexigt. En del kanske faller lätt för uppskattning och bekräftelse i en en flirt på jobbet, som väcker glädje, starka känslor och sexlust, som kan leda fram till att det egna förhållandet känns ännu tråkigare, osexigare och det riskerar kanske leda fram till otrohet.
    Du har en man som är allt annat än tråkig, han vill att du och ni ska få uppleva ett häftigt och sexigt äventyr tillsammans. Du ska få känna dig uppvaktad och uppskattad som en sexig och attraktiv kvinna, känna glädje och nyväckt sexlust, utan att ens behöva tänka tanken om otrohet.

När ömsesidig lust, nyfikenhet och stor öppenhet får styra så brukar möjligheterna dyka upp och man brukar finna vägar att skapa förutsättningar för att lösa allt det praktiska, t ex gällande barnpassning. 
    Vi har träffat par som varit ute på äventyr och som t om ordnat barnpassning på resmålet.

Solsemester utomlands är ett utmärkt sätt att skapa en chans att börja doppa tån. Som det ser ut just nu så tror jag det kommer finns ganska goda möjligheter resa i sommar med ett färskt corona-test. Eller så dröjer det inte länge innan de flesta  är vaccinerade och vi har "grönt pass".
    Vi själva har redan bokat resa och betalat biljetterna (ombokningsbara...).

Sätt igång att söka och googla efter trevliga resmål och kanske framförallt om tips och referenser från andra par med detta intresse.
    Om ni inte vill vandra i flera år, så som vi gjorde, innan ni får en möjlighet till action, om ni i stället vill skapa tydliga möjligheter och chanser för er själva så har jag nämnt två resmål, som exempel.
    Men det finns massor av chanser och möjligheter till sexiga resmål runtom i Europa och världen. Det finns mycket att söka på, t ex finns ju dating-sidor med anknytning till resmålet. Jag fick tips av en vän som sökte t ex på the worlds largest erotic dating and lifestyle community och hittade massor av kul info, inte bara dating. Googla och studera, bara att börja söka information kan vara mycket inspirerande, ge ökad lust och motivation. Om man vill registrera en egen profil, ja under sin "andra identitet" då, så blir kanske det största jobbet att sortera bort det allra mesta och bara filtrera fram det som passar bäst just för er.
    Lycka till!
    Skulle kanske vara på sin plats att också lägga en varnande brasklapp att detta kan gå fullständigt överstyr och sluta med en katastrof. Inte bara måla upp det som ett rosa lysande skimmer.
    Det finns också berättelser om att när väl drömmen förverkligats visade det sig att den bara var just en fantasi som slutade i skilsmässa och krossat psyke.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Q 40+) skrev 2021-04-12 12:45:09 följande:
    Ja,
    och om du ser till att läsa mina tidigare inlägg, och om du läser hela tråden, så finns både "brasklappar" och öppet utbyte av information även gällande svårigheter och risker. Glad
    Nja. Du vet ju om att din man är en cock, så för dig är det ju lugnt. Det VET ju inte ts om sin man ännu, eftersom dom inte förverkligat sin/hans fantasi ännu. Så ni som är Hot Wives eller cockar kanske skulle torna ner de glada tillropen lite. 
    Vad jag sett har du varit sparsam med dina "brasklappar" hittills.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Moi) skrev 2021-04-12 15:49:45 följande:
    Man kan ju tro det men hans intresse för detta riskerar att dö mycket snabbt
    i en verklig situation. Varit där själv och vet hur det kan sluta.

Min man skulle inte delta, bara titta på och han var enormt upphetsad
    tills det gick för honom. Det tog ca. 1 minut.
    Resterade 30 minuterna av vårt möte med denne man var en psykisk tortyr
    för honom. Lätt att vara kaxig och tuff när man är upphetsad.

Men men prova ni - Kan inte sluta värre än att någon mår dåligt en tid
    Eller resten av förhållandet !?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-15 08:12:01 följande:
    Jag känner nog att jag har fått en balanserad bild av alla de som har skrivit här. Det är säkert så att de som har positiva erfarenheter av detta, kanske är mer benägna att dela med sig av deras erfarenheter, än de som det inte gått bra för. Samtidigt känner jag att många (inklusive Q 40+) verkligen försöker att ge sin bild av upplevelsen, med de positiva och negativa aspekter som kan finnas.

Men om det för någon har inneburit livsavgörande positiva förändringar i sitt liv, så är klart att den personen måsta få förmedla sin syn på detta. Jag är förhoppningsvis mogen nog att sätta in andras erfarenheter i min egen kontext, för att förstå vad som skulle funka för mig. Jag kommer inte rusa iväg och boka någon resa till Cap d'Agde efter denna konversationen, men det ger mig värdefull input för mina framtida handlingar. Absolut påverkas jag av både positiva och negativa beskrivningar här, men i slutändan måste jag ta ansvar för mitt eget liv. Alla lockas väl av vad som finns på andra sidan staketet, men hur man hanterar det är var och ens ansvar.

