Inlägg från: ugglans |Visa alla inlägg
  • ugglans

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-05-22 16:27:11 följande:

Åh så drygt! Men känns ju lovande med mer ägglossningsflytningar! :)

Förstår dig! Jag hade ÄL cd36 och slutade på en 48 dagars cykel, hoppas den är kortare denna gång haha!

Håller tummarna att du ägglossar nu och blir gravid!!

Annars hade det varit kul att följas åt med rosenroten :)

Ja, det är såklart den största önskan. Men har mer ställt in mig på att börja en ny cykel så har inga stora förhoppningar. Ägglossning kan ju faktiskt utebli också :)

Du får uppdatera hur det går för dig med rosenrot efterhand!
  • ugglans

Ökning från igår. Hoppas, hoppas att ägget släpper denna gång! Har såå ont i vänster sida, så hoppas det är värt smärtan haha!

• ugglans
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-23 11:10:24 följande:

Håller tummarna!! Ta ett senare i eftermiddag! Ibland går det fort! :)

Ska göra det snart. Dock visar mina test alltid mycket mindre på eftermiddagar/kväll än vid 10 tiden på morgonen, konstigt nog. Så även fast jag får positivt på morgonen är det obefintligt på eftermiddag/kväll och sedan rätt starkt morgonen efter. Superkonstigt!
  • ugglans
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-23 15:11:36 följande:

Det skulle kunna vara att ditt urin inte är lika koncentrerat under dagen. Du försöker säkert att inte dricka på minst 2 timmar innan du gör testet samt inte gå på toa under den tiden så du har hållit dig lite? Det är det enda jag vet man kan göra. Sen vet jag att det är väldigt olika från person till person!

Ja jag gör ju det. Brukar försöka minst 3 timmar iallafall. Men testerna verkar vilja reagera på andra dagen urin mest haha!
  • ugglans
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-23 20:25:44 följande:

Jaa, så kan det absolut vara! Vilka äl test har du? :)

Har testat litet olika, men just nu kör jag de billigaste jag kunde hitta (apotek365) då min cykel är så lång och det blir väldigt dyrt annars :)
  • ugglans
    Anonym (88a) skrev 2021-05-24 12:47:35 följande:

Spännande, nu är vi ett helt gäng här inne som väntar på BIM!!! :)

Ja :) Hur många dagar har du till bim?
  • ugglans
    Anonym (88a) skrev 2021-05-24 15:18:06 följande:

5 dagar så börjar närma sig! :)

Spännande! När tänker du testa? :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-25 07:24:06 följande:

Nej men lite så är det ju! Tyvärr! :/

Men åh bara för det blinkande den idag?! Var inte alls beredd på det! CD14 idag så supertidigt isåfall, kanske rosenroten?

Så spännande! Får hoppas den fortsätter kommande dagar och blir fast också! :D

Bara osäker hur jag ska göra sen om det händer, för förra cykeln så försökte kroppen ägglossa först men lyckades 10 dagar senare.

Ska man avvakta och försöka håll koll på flytningar eller fortsätta testa?

Många frågor i huvudet nu haha!

Håller bara tummarna att det fortsätter öka!

Smileyn är ju blinkande men syns inte på bild haha!

Jag hade fortsatt testa. Såå spännande! Undra om det är rosenroten som bidrar till att ägglossningen kommer tidigare :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-25 08:08:53 följande:

Som jag förstått så när man får fast gubbe så är den kvar i 48h? Men efter dessa timmar så kanske jag ska fortsätta testa då för säkerhets skull tänker jag :)

Ja asså jag har ju läst om andra som fått tidigare ÄL tack vare rosenroten, var bland annat därför jag börja prova den! Hade ägglossning på CD36 förra cykeln haha!

Har tyvärr inte speciellt bra koll på de digitala testerna! Men hoppas du får fast gubbe inom kort! Har du andra symtom på att ägglossning kan vara på G? :) Kommer inte ihåg, men tar du temperaturen?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022