Emmissss skrev 2021-03-16 09:29:29 följande:
Hej! Vad roligt då är våra små lika gamla! Våran dotter blir precis 14 månader.
Oj vad ni fått kämpa! Men vad kul ändå att ni redan bestämt er & vill försöka igen! Jag har inte riktigt fått med sambon på tåget om ett syskon ännu.. även om jag "planerar" och precis slutat med mina p-piller. Tog 8 månader för oss att plussa förra gången.
Ja men så kul, min son blir 14 månader till helgen :)
Tråkigt att han inte är med på tåget ännu, vet hur det känns. Jag ville ha ett till barn direkt men min man ville inte pga hans ålder. Men med tiden har han ändrat sig och nu vill han absolut. Är såå glad för det :) Hoppas din sambo ändrar sig och att det går snabbare för er att få ett plus denna gång. Vet du om ni gjorde något annorlunda månaden ni plussade?
Jag har försökt undersöka hur våra chanser ser ut med tanke på vår ålder men det är lite olika källor på det. På ett ungefär blir runt 70% gravida inom ett år i åldern 35-40. Och det är ungefär 12,5% chans per tillfälle att bli gravid. Vi fick ingen diagnos på utredningen av vår fertilitet utan vi fick oförklarlig barnlöshet. Det var alltså inget fel på oss så oddsen är ju inte helt emot oss. Jag hoppas på ett till Januaribarn :)