Vi som planerar syskon 2022
Vanligast är mellan 12 och 48h från positivt äl-test till att äl faktiskt sker.
Men KAN äl inträffa senare än 48 h efter fast gubbe?
Vanligast är mellan 12 och 48h från positivt äl-test till att äl faktiskt sker.
Hur mår ni tjejer? Nu är det snart bim för ett gäng? :)
Jaha och nu kom fredagen och då tänkte man ju kanske dricka vin men så kommer tanken upp förstör jsg då äl som ska vara på
Onsdag?
Hjälp
Jag ska ha ägglossning på onsdag. Som vanligt är jag ute i god tid med äl test och tänkte börja kartlägga stegringen idag.
Helt plötsligt har jag äl idag 5 dagar innan äl skulle komma och endast 7 dagar efter senaste mens. Gubben är alltså fast på stickan
Fattar ingenting kan clearblue digital visa Fel?
Äl kan flytta på sig, förmodligen visar den rätt. Att börja med cb digital advanced 5 dagar innan äl är inte direkt att börja i god tid ;)
Men visst kan cb visa fel också. Det är ju inte 100 att man får äl bara för att en sticka visar positivt tyvärr.
Ja precis det går inte att testa imorgon. Isåfall med andra tester som inte kalibrerar en hållare. Jag hade alltid vanliga teststickor hemma också från en testlagret eller nått annat ställe som jag kunde komplettera med för att se hur min stegring ändrade sig.
Om ni låg igår så va väl det jättebra :) de kan ju va kvar i flera dagar så dagen innan fast gubbe skulle jag säga är bra timeat.
Läste nu på clearclues hemsida att om man testar deras ältest advanced för första gången och hormoner finns urinen så kommer den inte blinka utan visa fast smilie. Det betyder ju att äl inte nödvändigtvis är just nu för mig.
Tog ett clearblue rosa idag bara för att se skillnaden och den visade rund cirkel. Så antingen hade jag äl igår och typ i förrgår eller är jag fortfarande under mina fertila dagar. Hard to tell
Vad tror ni? Och hur ska jag göra nu? Kan ju inte anvanced nu mer under denna cykel el hur?
En annan grej också. Om äl nu flyttades 5 dagar för tidigt. Blir min bim också det då?
Jag tror att jag hade bim igår (17/10) men är verkligen inte säker på om jag ens haft äl :/ har inte de typiska symptomen som jag brukar ha efter äl typ ömma bröst. Så får vänta och se, testar nästa helg om mensen inte kommit
Tack, håller tummarna för dig och alla andra nu att det är vår månad nu! Jag fick positivt äl-test idag så allt är precis enligt prognosen. Funderar på att inte tempa sista veckan innan bim denna gången för att inte bli så besatt och besviken, det känns bättre att få hoppas lite mer tror jag.