Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-16 00:06:40 följande:
Å lyxigt med vaccin ändå!
Tänker du på äl? När vi försökte för ettan så berättade jag första månaderna men sen slutade jag för jag märkte ju vad som hände då, eller inte hände rättare sagt. Även om vi lyckades pricka rätt bra ändå så tog det 9 försök att få till första.
Hade känts skönt å bara kunna säga att nu är det äl-tider! Boka in det i schemat för nu kör vi hehe. Men blir att jag får smussla in det på nått sätt å hoppas vi tänkt sova i samma rum iaf. Med en dotter som sover sisådär emellanåt (då brukar nån av oss sova i hennes rum) så blir det ju inte så mycket plats för romantik.
Kommer ni fortsätta försöka under vaccinationstiden eller pausar ni då?
Ja, precis. Jobbigt. Hoppas ni får till det ändå utan att han märker något. Skönt ändå att någon av er får sova ordentligt. Vi har vår yngsta i vårt rum och oftast sover han bra men när han är knölig så vaknar sambon ändå aldrig. Hur gammal är er dotter?
Vet inte, är ju det som är så svårt! Ska man vänta eller inte? Kanske ska man fortsätta försöka och skulle det ta sig får man väll avboka men då känns ju iofs dos 1 onödig kanske och kan man börja om med dos 1 sen igen efter v 12 eller blir det dumt. Eller kan man kanske skjuta på dos två ytterligare om det skulle bli aktuellt? Känner att man har för lite kunskap och att frågorna man har inte finns att få svar på..