Inlägg från: ugglans |Visa alla inlägg
  • ugglans

Vi som planerar syskon 2022

Emmissss skrev 2021-05-18 07:12:01 följande:

Håller tummarna för dig! Kul att följas åt! :)

Detsamma! Hur går det för dig? Har svårt att komma ihåg alla namn och dess status :)
  • ugglans
    Emmissss skrev 2021-05-18 08:14:53 följande:

Vår dotter blev 16 månader igår! Jag har haft planer på att byta jobb men ännu inte fått något nytt trots flera intervjuer. Känns som jag står rätt dåligt till med ett barn osv. Känns som de tänker att jag snart kommer gå hem direkt..

Jag har slutat med p-piller typ i mars tror jag, vi försöker inte aktivt, men känns som man börjar tänka mer o mer på ett syskon. För oss tog det ju ett tag att plussa, men känns ändå inte som man vågar tro att det ska vara samma denna gång. Måste känna mig "säker" .. men nu börjar det faktiskt låta som sambon blir mer o mer sugen. Tror det varit störst omställning för honom.

I augusti börjar jag jobba igen och dottern ska skolas in på dagis.

Kommer jag tillbaka till mitt gamla jobb tror jag snart vi börjar försöka igen. Känns som vi tar det lite som det kommer nu faktiskt. :)

Hur ser er situation ut? Är du fortfarande mammaledig?

Ska skola in sonen i augusti. Jag studerar för tillfället och kommer göra det fram tills januari då jag får min examen. Önskan är att bli gravid så bf är strax efter jag slutar skolan, så att jag slipper ett glapp utan arbete. Men verkar som att det kommer bli några månaders arbetslöshet istället haha. Men får ta det som de kommer :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 09:14:30 följande:

Själv så är min mens slut nu! Blödde inte igår men kom lite rester när jag torkade mig så tog det som mens igår också.

Så idag började jag med första ÄL testet. Negativt såklart haha! Förväntar mig att mina nya tester ska komma idag men hade vanliga digitala kvar så tog en sådan.

Har ju också beställt rosenrot så ska börja med dom direkt när paketet kommer! Så får vi se om det funkar :)

Spännande med rosenrot. Jag tänkte också testa mig på det nästa cykel. Vad fick dig att börja testa det? Har du gjort det förut eller kommer detta bli första cykeln?
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 09:51:16 följande:

Jag har läst om många som provat det och varit nöjda! Både att dom blev gravida snabbare men också tydligen att deras ägglossning kom tidigare!

Jag hade lång cykel nu senast och hade långa innan sonen så då tänkte jag att jag provar och ser denna cykeln :) hade dock velat börja första dagen efter mens så hoppas dom kommer idag.

Tyckte dock det var svårt vilken sort man skulle beställa haha! Fanns olika att välja på.

Jag beställde rosenrot forte från graviditetskollen. Vilka beställde du? Spännande att se om det fungerar för oss :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 09:51:16 följande:

Jag har läst om många som provat det och varit nöjda! Både att dom blev gravida snabbare men också tydligen att deras ägglossning kom tidigare!

Jag hade lång cykel nu senast och hade långa innan sonen så då tänkte jag att jag provar och ser denna cykeln :) hade dock velat börja första dagen efter mens så hoppas dom kommer idag.

Tyckte dock det var svårt vilken sort man skulle beställa haha! Fanns olika att välja på.

Jag beställde rosenrot forte från graviditetskollen. Vilka beställde du? Spännande att se om det fungerar för oss :)
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-18 10:36:44 följande:

Samma från samma ställe! :)

Kul att följas! :)

Tänkte du ta 1 eller 2 om dagen?

Tänkte börja med 1 om dagen första cykeln iallafall :)
  • ugglans
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-19 20:22:01 följande:

Så galet, jag hade för två dagar sen bestämt mig för att avvakta till hösten då min ägglossning inte verkade dyka upp. Sen har jag haft som mensvärk i några dagar och ökade flytningar som hållit i sig. Så idag idag tänkte jag att jag har ju ändå billiga äl tester kvar hemma så jag tog ett på eftermiddagen strax innan 15 och ett vid 19:30.. Ser ju ut som att det blir positivt snart? Eller? Vad tycker ni? Om det blir rätt nu när jag laddar upp så är översta från 15 och det andra nu på kvällen.

Absolut påväg mot en fin stegring :)
  • ugglans
    Anonym (Frusna) skrev 2021-05-21 13:00:45 följande:

Skiiiit! Vi försöker skaffa barn och har och hade sex senast 15/5. Sambon bortrest denna vecka. Kände nyss en molvärk och testade då ta ett ÄL-test som visade positivt. Finns det möjlighet att jag kan ha blivit gravid trots att det är 6 dagar sedan sex? Sambon kommer hem först om två dagar. Är det då försent på denna ägglossning? Bläää. Så typiskt.

Ägget släpper 24-48 h efter positivt test och överlever därefter ca 12-24 h till. Så att ha sex om två dagar kan absolut vara en möjlighet :)
  • ugglans

Fick ett nästintill positivt ägglossningstest nu igen. 12 dagar sedan sist. Hoppas verkligen temperaturen stiger nu så att jag får ägglossningen bekräftad. (Dag 39 i cykeln idag)

Tyvärr ska jag iväg resten av dagen så kan inte fortsätta testa, men får väl hoppas på det bästa haha :)

• ugglans
    Hadt skrev 2021-05-22 12:07:42 följande:

Hur många positiva har du fått i denna cykeln? Känns som din kropp försöker ägglossa men inte lyckas. Förhoppningsvis släpper ägget denna gången! :)

Detta är fjärde. Denna gången har jag dock mer ägglossningsflytningar så hoppas verkligen den släpper. Vill bara påbörja en ny cykel och kunna testa rosenrot ju :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022