Jag uppskattar fortsatta inlägg, där människor vrider och vänder på frågeställningen på alla sätt och vis!
    Säkert, har ingen uppfattning om hur du kommer att hantera situationen.
    Det jag reagerar på i denna typen av trådar är ensidigheten. Här samlas cockar,
    Hot wifes, och rent allmänt players (feminina/maskulina), Väldigt få inlägg som ser faran i det levenet, både mänskligt och relationsmässigt. Din rubrik börjar med "Hjälp".
    Betyder det osäkerhet på vad du själv tycker, eller betyder det att du vill ha hjälp med att komma över din egen osäkerhet, och vad det kan innebära för er relation?
    I slutändan... det som betyder något är ju vad som händer med den familjen, partner och barn, när gränsen överskrids.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Man) skrev 2021-04-16 03:46:10 följande:
    När du skriver cock menar du då cuckolds? Alltså mån som går igång på att bli förnedrade av att sin kvinna när hon har sex med sin bull?

Jag tror även det finns de som benämner sig som stag/vixen här. Är begreppet okänt så kan du googla.
    Begreppen är inte okända för mig, men har inget intresse av swingerterminologi, hårklyverier, och sätta en massa etiketter på olika företeelser. Det får dom göra som har behov av det, och lever i den världen.
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-16 08:38:22 följande:
    Du får gärna utveckla vilka mänskliga risker du ser med detta, om faktiskt båda parter i ett förhållande är överens om detta, och gör detta gemensamt. Jag vill gärna få inblick i alla perspektiv inom detta område.
    Mänskligt var nog att ta i, men ersätt det med familjemässigt...?? kanske
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-16 08:38:22 följande:
    Att detta inte är något som alla vill göra, och att det går utanför gällande sociala konventioner i samhället är väl rätt givet, men innebär det med automatik, att det inte är något som en del kan njuta av, utan att det får negativa konsekvenser?
    I ett längre perspektiv tror jag att det får negativa konsekvenser, ja.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-16 12:34:11 följande:
    Skulle verkligen be dig utveckla vad du menar med detta. Det är en väldigt svepande och generellt påstående, att alla personer på sikt mår dåligt av att frångå den monogama normen, trots att båda parter har samtycke och stöttar detta.

Får man ens ha dessa fantasier, eller hur ser du på detta? 

De flesta andra här inne har påpekat att detta är individuellt, och att det bara passar några, men enligt dig, så är det inget som är bra för någon?

Lägger du även in moraliska och religiösa aspeter i detta, eller på vilken värdegrund baserar du dina uttalanden på?
    Ser inget fel i fantasin och det finns absolut ingen religiös tanke bakom. (Undrar varför alltid det kommer upp när dessa frågor kommer på tapeten ? Det finns något respektlöst i det antagandet.)

Det är först när det kommer till förverkligandet jag TROR det kan ställa till problem. Ett av flera liknande exempel är det (Moi) skrev om. Ett annat tror jag (Q40+) själv skrev om, att hon började få känslor för sin bull, vilket inte heller verkar vara ovanligt. Ett tredje exempel är dom där det tydligen var så gött att dom börjar smyga med hemliga träffar bakom ryggen utan medgivande. Finns säkert mer.

Moral tror jag inte heller jag lägger i detta. Svårt att säga men oftast skiter jag i vad folk sysslar med hemma, om det inte berör mig. Det är just sådana här trådar där folk sjunger lovsånger om swingerlivet, och i princip ingen ifrågasätter som jag kräks på. Samma med otrohetstrådar där "Go for it" är dominerande.

Och jag har jäkligt svårt att förstå mig på män som finner ett nöje att se någon random man spänna på min fru. För mig känns det som någon substans fattas i den hjärnan.

Vad det gäller negativa konsekvenser tror jag (finns säkert undantag) inte äktenskapet är speciellt lyckligt och förr eller senare blir det skilsmässa för något är det ju som fattas, eller?

Sen fattar jag inte...Är detta mestadels en manlig fetisch... att se sin fru bli påspänd av någon annan. Eller veta om att frugan är ute på ett hotell och knullar? Man ser inte så mycket kvinnlig motsvarighet, även om den förmodligen finns.
  • Anonym (Anonym@)
    NyfiknaParet skrev 2021-04-16 15:10:24 följande:
    OK, nu fattar jag lite bättre hur du ser på det. Du anser att män som vill dela sin fru med andra män är sjuka i huvudet ("substans fattas i hjärnan..). Jag kan bara konstatera att min man är en väldigt bra och älskad man, trots att han har dessa tankar, att han tänder på att jag är med andra män.

Du säger att de negativa konsekvenserna är att det kommer bli skilsmässa. Samtidigt säger du att de som gör detta inte har ett lyckligt äktenskap, och gör detta för att eventuellt få det bättre. Men då kan du väl inte säga att det är på grund av detta, som det blir skilsmässa? Uppenbarligen har då problemen funnits innan, och detta gör det inte bättre utan kanske snarare skyndar på processen. Det kan jag hålla med om och köpa, men de som faktiskt har en bra relation innan är för mig en annan sak. 

Om man har en bra relation från början, och om man går in med samma förväntningar i detta, samt att man har en bra kommunikation, så tror jag att detta kan vara något fantastiskt, som ett antal personer vittnar om i denna tråden. För vissa passar det, för vissa passar det inte.

Och, visst, de som yttrar sig här är sannolikt inte ett representativt urval av befolkningen. Självklart är förespråkarna i klar minoritet sett utifrån hela befolkningen, men kanske det är fler än man tror...... Och de som förespråkar detta, behöver verkligen inte vara några extrema människor.
    Först...Är du ts?
  • Anonym (Anonym@)
    NyfiknaParet skrev 2021-04-16 15:10:24 följande:
    OK, nu fattar jag lite bättre hur du ser på det. Du anser att män som vill dela sin fru med andra män är sjuka i huvudet ("substans fattas i hjärnan..). Jag kan bara konstatera att min man är en väldigt bra och älskad man, trots att han har dessa tankar, att han tänder på att jag är med andra män.

Du säger att de negativa konsekvenserna är att det kommer bli skilsmässa. Samtidigt säger du att de som gör detta inte har ett lyckligt äktenskap, och gör detta för att eventuellt få det bättre. Men då kan du väl inte säga att det är på grund av detta, som det blir skilsmässa? Uppenbarligen har då problemen funnits innan, och detta gör det inte bättre utan kanske snarare skyndar på processen. Det kan jag hålla med om och köpa, men de som faktiskt har en bra relation innan är för mig en annan sak. 

Om man har en bra relation från början, och om man går in med samma förväntningar i detta, samt att man har en bra kommunikation, så tror jag att detta kan vara något fantastiskt, som ett antal personer vittnar om i denna tråden. För vissa passar det, för vissa passar det inte.

Och, visst, de som yttrar sig här är sannolikt inte ett representativt urval av befolkningen. Självklart är förespråkarna i klar minoritet sett utifrån hela befolkningen, men kanske det är fler än man tror...... Och de som förespråkar detta, behöver verkligen inte vara några extrema människor.
    Nä, tror inte alls att det är så lätt att om man bara skulle gå in i detta tillsammans, och med en bra relation och kommunikation i ryggen, så blir allt underbartSolig.
    Nyckelordet i detta är BRA.
    Hur vet du det, när din man tjatar och drömmer om att han vill att du skall knulla en annan man. Ser du inte motsättningen i det?

Fick ändå inget svar på om detta företrädelsevis är en manlig fetisch. Och i.s.f varför är det så. 
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Man) skrev 2021-04-17 00:32:18 följande:
    Håller med. Detta verkar vara en manlig företeelse även om man ibland läser om motsatsen. Vi män förefaller vara mera extrema i våra tankar på ont och gott.

Men jag älskar min tjej. Jag älskar när hon njuter och varför inte erbjuda henne njutning när Hellström hon kan få det?
    Passa dig.. Dina drömmar kan bli verklighet snabbare än du tror. Och vid ett skarpt läge är det inte du som ger henne njutning. Det är en annan man.
    Det är inte samma som att glo på en porrfilm.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-17 10:42:08 följande:
    Ja, det är inte lätt detta med relationer..... I vårt fall, så är det väl jag som är från 1950-talet då, eftersom det är jag som tvekarSkrattande, medan min man är väldigt intresserad av att förverkliga de fantasierna och rollspelen vi har haft. Du och min man verkar vara 100% kompatibla avseende detta. Tror du skulle få en riktig boost av att diskutera detta med honom....

Skämt åsido, så har jag inte varit i den situationen som du beskriver. Förhoppningsvis kan andra personer som läser detta, ge dig råd om hur gå vidare, och vad det finns för möjligheter, att få din man att se annorlunda på saken.

Det viktiga är väl att alla mår bra, och att man får utveckla sig på ett sätt som man trivs med.
    Om en man är emot detta tror jag det är väldigt svårt att få honom att ändra sig, kanske till skillnad från kvinnor.
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män